آذر منصوری:

روحانی وزیر زن انتخاب کند

آذر منصوری معتقد است: انتظاري كه وجود داشته و دارد اين است كه دولت دوم آقاي روحاني توجه بيشتري را نسبت به اين مطالبات داشته باشد و براي پر كردن شكاف‌هاي جنسيتي در ايران چاره‌اي بينديشد و گامي در اين راستا بردارد.

روحانی وزیر زن انتخاب کند

به گزارش خبر فوری ، آذرمنصوری فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گوی با روزنامه اعتماد گفت: امروز زنان اصلاح‌طلب براي حضور نمايندگاني از اين قشر در دولت دوازدهم تلاش مي‌كنند. در انتخابات ٩٦ يكي از موضوعاتي كه فعالان زن اصلاح‌طلب به طور جدي دنبال مي‌كردند و در سخنراني‌ها و اعلام مواضع بر آن تاكيد مي‌كردند، توجه به مطالبات زنان و حقوق زنان بود. انتظاري كه وجود داشته و دارد اين است كه دولت دوم آقاي روحاني توجه بيشتري را نسبت به اين مطالبات داشته باشد و براي پر كردن شكاف‌هاي جنسيتي در ايران چاره‌اي بينديشد و گامي در اين راستا بردارد. با وجود همه تلاش‌هايي كه فعالان حوزه زنان داشتند

وی درخصوص اقدامات صورت گرفته برای حضور پررنگ تر بانوان توضیح داد: در انتخابات شوراهاي شهر و روستا با وجود اينكه در شهرهايي مثل تهران توانستيم تعداد زنان را در ليست افزايش دهيم يا در استان سيستان وبلوچستان زناني كه راي آوردند تعداد قابل توجهي بودند اما در مجموع نرخ حضور زنان در شوراهاي اسلامي شهر و روستا كاهش پيدا كرده است. اين امر ضرورتي توجه جدي دولت را در اين راستا مي‌طلبد. دولت بايد ظرفيت‌هايي را ايجاد كند كه به نوعي بيانگر رويكرد تبعيض مثبت دولت به قشر زنان باشد. اراده دولت بايد در جهت پر كردن شكاف‌هاي جنسيتي باشد.

وی همچنین درخصوص ضرورت ورورد زنان به کابینه دوازدهم توضیح داد : بنا بر ضرورتي كه احساس شد نخستين قدمي كه دولت آقاي روحاني مي‌تواند بردارد توجه به حضور زنان در تركيب كابينه است. در اين تركيب حضور زنان مي‌تواند به عنوان نماد و نشاني از توجه دولت دوازدهم نسبت به مساله زنان باشد.

آذر منصوری گفت: با توجه به ظرفيتي كه در دولت يازدهم ايجاد شده و مشاركت بيش از پنجاه درصدي زنان در انتخابات رياست‌جمهوري، آقاي روحاني بايد در معرفي كابينه به مجلس دهم به اين مساله توجه كند و علاوه بر معاونت‌هايي كه در دولت يازدهم به زنان اختصاص پيدا كرد در دولت دوازدهم برخي وزارتخانه‌ها را نيز مشمول اين تغييرات بداند و چند زن را به عنوان وزير پيشنهادي خود به مجلس معرفي كند.

این فعال اصلاح طلب معتقد است: به نظر مي‌رسد كه اين ظرفيت در مجلس شوراي اسلامي هم براي راي اعتماد دادن به زنان وجود داشته باشد. به هر حال مجلس معتدل‌تر و اصلاح‌طلبانه‌تري روي كار آمده است. در سطح گفتمان‌سازي براي حضور زنان و توجه به مطالبات زنان تلاش‌هايي صورت گرفته و بايد ادامه پيدا كند.

وی درخصوص معرفی زنان به حوزه وزارت هم توضیح داد: همچنين گفت‌وگوهايي در حال شكل‌گيري است تا طي آن در زمان آغاز به كار دولت دوازدهم پيشنهاداتي براي معرفي اعضاي كابينه جديد به دولت داده شود تا بتوانيم حضور زنان شايسته‌اي را در كابينه دولت دوم آقاي روحاني شاهد باشيم.

وی درباره اقدامات دولت در زمینه امور زنان هم خاطر نشان کرد: اين امر نه‌تنها به لحاظ نمادين بسيار حايز اهميت است بلكه اين پيام را به نيمي از جمعيت كشور مي‌رساند كه دولت آقاي روحاني نه تنها در شعار بلكه در عمل نيز به حضور زنان در تعيين مقدرات اساسي مملكت توجه دارد و اين حضور را يك الزام جدي براي توسعه و پيشرفت كشور مي‌داند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها