اولین مسابقه موتورکراس بانوان چه زمانی بود؟

نخستین دوره مسابقه موتورکراس 10 سال پیش از این در سال 88 برگزار شد.

اولین مسابقه موتورکراس بانوان چه زمانی بود؟

جمعه هفته گذشته فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی مسابقات موتورکراس قهرمانی کشور بانوان به میزبانی پیست کراس مجموعه سرزمین ایرانیان (آیلند) برگزار کرد که در این ۳۲ بانوی موتور سوار از ۸ استان کشور در قالب کلاس های مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختند و در نهایت تیم های استان تهران، خراسان رضوی و اصفهان بر سکوهای اول تا سوم ایستادند. از نکات قابل توجه این مسابقات حضور تماشاگران و علاقمندان به موتورکراس بود که شاهد رقابتی پرهیجان و جذاب میان بانوان موتورسوار در پیست سرزمین ایرانیان بودند و جالب اینکه فدراسیون اعلام کرد که این مسابقات اولین دوره مسابقات موتورسواری بانوان بوده در حالیکه اولین مسابقه موتورکراس زنان 10 سال پیش از این در سال 88 با همکاری باشگاه زانیار و هیات استان تهران برگزار شد.

در سال های اخیر رقابت های متعددی با عنوان "اولین مسابقه بانوان" در کشور انجام می شود، به شکلی که رقابت اولیه را نادیده می گیرند و به نظر می رسد اطلاق واژه اولین مسابقه بیشتر جنبه تبلیغاتی پیدا کرده است.

سیدهادی مقدس مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی زانیار در آستانه دهمین سالگرد برگزاری اولین مسابقه موتورکراس بانوان درباره این موضوع اظهار کرد: به تازگی هر مسابقه موتورسواری بانوانی که برگزار می شود صحبت از "اولین بار..." است! چند روز پیش یک مسابقه برای بانوان برگزار شد و بازهم گفتند این اولین مسابقه موتورکراس زنان است. این در حالی رخ داد که آبان سال 88 ما با همکاری هیات تهران و رییس وقت آن بیژن خراسانی مجوز لازم برای برگزاری اولین دوره موتورکراس زنان را گرفتیم و خوشبختانه آن را هم به خوبی برگزار کردیم.

او در ادامه صحبت های خود در این باره گفت: در روز برگزاری مسابقه معاونان زن اداره کل تربیت بدنی استان تهران، فدراسیون، هیات استان تهران هم حاضر بودند و در نهایت اولین مسابقه رسمی موتورکراس بانوان در ایران برگزار شد و بازخوردهای خیلی خوبی در داخل و خارج از ایران داشت. با این حال من نمی دانم چرا برخی افراد این مسابقه را نادیده می گیرند!

مقدس با بیان اینکه با همکاری تمام مسئولان مربوطه می توان به شرایط بهتری در موتورسواری کشور رسید، گفت: امیدوارم فدراسیون همکاری های لازم با بخش خصوصی را انجام بدهد و اجازه ندهد که در این رشته انحصاری وجود داشته باشد. اگر بخش خصوصی فعالیت بیشتری کند قطعا کار بهتر جلو می رود. فدراسیون و هیات ها بهتر است به عنوان مدیر و پشتیبان عمل کنند و اجرای برنامه ها را به بخش خصوصی واگذار کنند. این اتفاق در همه جای دنیا رخ می دهد و به نتیجه خوبی هم ختم شده است.

هادی مقدس در پایان صحبت های خود در خصوص فعالیت سال های اخیر گفت: خوشبختانه ما در عرصه های بین المللی حاضر بودیم و با توجه به رکوردزنی های توانستیم عملکرد مطلوبی هم داشته باشیم.

منبع: فارس

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها