واکنش رسمی بارسا به حکم نهایی استقلال‌طلبان کاتالان

باشگاه بارسلونا ضمن محکوم کردن احکام حبس طولانی مدت زندانیان سیاسی کاتالونیا توسط دادگاه عالی اسپانیا، خواهان آزادی آنها و نشستن پای میز مذاکره شد.

واکنش رسمی بارسا به حکم نهایی استقلال‌طلبان کاتالان

سران استقلال‌طلبان منطقه «کاتالونیا» اسپانیا در دادگاهی که امروز برگزار شد، به حبس طولانی مدت محکوم شدند.

در این دادگاه، 12 نفر از سران استقلال‌طلبان کاتالونیا به جرم تلاش برای جدا کردن این منطقه از اسپانیا در سال 2017 میلادی، محکوم به حبس و تبعید شدند.

سنگین‌ترین حکم این دادگاه را «اوریل جانکراس» معاون سابق رئیس دولت محلی دریافت کرد و به 13 سال حبس محکوم شد. «کارلس پوجدمون» رئیس دولت محلی وقت نیز همچنان در تبعید خود خواسته در کشور بلژیک به سر خواهد برد.

دادگاه اسپانیا جرم 9 نفر از این مقامات دولت محلی کاتالونیا را خیانت، شورش و سوء استفاده از بودجه دولتی اعلام کرده و آن‌ها را مجموعاً به حدود 100 سال زندان محکوم کرد.

با گذشت دو سال از همه‌پرسی جنجالی استقلال کاتالونیا، تنش‌ها بر سر وضعیت این منطقه هنوز هم ادامه دارد. روز شنبه مصادف با روز ملی اسپانیا حدود 10هزار نفر در «مادرید» پایتخت این کشور در اعتراض به استقلال‌طلبی کاتالان‌ها به خیابان‌ها آمدند. روز یکشنبه متقابلاً حامیان جدایی کاتالونیا در شهر «بارسلونا» دست به تظاهرات زدند.

هر دو باشگاه ایالت کاتالونیا یعنی بارسلونا و اسپانیول به این حکم واکنش نشان دادند. بارسلونا واکنشی تند داشت و اسپانیول کمی معتدل تر رفتار کرد.

در بیانیه باشگاه بارسلونا آمده است:« باشگاه بارسلونا به عنوان یک مرجع در کاتالونیا و با توجه به هویت تاریخی اش بر خود لازم دانست تا در دفاع از آزادی بیان، به حکم صادر شده علیه سیاسیون خواهان استقلال کاتالونیا اعتراض کند.

بارسلونا بر این اعتقاد است که همانند حبس موقت این افراد که کمکی به حل معضل نکرد، این حکم قطعی نیز کمکی برای رفع قضیه کاتالونیا نخواهد کرد. زندان هرگز نمی تواند راه حل مشکلات این ایالت باشد. برای حل این قضیه باید به گفتمان سیاسی متوسل شد.

بارسلونا از تمام احزاب درگیر درخواست می کند که به پای میز مذاکره و گفتمان برای حل مشکل روی بیاورند و لازمه آن آزادی افرادی است که در بند هستند و به حبس طولانی مدت محکوم شده اند. باشگاه بارسلونا با خانواده زندانیان عمیقا احساس همدردی کرده و حامی آنها خواهد بود.»

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها