پژو ۲۰۸ الکتریکی؛ رقیبی تازه‌کار یا جوان‌پسند؟

به نظر می‌رسد شرکت خودروسازی پژو نیز به توسعه و تولید خودروهای برقی روی آورده و سعی دارد با معرفی و عرضه پژو ۲۰۸ الکتریکی، نظر بسیاری از جوانان و علاقمندان به خودروهای اسپرت و کوچک را به خود جلب کند.

پژو ۲۰۸ الکتریکی؛ رقیبی تازه‌کار یا جوان‌پسند؟

با توجه به روند صعودی استقبال مشتریان و تمایل دولت‌های مختلف به سمت و سوی وسائل نقلیه برقی، پاک و دوستدار محیط زیست، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی بین‌المللی در سال‌های اخیر به تولید و توسعه خودروهای الکتریکی اقدام کرده‌اند.

شرکت فرانسوی پژو که نسبت به سایر رقبای قدرتمند خود همچون رنو، نیسان و فولکس‌واگن به تازگی وارد بازار خودروهای الکتریکی شده است، با خودروی جدید مدل ۲۰۸ الکتریکی خود سعی دارد نظر و رضایت علاقمندان و مشتریان خود را به خود جلب کند که موجب القای حس سوار شدن بر یک خودروی قدرتمند بنزینی می‌شود.

با اینکه به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، این خودرو از بسیاری از جهات چندان ایده‌آل و عالی نباشد، اما بدون شک قادر خواهد بود نظر بسیاری از علاقمندان به خودروهای برقی را به خود جلب کند.

بر اساس گزارش وب سایت اتواکسپرس، این خودروی سواری در ظرف مدت ۸.۱ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتربر ساعت خواهد رسید که البته ممکن است برای بسیاری از مشتریان جالب توجه نباشد که البته در حالت اسپرت، شتاب خودرو به میزان قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده و موجب رضایت و لذت دارندگان می شود.

در مورد کابین و طراحی داخلی پژو ۲۰۸ الکتریکی نیز می‌توان به استفاده از رنگ‌های متضاد و ترکیبی هوشمندانه از متریال و تکنولوژی‌های روز دنیا اشاره کرد.

برای شارژ کردن این خودرو، باید درگاه ورودی شارژ در قسمت بال عقب خودرو را باز کرد و سپس با بهره گیری از شارژرهای خانگی یا عمومی مورد استفاده در ایستگاه‌های شارژ وسائل نقلیه برقی، آن را شارژ کرد.

شارژ کامل پژو ۲۰۸ الکتریکی با استفاده از یک کابل شارژ ۷ کیلوواتی حدود هشت ساعت زمان می برد که البته با استفاده از شارژر سریع، تنها در عرض ۲۰ دقیقه می توان حدود ۱۶۰ کیلومتر مسافت را با آن طی کرد.

از دیگر مشخصات کلی و فنی این خودرو می‌توان به موتور با ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور، جعبه دنده تک دنده و دیفرانسیل جلو، حداکثر سرعت ۱۵۱ کیلومتر بر ساعت و شعاع حرکتی ۳۴۰ کیلومتر اشاره کرد.

به طور کلی می‌توان گفت با اینکه پژو ۲۰۸ الکتریکی معایب خاص خود را داراست، اما ظاهرو قابلیت‌های اسپرت آن حس شور جوانی را برای علاقمندان به آن ایجاد می‌کند به گونه‌ای که بسیاری دیگر از رقبای آن همچون رنو زوئی الکتریکی قادر به انجام آن نبوده اند و در مجموع، یک خودروی عالی در کلاس خودروهای اسپرت و سایز کوچک به شمار می‌رود که از تکنولوژی‌های روز دنیا بهره‌مند بوده و گام مثبت و سازنده‌ای برای پژو در راستای حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا محسوب می‌شود.

گفته می‌شود قیمت این خودرو حدود ۲۹ هزار و ۶۵۰ پوند خواهد بود.

پژو ۲۰۸ الکتریکی؛ رقیبی تازه‌کار یا جوان‌پسند؟

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها