فعال سیاسی اصولگرا:

ذیل جامعه روحانیت یا شورای ائتلاف اصولگرایان فعالیت نمی‌کنیم

رئیس جبهه پیشرفت رفاه و عدالت از آغاز به کار کمیته انتخابات تشکل متبوع خود خبر داد.

ذیل جامعه روحانیت یا شورای ائتلاف اصولگرایان فعالیت نمی‌کنیم

شهاب الدین صدر فعال سیاسی اصولگرا عصر امروز (شنبه - ۲۰ مهر)در نشست خبری کمیته انتخابات جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل سیاسی امسال انتخابات مجلس است، اظهار کرد: نگاه ما این است که با توجه و دقت به بیانیه گام دوم از سوی رهبری مسائل را دنبال کنیم و سیاست های قانون گذاری مجلس که از سوی ایشان در روزهای اخیر ابلاغ شده است را پیگیری کنیم.

وی افزود: ما نیازمند مجلسی کارآمد، انقلابی، پاک و سلامت هستیم تا بتواند برای مشکلات کشور گره گشایی کند و مجلسی مقتدر و مستقل باشد. یعنی تحت تأثیر قوای دیگر قرار نگیرد هرچند که هماهنگی قوا هم در جای خود قرار دارد.

صدر با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید پاکدست و اثرگذار باشند، اظهار کرد: مجلس این دوره بسیار حساس است و انتخابات آن هم از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود. ما باید حتما دقت لازم برای برگزاری انتخابات مجلس را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ما همه تلاش مان این است که انتخابات با حضور حداکثری مردم همراه شود و در این راه با همه تشکیلاتی که در چارچوب قانون اساسی عمل می‌کنند، همراه می شویم.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به افزایش تحریم ها از سوی آمریکا، یادآور شد: باید همه مجامع بین‌المللی به موضوع نفتکش ایرانی ورود پیدا کند و لازم است همه بدانند که از چنین فضایی در خلیج فارس ما ضرر نمی کنیم بلکه دیگران مشکل پیدا خواهند کرد.

صدر با بیان اینکه جبهه پیشرفت رفاه و عدالت در مجموع ۲۱ تشکل سیاسی را در بر می‌گیرد، گفت: در کشور ما احزاب زیادی فعالیت می کنند و به همین دلیل وجود جبهه های سیاسی کمک می کند رقابت ها جدی تر باشد.

وی ادامه داد: اگر احزاب فعال باشند بر نمایندگانی که معرفی می کنند و به مجلس می روند نظارت خواهند داشت و درباره اقدامات آنان پاسخگو خواهند بود نه اینکه مانند شرایط فعلی وقتی کسی وارد مجلس شد دیگر خود را از پاسخگویی آزاد ببیند.

صدر تاکید کرد: مداخله ثروت و قدرت در انتخابات پدیده نادرست و نامیمونی است و باید جلوی این روند از طرف وزارت کشور و نهادهای حاکمیتی مانند شورای نگهبان گرفته شود نه اینکه این نهادها به مسائل دیگری مشغول شوند و از این موارد غافل بمانند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه جبهه پیشرفت و عدالت به دنبال تدوین برنامه مدون برای رفع مشکلات مردم و انتشار آن پیش از آغاز انتخابات است، اظهار کرد: ما شاخص های یک نماینده مناسب و شایسته مجلس را تبیین می کنیم. ما متاسفانه الان مجلس را در طراز جمهوری اسلامی نمی دانیم. ما صیانت و دفاع از حقوق مردم را یکی از کارهای مهم نمایندگان در مجلس می دانیم و قطعا چنین موضوعی در اولویت جبهه ما است.

مداخله ثروت و قدرت در انتخابات پدیده نادرست و نامیمونی است و باید جلوی این روند از طرف وزارت کشور و نهادهای حاکمیتی مانند شورای نگهبان گرفته شود نه اینکه این نهادها به مسائل دیگری مشغول شوند و از این موارد غافل بمانند


وی تاکید کرد: تبلیغ و ترویج محورهای منشور اخلاقی انتخاباتی خود را هم در نظر داریم تا چارچوب فعالیت خود را مشخص سازیم.

رئیس جبهه پیشرفت رفاه و عدالت با بیان اینکه نظامیان و دولتیان باید از دخالت در سیاست پرهیز کنند، اظهار کرد: این موضوع یکی از مهمترین محورهای منشور اخلاقی ماست.

صدر ادامه داد: همچنین ما کمیته های خود را در استانها شکل دادیم و شوراهای انتخاباتی ما هم کار خود را در شهرستانها آغاز کرده‌اند. همچنین یک همایش بزرگ در آذرماه خواهیم داشت و نیز تلاش مان این است که همه کسانی که به دنبال دفاع از ارزشهای انقلاب هستند را جذب کنیم پس در این میان به دنبال مسائل جناحی و دوقطبی های کاذب نیستیم و از هرکسی که با ما آماده همکاری باشد استقبال می کنیم.

وی افزود: البته اینگونه نیست که اگر با باندبازی مخالفت می کنیم و دنبال دوقطبی ها و مسائل جناحی نیستیم معنی اش این باشد که با سایر جبهه ها ارتباطی نداشته باشیم بلکه ارتباط ما با سایر جبهه ها هم ارتباط مناسب و خوبی است.

رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت با بیان اینکه شوراهای استانی این جبهه تاکنون در ده استان شکل گرفته است، تاکید کرد: ما تا آبان ماه این شوراهای استانی را کامل می‌کنیم و بعد از آن هم سمینار شوراهای استانی مان برگزار می‌شود.

وی افزود: ما با جامعه روحانیت مبارز و جبهه پیروان خط امام و رهبری ارتباط خوبی داریم و جلسات مان برگزار می‌شود اما جبهه پیشرفت رفاه و عدالت کار خود را به صورت مستقل پیش می برد.

رئیس جبهه پیشرفت رفاه و عدالت ادامه داد: ارتباط ما با اصلاح طلبان که طیف گسترده ای هستند نیز با آن دسته که در چارچوب قانون اساسی عمل میکنند مشخص است و مشکلی نداریم ولی به دنبال خط بازی و جناحی بودن نیستیم و خط قرمزهای این چنینی نداریم. مردم از مسائل جناحی و دوقطبی سازی ها خسته شده اند و این بازی ها را سرپوشی برای تخلفات و دوری از قانون تلقی می‌کنند.

صدر با بیان اینکه حزب رفاه ملت ایران هیچ ارتباط سازمانی با ما ندارد، تصریح کرد: ما در جهت ترمیم آن حزب در گذشته به آنان کمک کردیم اما به دلیل مسائلی که به وجود آمد از آنان جدا شدیم و همه افراد ما در موعد مقرر از اینجا حزب جدا شدند و این حزب نیز در جبهه پیشرفت قرار ندارد.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه نحوه تعامل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت با شورای ائتلاف اصولگرایان و جامعه روحانیت مبارز چگونه خواهد بود و آیا این جبهه ذیل این دو جریان در انتخابات فعالیت می‌کند یا خیر، اظهار کرد: برداشت مان این است که در کشور ما فرهنگ دینی حاکم است و یکی از جریان های اصیل آن روحانیت است. ما فکر می‌کنیم که اگر اصولگرایان می خواهند موفق شوند با جامعه روحانیت مبارز همکاری داشته باشند و جامعه روحانیت هم گفته که از همه این جریانات اصولگرا حمایت می کند اما ما ذیل هیچ شورا و تشکلی قرار نمی گیریم و مسیر خودمان را می رویم و مستقل خواهیم بود. جامعه روحانیت هم آنطور که اعلام کرده به صورت مستقیم وارد انتخابات نمی شوند و فقط از جریانات اصولگرا حمایت خواهد کرد.

وی افزود: در مورد شورای ائتلاف اصولگرایان هم ما با آنها ارتباط داریم اما اینکه ذیل این جریان قرار گیریم یا ذیل هر جریان دیگری را نمی پذیریم ولی دست و آغوش مان برای همکاری و هماهنگی با همه تشکل هایی که بخواهند با ما کار کنند یا از ما کمک بخواهند باز است.

طبق اعلام شهاب الدین صدر، اسامی کمیته انتخابات جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت شامل علی کیهانیان، محمد میرباقری، حسن بیادی،زینب حاجی عباسی، محمدجواد محمدی نوری، حسن قدیری ابیانه، افشار و علیرضا متانی است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها