پروژه سینمایی احمدی‌نژاد روی میز ارشاد روحانی!

نشست رسانه‌ای محمد حمیدی‌مقدم مدیرعامل جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شد.

پروژه سینمایی احمدی‌نژاد روی میز ارشاد روحانی!

حمیدی مقدم در ابتدای این نشست خبری گفت: شاید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در بخش گردش‌های مالی سینما نقش چندانی نداشته باشد، اما نقش استراتژیک دارد.

او درباره راه اندازی دوباره پروژه «لاله» گفت: ما مالک صددرصد فیلم لاله هستیم و در وضعیت فعلی، با شورای حکمیتی که تشکیل شد، اختلاف‌ها کنار رفت و هیأت امنا دستور داد کارشناسی تعیین کنند که آیا این پروژه می‌تواند جلو برود یا نه؟ شورای حکمیت با حضور آقای رضاداد در سال ۹۷ تشکیل و سرانجام لاله از وضعیت بلاتکلیفی خارج شد.

تیم جدیدی با تهیه‌کنندگی تورج منصوری گرد هم آمدند و از شهریور تولید از سرگرفته شد و سه، چهار روز پیش فیلمبرداری بخش مهم باقیمانده (درگیری فیزیکی خودروها) انجام گرفت و تدوین آن در حال انجام است و امیدواریم به جشنواره فیلم فجر امسال برسد.»

فیلم سینمایی «لاله» روایت زندگی لاله صدیق است که در رشته‌هایی نظیر خلبانی، رقابت‌های اتومبیلرانی رالی و سوارکاری بانوان ایران کسب افتخار کرده است.

اسفندماه ۹۱ پروژه ساخت «لاله» کلید خورد، اما بعد از مدتی به‌دلیل حواشی بودجه میلیاردی‌اش، تولید فیلم به حالت تعلیق درآمد.

مراحل تولید «لاله» تا مدتی مسکوت مانده بود تا اینکه انتشار یک خبر در رسانه‌ها جنجال به‌پا کرد. مضمون خبر این بود که فیلم سینمایی لاله به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد با سرمایه‌گذاری ۵/۲ میلیارد تومانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید می‌شود. با افزایش حجم انتقادات مختلف به سیاست‌گذاری سازمان سینمایی و مرکز گسترش مستند و تجربی وقت، کمیسیون فرهنگی مجلس وارد ماجرا شد و درنهایت فیلم «لاله» تعلیق شد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در دولت فعلی حتی به نسبت سال‌های جنگ هم از تولید آثار سینمایی حمایتی نکرده است. حالا در اولین اقدام جدی مدیران فرهنگی دولت روحانی برای تولید سینمایی، ادامه تولید پروژه «لاله» را از سرگرفته اند. پروژه‌ای که انتقادات زیادی را به ریخت و پاش‌های این مرکز و مدیران فرهنگی دولت احمدی‌نژاد مطرح کرد.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها