پیشنهاد لاریجانی به قوه قضاییه برای جلوگیری از سرقت و هک شدن اطلاعات مالی نمایندگان 

رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست سران قوا مطرح کرد که ساز و کاری برای کد و رمزگذاری بیندیشند تا نمایندگان برای اطلاعاتشان مصونیت داشته باشند.

پیشنهاد لاریجانی به قوه قضاییه برای جلوگیری از سرقت و هک شدن اطلاعات مالی نمایندگان 

اسدالله عباسی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس و شورای اسلامی،‌ درباره آخرین وضعیت رسیدگی به اموال و دارایی‌های مسئولان به ویژه نمایندگان مجلس، گفت: رئیس قوه قضائیه اعلام کرده که مسئولان از جمله نمایندگان مجلس بر اساس اصل ۱۴۳ قانون اساسی اموال و دارایی‌های خود، همسر و فرزندانشان را اعلام کنند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس و شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: قوه قضائیه‌ سامانه‌ای را طراحی و تنظیم کرده است تا بر این اساس مسئولان در این سامانه اموال و دارایی‌های خود را به صورت شفاف اعلام کنند.

وی در ادامه در خصوص ساز و کارهای لازم برای شفاف‌سازی اموال و دارایی‌های نمایندگان مجلس،‌ خاطرنشان کرد: در خصوص نمایندگان ما اعلام آمادگی کردیم که اموال و دارایی‌هایمان را اعلام خواهیم کرد اما تا کنون اینگونه بوده است که به صورت کتابچه و مکتوب اموال و دارایی‌ها اعلام می‌شد، ولی اکنون اعلام شده در سامانه و به صورت نرم‌افزاری اعلام شود.

عباسی افزود: با توجه به نگرانی‌هایی که برخی کارشناسان و نمایندگان در خصوص سامانه داشتند مبنی بر اینکه چون الکترونیکی است و در فضای مجازی احتمال هک یا سرقت اطلاعات و یا اختلال در آن وجود دارد، لذا برای این باید ساز و کاری فراهم شود و برای هر کدام از مسئولان کُدی را در نظر بگیرند تا بر اساس این کد نمایندگان اطلاعات خود را تعیین و به روزرسانی کنند.به عنوان مثال کد ۱۲ به همراه پسوورد آن متعلق به فلان نماینده یا مسئول است و آن مسئول می‌داند و بر اساس آن رمزگذاری می‌کند و تنها شخص مسئول و رئیس قوه قضائیه این کد و رمز را خواهند داشت.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس و شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه ما از سوی مجلس برای شفاف‌سازی اموال و دارایی نمایندگان اعلام آمادگی کرده بودیم اما گفتیم که این ساز و کار را برای کد و رمزگذاری بیندیشند تا نمایندگان برای اطلاعاتشان مصونیت داشته باشند.

وی اعلام کرد: در جلسه سران قوا، رئیس مجلس با توجه به صحبت‌هایی که در هیأت رئیسه داشته‌ایم و نظرات نمایندگان این نظر را مطرح کرد و نهایتاً‌ با موافقت رئیس قوه قضائیه مواجه شد. احتمالا برای اعلام دارایی‌های مسئولان زمان‌بندی می‌کنند، مثلا می‌گویند طی یک هفته هر مسئول به صورت فردی در سامانه مربوطه اطلاعات اموال و دارایی‌های خود را ثبت کند.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ali
    0

    احتمالا سامانه بعد از دیدن اموال و دارائی نمایندگام محترم هنگ میکنه . باید رایانه خارجی بخریم چون رایانه های ایرانی جنبه این رقم های بالا رو نداره

  • حسین رضایی
    0

    عجب ! چه شفاف سازی جالبی که هیچ کس متوجه نشه

  • علی
    0

    بقول شیرازیهای باغیرت اوم توش نیست ،یعنی اب لاری هیچ کاره است خودشم باید مهاکمه بشه میکرفن نماینده را براچی قعط میکنه غیرازوووووووووهای دیگش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها