یادداشت پایگاه المانیتور درباره وحشت رژیم صهیونیستی از قدرت روزافزون ایران

پایگاه المانیتور در یادداشتی ضمن اشاره به اذعان مقام‎های ارشد اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی به قدرت روزافزون ایران در منطقه، نوشته است که صهیونیست‎ها در پی تحولات اخیر در منطقه و سیاست‎های ترامپ، خود را تنها می‎بینند.

یادداشت پایگاه المانیتور درباره وحشت رژیم صهیونیستی از قدرت روزافزون ایران

پایگاه المانیتور در یادداشتی به قلم «بن کاسپیت»، نوشته است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در نهایت فرصت یافت تا به حمله ترکیه به شمال سوریه واکنش نشان دهد و با انتشار یک توییت سیاسی در روز ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) این حمله را محکوم کند.

او درباره آنچه "پاکسازی قومی کردها" به وسیله ترکیه و گروه‌های نیابتی آن خوانده، هشدار داده اما هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکرده که چگونه آمریکا شمال سوریه را ترک کرد؛ موضوعی که با صدای بلند در سراسر خاورمیانه و کریدور‌های تاسیسات دفاعی نگران اسرائیل طنین انداز شد.

خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه؛ ضربه مرگبار بر امید و آرزوهای اسرائیل

کاسپیت می‎نویسد: ۳ روز طول کشید تا نتانیاهو محکومیت ضعیف خود را از حمله ترکیه منتشر کند. این ۳ روز، روز‌های بسیار دشواری بودند؛ چرا که مقام‎های اسرائیل در میان روند دشوار بیدار شدن درباره ترامپ قرار داشتند. تصمیم ناگهانی رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج فوری نیروهای آمریکایی از شمال سوریه و در پی آن حمله ناگهانی ترکیه به مناطق تحت کنترل کردها ضربه مرگباری بر امید و آرزو‌های اسرائیل در جبهه‌های شمالی خود بود.

اذعان مقام ارشد صهیونیست به تنها ماندن این رژیم

یکی از مقام‎های ارشد دفاعی رژیم صهونیستی به المانیتور می‌گوید: در حال حاضر ما تنها مانده‌ایم، توازن راهبردی قدرت درست در مقابل چشمان ما در حال تغییر است، بد‌ها پیروز شدند و خوب‌ها ما را رها کردند. اکنون اسرائیل به حال خود رها شده تا در برابر محور قدرتمند ترکیه-روسیه-ایران بایستد.

جلسه اضطراری نتانیاهو با کابینه امنیتی برای بررسی تحولات منطقه

بن کاسپیت در ادامه یادداشت می‌نویسد: در روز ۶ اکتبر (۱۴ مهر) و درست پیش از بیانیه غم‌انگیز ترامپ و به دنبال آن حمله ترکیه، نتانیاهو خواستار برگزاری جلسه‌ای با کابینه امنیتی خود شد. اعضای این کابینه برای نخستین بار طی ماه‌های اخیر کابینه گرد هم آمدند تا درباره آخرین تحولات منطقه رایزنی کنند؛ نه فقط درباره تهدید ایران که پس از حمله به تاسیسات آرامکو، تهدیدها بسیار ملموس‌تر شده است.

یک مقام‎ ارشد امنیتی اسرائیل که با المانیتور گفت‎وگو کرده، مدعی شده "ما می‌دانیم که این کار نیروی هوایی ایران بود. آمریکایی‌ها هم این را می‌دانند. هر کسی که لازم باشد این را می‌داند. با این وجود این موضوع هنوز از اقدام محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران جلوگیری نکرده که در یک استودیوی تلویزیونی می‌نشیند و بدون کوچکترین وقفه‌ای می‌گوید که ایران هیچ ارتباطی با این حمله ندارد."

خروج از سوریه و افزایش نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی

المانیتور در ادامه می‌نویسد: اسرائیل در نهایت بیدار می‌شود و این روند بسیار دردناکی است. این امر برای ترامپ که زمانی خود را حامی سرسخت صهیون -اگر نگوییم خود مسیح- می‌دانست در مجموع زیاد زمان‌بر نبود که خود را از اسرائیل جدا کند. بسیار ناراحت کننده است گوش دادن به چاپلوسی‌های سخنگوی حزب لیکود، زمانی که در محافل گوناگون درباره خروج ناگهانی آمریکا از شمال سوریه و رها کردن کُرد‌ها از سوی آمریکا چیزی پرسیده می‌شود.

اسرائیل حفاظت شده‌ترین منطقه در جهان است اما مشکل درباره موشک‌های کروز ایران این است که تاکنون هیچ سامانه‌ای به طور مؤثر موفق نشده آنها را رهگیری کند

بر باد رفتن یک شبه رؤیای نتانیاهو درباره ترامپ

یک منبع نظامی رژیم صهیونیستی به المانیتور می‌گوید: "درست است که این سیاست در زمان باراک اوباما آغاز شد، اما ما امید داشتیم که در زمان ترامپ همه چیز برعکس شود. این بسیار دلسرد کننده است، زیرا ما می‌بینیم که آمریکایی‌ها تصمیم گرفته‌اند که از این پس پلیس جهان نباشند پیش از آنکه خود جهان در این باره تصمیم بگیرد که می‌تواند بدون نیروی پلیس خود را مدیریت کند."

اسرائیل مجبور به تغییر طرح‌های خود شد

این یادداشت در بخش دیگری می‎گوید: تغییرات در منطقه، اسرائیل را وادار کرده تا طرح‌های خود را تغییر دهد، درباره مفاهیم خود بازنگری کند و خود را برای سناریو‌هایی آماده کند که مدت زمان زیادی است بایگانی شده‌اند. یکی از این سناریو‌های ممکن احتمال جنگیدن در بیش از یک جبهه در آینده‌ای بسیار نزدیک است. این بار بر روی دوش «آویو کوخاوی»، رئیس ستاد مشترک ارتش گذاشته می‌شود. روز ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) او با «موشه کحلون»، وزیر دارایی اسرائیل دیدار کرد تا درباره تقاضا برای افزایش قابل ملاحظه بودجه با هدف آماده شدن در برابر یک سناریوی جنگ تمام عیار با حزب الله، سوریه، ایران، غزه و احتمالا با برخی گروه‌های دیگر، گفت‎وگو کند. اسرائیل بعد از ۳ سال که فکر می‌کرد در طرف برنده بازی قرار دارد به تدریج در حال پی بردن به این موضوع است که در طرفی قرار دارد که در حال باخت و یا دست کم در حال رها شدن است.

بن کاسپیت می‎نویسد: اسرائیل بر این عقیده است که اگر حمله‌ای از سوی ایران صورت بگیرد از خاک این کشور صورت نخواهد گرفت.

هیچ سامانه‌ای موفق به رهگیری موثر موشک‌های کروز ایران نیست

نگارنده این یادداشت می‎افزاید که اسرائیل حفاظت شده‌ترین منطقه در جهان است اما مشکل درباره موشک‌های کروز ایران این است که تاکنون هیچ سامانه‌ای به طور مؤثر موفق نشده آنها را رهگیری کند. در حالی که اسرائیل سامانه‌های پدافند موشکی پاتریوت را در اختیار دارد اما به نظر می‌رسد که اینها کافی نیستند. اخیرا به صنایع نظامی اسرائیل دستور داده شده تا تلاش‌های خود را برای یافتن یک راه حل بهتر بیشتر کنند اما این امر زمان‌بر خواهد بود و بنابراین درخواست‌هایی مطرح شده تا اسرائیل به خصوص زیرساخت‌های حیاتی خود مانند تاسیسات ذخیره سازی آمونیاک در حیفا، سایت‌های ذخایر سوخت و محل ذخیره دیگر مواد حساس را تعطیل کند.

درخواست یک شخصیت صهیونیست برای تعطیلی رآکتور دیمونا

المانیتور می‌افزاید: یوزی ایون، دانشمند اسرائیلی که در ساخت رآکتور دیمونا نیز نقش مهمی ایفا کرده، طی یادداشتی در روز ۳ اکتبر (۱۱ مهر) از کابینه اسرائیل خواسته تا تعطیل کردن این رآکتور را مورد بررسی قرار دهد.

اذعان رئیس پیشین ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به قدرت روزافزون ایران

این پایگاه در بخش دیگری می‎نویسد: «گابی اشکنازی»، رئیس پیشین ستاد ارتش اسرائیل در مصاحبه با روزنامه معاریو درباره جنگ «یوم کیپور» گفته "آریل شارون دائما یادآوری می‌کرد که اسرائیل نباید خود را در خط مقدم جبهه جنگ با ایران قرار دهد، نتانیاهو این قانون اساسی را نقض کرد، او ایران را به عنوان تهدید نهایی علیه اسرائیل معرفی و از این موضوع به عنوان یک اهرم انتخاباتی استفاده کرد. ۱۰ سال است که نتانیاهو به قدرت بازگشته است و قرار است که جلوی برنامه هسته‌ای ایران گرفته شود در حالی که ایران بیش از هر زمان دیگری بر منطقه تسلط پیدا کرده و اسرائیل به تنهایی در معرض این تهدید قرار دارد. نتانیاهو که در جبران اشتباهات ۱۰ سال گذشته خود ناتوان بوده احتمالا به زودی از تصویر خارج شود."

منبع: میزان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها