بانک گردشگری به هنرمندان صنایع دستی تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌کند

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از پرداخت تسهیلات با سود ۱۰ درصد برای حل مشکلات هنرمندان این حرفه از طریق بانک گردشگری خبر داد.

بانک گردشگری به هنرمندان صنایع دستی تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌کند

پویا محمودیان معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شامگاه شنبه در نشست با هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی سیرجان افزود: بیمه درد مشترک و مطالبه به حق تمامی هنرمندان صنایع دستی است که به صورت ویژه از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیگیری می شود و سال گذشته ۸۱۲ نفر بیمه شده اند.

وی با اشاره به تعداد قابل توجه هنرمندان صنایع دستی در شهرستان سیرجان تصریح کرد: امیدواریم با رایزنی هایی که در حال انجام است بتوانیم ۵۰ نفر از هنرمندان این شهرستان را براساس اولویت بیمه کنیم.

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: خوشبختانه هنرمندان کرمانی و سیرجانی در حوزه صادرات و ارزآوری صنایع دستی به ویژه زیراندازها همچون گلیم شیریکی پیچ موفق عمل کرده اند.

وی اظهار داشت: امیدواریم با حمایت های نماینده مردم در مجلس، فرماندار سیرجان و مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان شاهد افتتاح موزه گلیم و بازارچه دائمی صنایع دستی در این شهرستان باشیم.

محمودیان با اشاره به اینکه بزودی شاهد افتتاح موزه گلیم خواهیم بود، افزود: در کنار راه اندازی موزه گلیم بازارچه دائمی و کارگاه‌های تولید صنایع دستی را نیز خواهیم داشت که ساخت هتل پنج ستاره این فرایند را کامل خواهد کرد و این منطقه به یک مرکز مهم جذب گردشگر تبدیل خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای اینکه این شهر به درستی و کامل به دنیا معرفی شود باید همه مردم و مسوولان به خودباوری برسند و حرکت های خودجوشی را از خود به نمایش بگذارند و از اینکه نام شهر سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم بر روی پیراهن های تیم گل گهر این شهر نقش بسته جای قدردانی دارد.

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: توانمندیهای زنان و مردان هنرمند سیرجان موجب شد که نام این شهر در مرزهای بیرون از کشور پرآوازه شود بطوریکه شهردار این شهر برای حضور در همایش بین المللی شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی در کشورهای چین و مالزی به صورت ویژه دعوت شود و امیدواریم بعد از این کشورها همایش با همکاری مردم و دست اندرکاران در شهر سیرجان، برگزار شود.

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز شنبه وارد شهرستان سیرجان شد و از جاذبه های گردشگری و کارگاه های تولید صنایع دستی و گلیم در این شهرستان بازدید کرد.

شهرستان سیرجان در سال ۹۵ به عنوان شهر جهانی گلیم انتخاب شد و گلیم شیرکی پیچ آن در فهرست آثار جهانی به ثبت رسید.

سیرجان در فاصله ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان قرار دارد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها