افزایش شیر مادر با طب سنتی

یک محقق و پژوهشگر گفت: مادرانی که شیر می‌دهند اصلاً از داروهای لاغری و رژیم‌های لاغری تحت هیچ شرایطی استفاده نکنند.

افزایش شیر مادر با طب سنتی

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر، درباره افزایش شیر مادر با طب سنتی اظهار کرد: نوع و کیفیت مواد غذایی خورده شده می‌تواند باعث افزایش شیر مادر و رشد نوزاد و بنیه بدنی مادر تأثیر بگذارد. زنان شیرده می توانند دمنوشی از این مواد درست کنند مانند رازیانه 30 گرم همراه 10 گرم شنبلیله و زیر سبز با هم مخلوط و مصرف کنند . زنان شیرده می توانند هر روز همراه عسل میل کنند.

وی د رادامه افزود: این نوع دمنوش علاوه بر افزایش شیر مادر می تواند به رفع دل درد و نفخ کودک کمک کند. دمنوش دیگری که می‌تواند تأثیر داشته باشد؛ گزنه همراه شِوید و رازیانه که تمام این مواد یک قاشق مرباخوری با دو لیوان آب و عسل مصرف می‌شوند. میوه‌هایی مثل طالبی گرمک یا انگور و سیب بسیار مفیده خواهد بود. غذایی مانند آش هم می تواند بر افزایش شیر بیفزاید. زنان شیرده می‌توانند از ارده شیره و شیره انگور در وعده صبحگاهی خود استفاده کنند. مویز و خرما بسیار مفید خواهد بود.

عظمایی افزود: تمامی میوه ها و سبزیجات برای زنان شیرده تاثیر چشمگیری خواهد داشت .ترکیب انواع سبزیجات مانند تره، اسفناج،جعفری که به همراه غذا می خورند مفید خواهد بود. آب هویج، کاهو، خوردن جوانه گندم و یونجه همراه سالاد برای مادر شیرده مناسب است.

مادران برای افزایش شیر خود از شیر گاو استفاده کنند و لبنیات هم به اندازه کافی بخورند. همچنین از مغزها مانند بادام، فندق به وفور مصرف کنند. غذاها و نان های سبوس دار مفید هستند. زنان شیرده از گوشت گوسفند می‌توانند برای انواع سوپ ها استفاده کنند.

ساعت2 بامداد/افزایش شیر مادر با ط سنتی

وی گفت:زنان شیرده باید از مصرف غذاهای تند و ادویه‌دار، نوشابه های گازدار و آب زمینی پرهیز کنند. از قهوه و نسکافه تحت هیچ شرایطی مصرف نکنند . زنان شیرده در دوران شیردهی از کشیدن سیگار و مصرف مواد مخدر جدا خودداری کنند. زنان شیرده از خوردن غذاهای فست فودی،کنسروی دوری کنند.

عظمایی تأکید کرد: نکته بسیار مهم این است زنان شیرده اصلا از داروهای لاغری و رژیم های لاغری استفاده نکنند تا زمانی که دوران شیردهی تمام شود زیرا موجب چربی سوزی شده و به کودکان آسیب وارد می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها