چگونه یک کسب و کار خانگی راه‌اندازی کنیم؟

مدیر امور اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: ۳۰۴ رشته در سامانه مشاغل خانگی گنجانده شده و همه آحاد مردمی می‌توانند با توجه به مهارتی که دارند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

چگونه یک کسب و کار خانگی راه‌اندازی کنیم؟

به گزارش خبر فوری ، ابراهیم شادمهر در گفت‌وگویی اظهار کرد: مشاغل خانگی نوعی از خوداشتغالی است که با قابلیت کار در منزل، در ایران و بسیاری از کشورها رواج دارد.

وی ادامه داد: از اواخر سال ۸۹ دستورالعمل و آیین نامه‌های خاصی برای مشاغل خانگی تدوین شد که باعث شده فرایند حمایت از مشاغل خانگی چهارچوب و شکل نظام مندی به خود بگیرد.

وی افزود: مشاغل خانگی کمک بسزایی در افزایش سرعت اشتغالزایی به ویژه در جمعیت روستایی کشور دارد.

این مسئول توضیح داد: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۴۰۰ نفر تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کرده‌اند که رقم آن بیش از چهار میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به مبلغ این تسهیلات اظهار کرد: به طور متوسط بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان به هر یک از متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی تسهیلات پرداخت شده است.

شادمهر با بیان اینکه امسال با کمک دستگاه‌هایی مثل جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صمت و ... هزار و ۲۸۳ مجوز مشاغل خانگی صادر شده، گفت: نفرات از طریق این دستگاه‌ها شناسایی و برای دریافت تسهیلات به ما معرفی شده‌اند.

مدیر امور اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز اضافه کرد: سال گذشته دو هزار و ۴۸۵ مجوز مشاغل خانگی صادر شده و به بیش از هزار و ۸۰۰ نفر ۱۷ میلیارد تومان وام پرداخت شده است.

وی ادامه داد: چون برای راه اندازی مشاغل خانگی حتما لازم نیست فرد فضایی را اجاره کند، همچنین از پرداخت هزینه‌های اولیه راه‌اندازی کسب و کار معاف است، افراد زیادی توانایی راه اندازی آن را دارند.

این مسئول خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳۰۴ رشته در سامانه مشاغل خانگی گنجانده شده و همه آحاد مردمی می‌توانند با توجه به مهارتی که دارند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

شادمهر در ادامه با اشاره به شرایط دریافت وام مشاغل خانگی اظهار کرد: متقاضیان دریافت این وام باید به سامانه
https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir مراجعه و با توجه به رشته مورد نظر خود ثبت نام لازم را انجام دهند.

این مسئول با اشاره به بازه زمانی معرفی به بانک‌های عامل گفت: فرایند معرفی به بانک برای برخی رشته‌های مرتبط با میراث فرهنگی، اداره کل ارشاد و ... بسیار کوتاه و اغلب کمتر از یک هفته است ولی برای برخی رشته‌های مربوط به صنعت و جهاد کشاورزی به دلایلی طولانی‌تر است.

این مسئول خاطر نشان کرد: چون اعطای تسهیلات بانکی به رشته‌های حوزه جهاد کشاورزی و صنایع منوط به برخی بازدیدها و گرفتن مجوزهای بهداشتی و فراهم آوردن شرایطی مثل معرفی مکانی برای فعالیت است، این فرایند اندکی زمانبر است.

شادمهر تصریح کرد: بعد از اخذ مجوز مشاغل خانگی، فرد متقاضی کمتر از یک هفته به بانک عامل معرفی می‌شود تا تسهیلات خود را دریافت کند.

وی گفت: البته اعتبار در نظر گرفته شده برای ارائه تسهیلات مشاغل خانگی برای هر استانی سقفی دارد و بعد از اتمام آن سقف متقاضیان باید منتظر بمانند تا اعتبار سال بعد تخصیص یابد تا بتواند وام دریافت کنند.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها