دبیر اجرایی دهمین کنگره بین‌المللی سرطان سینه مطرح کرد:

ارائه جدیدترین دستاورد‌های علمی در زمینه سرطان سینه

زارع با اشاره به ارائه جدیدترین دستاورد‌های علمی در حوزه تشخیص و درمان سرطان سینه در این کنگره‌ گفت: تشخیص به موقع این بیماری در درمان موفقیت‌آمیز آن بسیار حائز اهمیت است.

ارائه جدیدترین دستاورد‌های علمی در زمینه سرطان سینه

او افزود: در این کنگره‌ها جدیدترین دستاورد‌های علمی در حوزه تشخیص و درمان سرطان ارائه می‌شود و شرکت‌کنندگان می‌توانند از نتایج موثر و تبادل اطلاعات در کنگره بهره‌مند شوند.

دبیر اجرایی کنگره‌های سه گانه سرطان پژوهشکده معتمد با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از زنان در جهان از جمله کشور ما از این بیماری رنج می‌برند، گفت: پیشگیری، گام مؤثری جهت مقابله با سرطان‌های مختلف از جمله سرطان سینه محسوب می‌شود بنابراین هرچه بیشتر در راستای ارتقاء آگاهی بانوان در زمینه سرطان سینه اقدام کنیم نتایج بهتری را در تشخیص به موقع و درمان موفقیت آمیز این بیماری خواهیم داشت.

پژوهشکده معتمد در کنار داشتن تجهیزات و امکانات مدرن تشخیصی و درمانی یکی از رسالت‌های اصلی خود را افزایش آگاهی و ارتقاء دانش عموم مردم و به خصوص بانوان این سرزمین می‌داند.

به گفته دبیر اجرایی کنگره‌های سه گانه پژوهشکده معتمد استفاده از کاغذ در این کنگره‌ها به‌عنوان کنگره دوستدار محیط زیست به حداقل رسیده است.

زارع اظهار داشت: به دلیل حفاظت از محیط زیست و قطع بیشتر درختان، سعی بر استفاده حداقلی از کاغذ در ارائه مقالات این کنگره‌ها بوده و با استفاده از نمایشگر‌هایی الکترونیکی، عنوان «کنگره سبز» به این کنگره‌ها اطلاق شده و تمام پوستر‌ها و مقالات همگی بر بستر تکنولوژی سبز (و بدون استفاده از کاغذ و پرینت) قابل ارائه خواهد بود.

او افزود: جهت رفاه حال شرکت‌کنندگان، پژوهشگران و دانشجویان، علاوه بر اپلیکیشن کنگره، در کنار هر نمایشگر امکانات جستجو و ارسال الکترونیک مقالات و پوستر‌ها به پست‌های الکترونیک کاربران وجود داشته و شرکت‌کنندگان در این کنگره‌ها می‌توانند در بانک اطلاعاتی مقالات علاوه بر مطالعه و جستجوی مقالات و پوسترها، امکان جستجو و مکاتبه با نویسنده را داشته باشند و قادر خواهند بود تا نسبت به ذخیره‌سازی مقالات و پوستر‌ها جهت مطالعه ثانویه در وقت‌های استراحت یا پس از اتمام برنامه روزانه کنگره اقدام کنند.

زارع بیان کرد: با توجه به سطح علمی بالای کنگره‌های سه گانه، تمامی مقالات پذیرفته شده در این کنگره‌ها در ویژه نامه ژورنال MCI: Multidisciplinary Cancer Investigation ، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ، پایگاه «سیویلیکا» و نیز «کنسرسیوم محتوای ملی» نمایه خواهد شد. پژوهشگران می‌توانند با مراجعه به این پایگاه مقالات علمی خود را مشاهده نمایند.

زارع با اشاره به دعوت از انجمن‌ها و اتحادیه‌های علمی و دانشجویی برای نخستین بار جهت حضور فعال در کنگره‌های سه گانه سرطان معتمد گفت: این نگاه نو با هدف افزایش مشارکت دانشجویان و ایجاد تعامل موثر بین اساتید و دانشجویان با گرایشات مختلف در حوزه سرطان صورت گرفته و می‌تواند امکان بررسی طرح‌های پژوهشی دانشجویی را در ابعاد وسیع و با دید جامع تری فراهم آورد. همچنین، اجرای این طرح می‌تواند بسیاری از ایده‌ها و طرح‌های استارت آپی نوپای دانشجویی را با شناساندن به طیف وسیعی از متخصصین ملی و بین المللی حاضر در کنگره، در مسیر درست تحقق قرار دهد. امید است این اتفاق و ایده در راستای تحقق اهداف پژوهشگران و برآورده شدن نیاز‌های کشور در حوزه پیگشیری، تشخیص و درمان سرطان مفید باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها