کشف الگوهای جدید خودکشی جوانان سیاه پوست آمریکایی

با افزایش نرخ خودکشی جوانان آمریکایی، تلاش‌ها برای بررسی این موضوع نیز افزایش یافته و الگوهای جدیدی در این زمینه به خصوص در میان جوانان سیاه‌پوست این کشور شناسایی شده است.

کشف الگوهای جدید خودکشی جوانان سیاه پوست آمریکایی

بررسی های موسسه مک سیلور و دانشگاه نیویورک در آمریکا نشان می دهد طی سال های ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۷ الگوهای زیر در زمینه خودکشی جوانان سیاه پوست امریکایی شکل گرفته است.

از یک سو انتشار گزارش خودکشی توسط خود جوانان سیاه پوست متمایل به این کار در بازه زمانی مورد بررسی افزایش یافته ولی این روند در میان جوانان سفیدپوست، آسیایی و سرخپوستان مشاهده نمی شود. روند رشد این گزارش ها در میان جوانان سیاهپوست مونث بیشتر از جوانان سیاه پوست مذکر است.

علاوه بر این،درصد جراحت جوانان سیاه پوست آمریکایی به خصوص در میان جوانان بیشتر است. مهم ترین یافته این بررسی از کاهش برنامه ریزی قبلی برای خودکشی در میان جوانان امریکایی سیاه پوست حکایت دارد. بر همین اساس در اکثر موارد اقدام به خودکشی در میان جوانان سیاه پوست آمریکایی به صورت ناگهانی و بدون تصمیم قبلی رخ داده و همین ناگهانی بودن جراحات و سوانح ناشی از خودکشی را در میان افراد بیشتر کرده است.

دیوید کارلوسی یکی از اساتید دانشگاه نیویورک و از محققان این طرح، افزایش خودکشی در میان جوانان سیاه پوست آمریکایی را نگران کننده توصیف کرده و افزوده که باید یک نیروی ویژه برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شود. تلاش برای بهبود بهداشت روانی در آمریکا و آموزش روش های مقابله با خودکشی به والدین و معلمان نیز ضروری است.

تحقیق مذکور نشان می دهد خودکشی در میان جوانان 15 تا 19 ساله آمریکایی سومین عامل مهم مرگ و میر محسوب می شود.

منبع: مدیکال نیوز

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها