صداوسیمایی که دولت روحانی با آن می‌سازد/پاسخ همراه با خنده به سوال خبرنگار کیهان

نشست خبری امروز رئیس‌جمهور حاشیه‌هایی داشت که از جمله آن می توان کنایه رئیس‌جمهور به صدا وسیما و واکنش به طولانی بودن سؤالات خبرنگاران اشاره کرد.

صداوسیمایی که دولت روحانی با آن می‌سازد/پاسخ همراه با خنده به سوال خبرنگار کیهان

سیزدهمین نشست خبری رئیس جمهور بعدازظهر امروز با حضور جمع کثیری از رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد. این نشست که رأس ساعت ۱۶ آغاز شد، نزدیک به ۱۰۰ دقیقه به طول انجامید و رئیس جمهور به سؤالات مختلف اصحاب رسانه پاسخ گفت.

در نشست خبری امروز محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، علی ربیعی سخنگوی دولت، وزاری و معاونانی از دولت و عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه حضور داشتند.

قضای کمبود نشست‌ها را به جا می‌آورم

حسن روحانی در آغاز نشست با ارائه گزارشی از عملکرد ۱۸ ماهه دولت به موضوع به فاصله زمانی نشست امروز با آخرین نشست رئیس جمهور با رسانه ها اشاره کرد و گفت: سعی می کنیم قضای آن را به جا بیاوریم و در آینده با حضور بیشتر کمبودها در این زمینه را جبران کنم.

کنایه روحانی به نحوه پوشش صحبت‌هایش از صداوسیما

سرآغاز حاشیه های نشست امروز کنایه رئیس جمهور به صدا وسیما بود؛ رئیس جمهور در پایان بخش اول صحبت های خود کنایه ای به صدا و سیما زد و گفت: سعی می کنم هر چهارشنبه گزارشی را از اوضاع به مردم ارائه کنم که بعضی روزها صدا و سیما ما را یاری می کند و البته ممکن است زمانی هم از نوع صحبت های ما خوششان نیاید که باید با هم بسازیم تا این دو سال هم تمام شود که این اظهارات رئیس جمهور با خنده حضار روبرو شد.

واکنش رئیس جمهور به طولانی بودن سؤالات خبرنگاران

از دیگر حاشیه های نشست امروز طولانی بودن سوال برخی خبرنگاران بود که در این رابطه روحانی خطاب به خبرنگار روزنامه قدس گفت: ما فکر می کریم پاسخ ما طولانی خواهد شد اما دیدیم که سوال هم طولانی می شود.

در جریان نشست و در میان سوالات مطرح شده شاید بتوان سوال روزنامه ایران را یکی از متفاوت ترین سوالات دانست. رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه ایران مبنی بر اینکه " آیا آقای روحانی تغییر و شعارهای انتخاباتی و رای مردم را فراموش کرده است" گفت: در انتخابات به مردم وعده هایی داده شد و مردم هم خواسته هایی مطرح کردند. آنچه ما به مردم وعده دادیم در قالب برنامه ارائه شد.


روحانی با بیان اینکه به نظر من باید ما باید کار و تلاش دولت را با شرایط موجود منطبق کنیم گفت: دولت نه خسته است نه ناکارآمد، دولت برنامه ریز و توانمند است و قادر است از سخت ترین بحران های اقتصادی در کوتاه ترین زمان ممکن خارج شود.

افتخار می کنم برای منافع ملی و برای ملتم قربانی شوم

متفاوت‌ترین پاسخ رئیس جمهور به سوالات هم آنجا بود که در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره پیام حضور ایران در سازمان ملل گفت: "هر زمان اطمینان پیدا کنم که منافع ملت ایران در جمع یا اجلاسی تامین می شود و بار فشار از روی دوش مردم برداشته می شود اما من باید شخصا قربانی شوم با افتخار این قربانی شدن را می پذیرم و در آینده هم این کار را خواهم کرد. هر زمانی بدانم که ملاقاتی، جلسه ای مشکل ملت ایران را حل و منافع ایران را تامین می کند من برای ایستادگی و فداکاری آماده هستم و افتخار می کنم برای منافع ملی و برای ملتم قربانی شوم."

شورای نگهبان نه قضاوت کننده و نه دخالت کننده است بلکه تنها ناظر است

رئیس جمهور در بخش دیگری به انتشار اظهاراتش درباره نظارت شورای نگهبان طی روزهای اخیر واکنش نشان داد و تاکید کرد: از صحبت‌های من برداشت نادرستی شده است، اما تاکید دارم که همه گروه ها و جناح های سیاسی و هر کسی که قانون اساسی را قبول دارد باید بتواند در انتخابات حضور داشته باشد. شورای نگهبان نه قضاوت کننده و نه دخالت کننده است بلکه تنها ناظر است که امیدواریم این وظیفه را به خوبی انجام دهد.

تفسیر شورای نگهبان اصل ۱۱۳ قانون اساسی را بلااثر کرده است

او اما سؤال روزنامه اعتماد درباره حقوق شهروندی را سوال مهمی دانست و پس از طرح سوال درباره عدم رعایت حقوق شهروندی در پرونده متهمان ترور دانشمندان هسته ای و در ماجرای بازداشت فعالان محیط زیست و کارگری، به انتقاد صریح از نحوه تفسیر شورای نگهبان از اصل ۱۱۳ قانون اساسی پرداخت که این اصل را بلااثر کرده است.

رئیس جمهور در انتقاد به این اقدام شورای نگهبان تاکید کرد: مردم رئیس‌جمهور را انتخاب می‌کنند که مسئول قانون اساسی باشد. نه اینکه مسئول دستگاه اجرایی باشد. شورای نگهبان تفسیر می‌کند که هر جای بدون صاحبی است رئیس ‌جمهور مسئول رسیدگی به آن است.

دولت چیزی را به باد نداده است

رئیس جمهور اما در دقایقی پایانی نشست و در پاسخ به سوال روزنامه کیهان که گفت: دولت ارز دولتی را به باد داده است، با خنده گفت دولت چیزی را به باد نداده بلکه پول را در اختیار مردم قرار داده که اگر تخلفی صورت گرفته باید با آن برخورد شود.

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها