آیا چراغ تولید تنها کارخانه شمش منیزیم خاورمیانه روشن می‌شود؟

کارخانه شمش منیزیم فردوس یکی از عظیم ترین صنایع کشور است که با هدف بی‌نیاز کردن کشور از واردات این محصول راه‌اندازی شد و متأسفانه به‌دلیل شرایط نامساعد اقتصادی در تعطیلی به سر می‌برد.

آیا چراغ تولید تنها کارخانه شمش منیزیم خاورمیانه روشن می‌شود؟

کمیته اقتصاد مقاومتی و حمایت از سرمایه‌گذاری خراسان‌جنوبی ظهر امروز با حضور مدیرکل دادگستری خراسان‌جنوبی، دادستان شهرستان فردوس، معاون امور اقتصادی استاندار و تعدادی از مدیران کل حوزه صنعت و اقتصاد استان پیرو رسیدگی به مشکل واحد تولیدی شمش منیزیم فردوس برگزار شد.

مشیرالحق عابدی معاون امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کمیته اقتصاد مقاومتی گامی در راستای هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی است، گفت: هدف همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی رفع مشکلات سرمایه‌گذاران در خراسان‌جنوبی و رفع موانع تولید و افزایش اشتغال‌زایی است.

وی بیان داشت: با در نظرگرفتن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید علاوه بر این کمیته نیز مشکلات واحدهای صنعتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

لزوم برنامه‌ریزی برای حل مشکلات و پرداخت مطالبات

عابدی با تأکید بر اینکه رفع مشکلات واحدهای تولیدی به معنای عدم پرداخت مطالبات دستگاه‌هایی چون مالیات، تأمین اجتماعی و بانک‌ها نیست، اضافه کرد: باید با یک برنامه‌ریزی دقیق شرایطی را فراهم کنیم که هر واحد تولیدی در کنار فعالیت بتواند مطالبات خود را پرداخت کند.

ابوالفضل داریوش دبیر کمیته اقتصاد مقاومتی و حمایت از سرمایه‌گذاری و امنیت اقتصادی قوه قضائیه در خراسان‌جنوبی گفت: در کمیته اقتصاد مقاومتی و قوه قضاییه تمام توان خود را برای احیای پروژه‌های صنعتی و تولیدی و رفع موانع تولید در خراسان‌جنوبی به کار می‌بریم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده پیرو مشکلات کارخانه شمش منیزیم فردوس، اعلام کرد: مشکل این واحد تولیدی از چند سال گذشته توسط دادستان و رئیس دادگستری فردوس پیگیری شد که با این وجود در این کمیته می‌خواهیم برای حل مشکلات این واحد تولیدی با حضور مدیران شرکت‌های خدمات‌رسان و بانک‌ها تلاش کنند.

بدهی میلیونی کارخانه!

کافی مدیرعامل کارخانه شمش منیزیم فردوس با بیان اینکه این کارخانه با ۲۵ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کند، گفت: در حال حاضر کارخانه ۴۵۰ میلیون تومان بدهی معوقه و ۳۵ میلیون تومان بدهی جاری به شرکت گاز دارد.

وی بیان داشت: ما از بانک تسهیلات را با یوروی یک هزار و ۳۰۰ تومان گرفتیم حال چگونه انتظار است که باز پرداخت تسهیلات آن را با یوروی ۱۴ هزار تومان پرداخت کنیم که در این زمینه نیز باید تدبیری اتخاذ شود.

مدیرعامل کارخانه شمش منیزیم فردوس با بیان اینکه با اعطای فرصت می‌توانیم بدهی‌های خود را به بانک‌ها و شرکت‌های خدمات‌رسان پرداخت کنیم، تصریح کرد: تعهد می‌دهیم تا پایان سال ظرفیت کارخانه را به ۵۰ درصد برسانیم.

تصمیمات اخذ شده برای بازگشت به چرخه تولید

داوود شهرکی رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی بیان داشت: این واحد تولیدی 80 میلیون تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است که با موافقت قانون بخشودگی برای این واحد تولیدی بدهی آن به 520 تومان کاهش یافته که در 12 قسط پس از دو ماه تنفس باید پرداخت شود.

وی با اشاره به مشکل مالیاتی واحد تولیدی شمش منیزیم فردوس، مطرح کرد: در این راستا تصمیم گرفته شد که این واحد تولیدی مالیات معوقه خود را تا پایان سال جاری پرداخت و در این صورت 90 درصد می‌تواند از بخشودگی جرایم مالیاتی برخوردار شود.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی مطرح کرد: این واحد تولیدی معوقات زیادی به بانک‌ها دارد لذا مقرر شد بانک‌ها تمام اجرائیاتی که برای این واحد تولیدی را دارند به مدت یک سال متوقف کنند تا این واحد تولیدی دچار مشکل نشود.

تعهدات شرکت‌های خدمات‌رسان

شهرکی میزان بدهی این واحد تولیدی به شرکت گاز را 487 میلیون تومان ذکر و با بیان اینکه از این میزان 73 میلیون تومان را پرداخت کرده، تبیین کرد: مقرر شد شرکت گاز تعهد هفت ماهه این واحد را به 12 ماه افزایش دهد و هر ماه پنج درصد از معوقات را بدون تنفس از این واحد تولیدی دریافت کند.

وی با بیان اینکه میزان بدهی این واحد تولیدی به شرکت برق 120 میلیون تومان است، تبیین کرد: واحد تولیدی موظف شد علاوه بر پرداخت قبوض جاری خود نسبت به پرداخت پنج درصد از معوقات خود به شرکت برق در هر ماه اقدام کند.

منبع: فارس

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها