واکنش حسن یزدانی به قرارداد نجومی در لیگ کشتی

نابغه کشتی ایران این روزها در مشهد حاضر شده و خودش را برای لیگ برتر آماده می‌کند، اما تمام فکر و ذکر او طلای المپیک است.

واکنش حسن یزدانی به قرارداد نجومی در لیگ کشتی

فصل جدید لیگ برتر کشتی آزاد کشور برای خراسان رضوی حال و هوای دیگری دارد؛ چرا که قرار است تیمی با نام «تا ثبت جهانی توس» در این مسابقات شرکت کند و نماینده استان برای رقابت با دیگر حریفان باشد. بدون شک حضور نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر کشتی آزاد کشور بار دیگر می تواند مردم را با سالن های کشتی آشتی دهد و پس از سال ها چراغ کشتی استان را روشن کند. تیم کشتی «تا ثبت جهانی توس» بهانه های بسیاری برای ایجاد شور و هیجان در میان اهالی این رشته در استان دارد که شاید مهم ترین آن جذب نابغه کشتی ایران باشد و این نابغه به تنهایی می‌تواند مشتاقان خراسانی کشتی را به سالن مسابقه بکشاند.

شاید باورش سخت باشد که نابغه کشتی ایران هنوز 25 ساله هم نشده است. او که کارنامه‌ای پر‌افتخار دارد، در بالاترین سطح در شش سال اخیر حضور داشته و هر سال هم روی سکو رفته است. «حسن یزدانی» با توجه به سن و سالی که دارد، اگر مصدومیتی برایش به وجود نیاید، می‌تواند ۱۰ سال دیگر هم در بالاترین سطوح کشتی بگیرد. یل جویبار این فرصت را دارد هر سال آمار افتخارات خود را افزایش دهد و روزی پرافتخارترین کشتی گیر ایرانی باشد. یزدانی به تازگی در رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در قزاقستان افتخار دیگری را کسب کرد و با چهار کشتی فوق‌العاده و در حالی که بیش از 2 دقیقه به هیچ کدام از رقبایش وقت نداد، به مرحله نهایی رسید و در نهایت با غیبت حریفش در دیدار پایانی به دلیل مصدومیت، عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کرد. او که پیش از اعزام به رقابت های جهانی قزاقستان با تیم خراسانی به توافق رسیده بود، به منظور شرکت در تمرینات تیم کشتی «تا ثبت جهانی توس» چهارشنبه شب وارد مشهد شد و روز پنج شنبه مدال طلای المپیک، دو مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز مسابقات جهانی خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.
یزدانی در حالی برای خراسان رضوی در لیگ برتر کشتی آزاد مسابقه می دهد که باید برای حضور در مسابقات المپیک 2020 آماده شود و دومین طلای المپیکی خود را به دست آورد. قهرمان المپیک 2016 ریو از پنج شنبه گذشته تمرینات خود را زیر نظر مجید خدایی آغاز کرده است تا در اولین دیدار لیگ برتر برابر کشتی گیر دانشگاه آزاد به روی تشک برود.

امیدوارم با مشهدی‌ها نتایج درخشانی کسب کنیم

قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو درباره پیوستنش به تیم «تا ثبت جهانی توس» می گوید: پس از صحبت‌هایی که با ریاضی رئیس هیئت کشتی خراسان رضوی و خدایی سرمربی تیم انجام دادیم، در نهایت به توافق رسیدیم که امسال برای مشهد کشتی بگیرم و باعث افتخار من است که برای این شهر به روی تشک بروم و ان شاء ا... من و همه کشتی گیران تیم «تا ثبت جهانی توس» بهترین کشتی ها را در رقابت ها با حریفان بگیریم و در این فصل از مسابقات نتایج درخشانی کسب کنیم. امید است با حمایت مردم خونگرم استان خراسان رضوی و تلاش کشتی گیران بتوانیم جایگاهی در شان این استان به دست آوریم و با راهیابی به فینال لیگ برتر نتیجه ویژه ای کسب کنیم. خوشبختانه تیم نسبتا خوبی از خراسان رضوی برای حضور در فصل‌ جدید لیگ برتر کشتی بسته شده است و کشتی گیران باتجربه ای در جمع ما حضور دارند که می توان روی آن ها حساب ویژه ای کرد.


واکنش به قرارداد نجومی

قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو در پاسخ به این سوال که گفته می شود میزان قرارداد وی در تیم مشهدی نجومی است، نیز عنوان می کند: دوستان لطف دارند که می گویند پیشنهاد مالی خوبی به من شده و این نشان از لطف زیاد آن ها به من است ولی به هر حال صحبت کردیم و به توافق مالی با مدیران تیم رسیده ایم.


وی با بیان این که تعداد کشتی‌هایش برای تیم خراسانی محدود است، ادامه می دهد: پس از مذاکره با مسئولان تیم «تا ثبت جهانی توس» و اعلام رضایت ریاضی رئیس هیئت کشتی استان و خدایی سرمربی تیم قرار شد تعداد کشتی های من برای فصل جدید لیگ برتر کشتی محدود باشد، چراکه به تازگی از رقابت ها بازگشته ام و برای این که دچار مصدومیت نشوم، کمتر کشتی خواهم گرفت.

خراسان قهرمانان بزرگی پرورش داده

یزدانی با اشاره به وضعیت کشتی خراسان رضوی بیان می کند: کشتی خراسان رضوی از قدیم ظرفیت های خوبی داشته و در بالاترین جایگاه قهرمانان بزرگی را به ورزش کشور معرفی کرده است، به طوری که از گذشته قهرمانان خوبی همچون برادران خادم، امیر توکلیان، مجید خدایی و اسماعیل نجاتیان از دل کشتی این استان بیرون آمده اند و اکنون هم کشتی گیران خوب دیگری در این استان حضور دارند ولی خب متاسفانه کشتی گیران جوان امروزی زیاد دل به کشتی نمی دهند و فعالیت ها در کشتی خراسان رضوی کمرنگ تر شده است.

وی تصریح می کند: بازهم تاکید می کنم کشتی خراسان رضوی پایه های خوبی دارد و اگر همه دست به دست هم دهند بدون شک دوباره شاهد احیای کشتی این استان در کشور خواهیم بود و امید است شاهد حضور دوباره کشتی گیران خراسانی در تیم ملی و افتخار آفرینی آن ها در رقابت های جهانی و المپیک باشیم.

متاسفانه دیگر جوانان به سمت کشتی نمی آیند

کشتی‌گیر تیم «تا ثبت جهانی توس» به انتخاب متفاوت خود در این فصل هم اشاره می کند و می‌افزاید: بدون شک سال متفاوتی را با کشتی خراسان رضوی در شهر امام هشتم(ع) تجربه خواهم کرد و تمام تلاشم را برای کمک به کشتی این استان به کار خواهم گرفت و با همه وجود در خدمت تیم هستیم.


وی با بیان این که استقبال از کشتی نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است، می افزاید: متاسفانه دیگر جوانان به سمت کشتی نمی آیند که شاید به دلیل سختی کار و نبود امکانات باشد. باید تدابیری اندیشیده شود تا همه دوستداران کشتی بتوانند به این رشته ورود کنند و برای آن هایی که بضاعت مالی هم ندارند فرصتی فراهم شود تا توانمندی های خود را به نمایش بگذارند. مطمئن باشید با بالا رفتن استقبال از این رشته می توان شاهد پرورش کشتی بود و قهرمانان بیشتری را به دنیای ورزش معرفی کرد.


برای طلای المپیک ۲۰۲۰ می جنگم

قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو درباره سطح مسابقات جهانی 2019 قزاقستان هم می گوید: همیشه کیفیت مسابقات جهانی قبل از المپیک نسبت به جهانی های سال‌های قبل بالاتر بوده و هست و امسال هم همین شرایط وجود داشت. خوشبختانه با این مدال طلا توانستم گوشه‌ای از زحمات مردم را جبران کنم و شادی را حتی برای لحظه‌ای به آن ها هدیه کنم و تمام تلاشم را می کنم تا در رقابت های المپیک 2020 هم خوش‌رنگ ترین مدال را به دست آورم و ان شاء ا... که بتوانم دل مردم کشورم را شاد کنم.


وی ادامه می دهد: همه از من این خواسته را دارند که بهترین جایگاه را برای کشورم به دست آورم که خب این انتظار، حق آن هاست و مطمئن باشند روی تشک هیچ کوتاهی نمی کنم؛ هرچند اتفاقات در میدان کشتی غیرقابل پیش بینی است.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها