احتمال رد پای یک قاضی در خروج مدیر خودروسازی/مدیرعامل جدید شفاف‌سازی کند

ورود قدرتمندانه قوه قضائیه به تخلفات خودروسازان، امید را به اصلاح این صنعت دوچندان کرده است. ولی هنوز پاره‌ای از مسائل در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است.

احتمال رد پای یک قاضی در خروج مدیر خودروسازی/مدیرعامل جدید شفاف‌سازی کند

ورود قدرتمندانه قوه قضائیه به تخلفات خودروسازان، امید را به اصلاح این صنعت دوچندان کرده است. ولی هنوز پاره ای از مسائل در هاله ای از ابهام باقی مانده است. از جمله موضوعات مورد ابهام، خروج یکباره"م.و"از مدیران ارشد یکی از مهم‌ترین شرکت های تابعه ایران خودرو است. وی که از افراد مورد وثوق مدیرعامل وقت ایران خودرو بود، بعد از آنکه در سال 1392 از آمریکا به کشور بازمی‌گردد و تا اواخر سال 1397 در چندین شرکت تابعه حضور داشته ولی به یکباره از کشور خارج می‌شود.

موضوعی که تاکنون علت آن هیچگاه روشن نشده است. حال با دستگیری مدیرعامل وقت ایران‌خودرو و برخی دیگر از مدیران ارشد این شرکت، اماو اگرها در خصوص عملکرد"م.و"بسیار وجود دارد. برخی بر این اعتقادند که عملکرد وی به طور حتم بایستی توسط نهادهای نظارتی مورد ارزیابی قرار گیرد.

برخی دیگر بر این اعتقادند که"م.و"به دلیل ارتباطات نزدیک‌اش با مدیرعامل وقت ایران خودرو، جعبه سیاه بسیاری از اتفاقات و ابهامات در ایران خودرو می باشد. اینکه چگونه وی توانسته از کشور خارج گردد و اساساً بنا به دستور چه کسی چنین مجوزی صادر گردیده است از دیگر سؤالات مهم است.

قاعدتاً پاسخ به چنین سوالاتی به روشن شدن بخشی از روابط پشت پرده در شرکت ایران خودرو کمک خواهد کرد که به نوبه خود می تواند منجر به اصلاح روندها گردد. هرچند که تاکنون نه دستگاه قضا و نه مدیرعامل جدید ایران خودرو درباره"م.و" اظهارنظری نکرده اند، ولی شنیده ها حاکی از رد پای یک قاضی در خروج وی از کشور است. طبق اطلاعات رسیده، فردی با نام"الف.ق" نقش مهمی در تسهیل خروج"م.و"از کشور داشته است.

منبع: خط بازار

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رضا
    0

    هنوز هم مخفف اسم بس دیگه اگه خبرتون واقعیه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها