پرداخت بیش از ۸ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان لرستان

مدیر صندوق بیمه کشاورزی لرستان از پرداخت بیش از ۸ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان استان خبر داد.

پرداخت بیش از ۸ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان لرستان

فتح‌الله رفیعی در شورای هماهنگی بیمه محصولات کشاورزی استان، اظهار کرد: سال زراعی از یک مهرماه هر سال شروع و تا پایان شهریورماه سال بعد ادامه دارد.

وی ادامه داد: سال زراعی گذشته در بخش آبزیان ۱۲ هکتار معادل ۱۲۰ هزار مترمربع ماهی قزل‌آلا تحت پوشش بیمه داشته‌ایم. همچنین حدود ۳۵۰ رأس دام سبک و سنگین، ۴۶ هکتار زمین زراعی، ۲۴۰۰ هکتار باغات، ۳۶ میلیون قطعه مرغ گوشتی و ۴۲ هکتار تنه درختان و ... در لرستان تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی بودند.

رفیعی با اشاره به سیل سال گذشته در لرستان افزود: تاکنون از ۳۰ هزار و ۶۳۱ کشاورزی که اقدام به خرید بیمه‌نامه کردند، ‏۵۱۴۳ کشاورز ‏از سیل و تنش خشکی خسارت دیدند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی ‏ اضافه کرد: میزان خسارت سیل بسیار زیاد بود اما چون کشاورزان زیادی محصولات خود را بیمه نکرده بودند، خسارتی از جانب صندوق بیمه کشاورزی شامل حال آن‌ها نمی‌شد.

وی افزود: تاکنون ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تاکنون به کشاورزان خسارت‌دیده پرداخت شده و احتمالاً تا چند روز آینده این رقم به ۹ میلیارد تومان می‌رسد.

رفیعی با بیان اینکه در برنامه سال گذشته متأسفانه ما فقط توانستیم ۴۰ درصد تعهد استان را محقق کنیم، گفت: در سال زراعی جاری باید بیش از ۲۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروش بیمه‌نامه داشته باشیم که اگر این برنامه تحقق یابد، متعاقباً دولت تا ۱.۵ برابر آن را به‌حساب صندوق واریز می‌کند و در این صورت ما برای پرداخت غرامت نیازی به صندوق مرکزی نداریم.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها