شاگرد تنبل‌ها تا چه زمانی اجازه تحصیل در مدرسه را دارند؟

درباره وضعیت سربازی افراد ذکوری که در حین تحصیل به سن مشمولیت می‌رسند، بیشتر بدانید.

شاگرد تنبل‌ها تا چه زمانی اجازه تحصیل در مدرسه را دارند؟

برخی از مشمولان خدمت وظیفه عمومی که در حین تحصیل به سن مشمولیت می‌رسند، درباره اقدامات لازمی که باید انجام دهند سئوالاتی دارند که در این گزارش پاسخ خواهیم داد.

مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، افراد ذکوری که در حین تحصیل به سن مشمولیت می‌رسند، تا زمانی که برابر مقررات به تحصیل خود ادامه دهند، برای این دسته از افراد معافیت تحصیلی صادر می‌شود و از اعزام به خدمت دوره ضرورت معاف هستند.

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره وضعیت سربازی دانش آموزان پسر اظهار کرد: همه دانش آموزان پسری که به سن ۱۸ سال تمام می‌رسند، باید تکلیف نظام وظیفه خود را روشن کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: سن درس خواندن در مدرسه برای دانش آموزان ورود به ۲۱ سالگی و پایان ۲۰ سالگی است.

این مقام ارشد نظامی ادامه داد: در غیر این صورت افراد غایب محسوب می‌شوند و اگر نفر اول کنکور هم شوند، نمی‌توانند ادامه تحصیل دهند.

سردار کمالی با اشاره به تعیین تکلیف دانشجویان برای سربازی، بیان کرد: مشمولان پس از قبول شدن در دانشگاه در صورتی که غیبت نداشته باشند، می‌توانند با دریافت معافیت موقت ادامه تحصیل دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها