نمایشگاه بزرگ کتاب در چهارمحال و بختیاری گشایش یافت

چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

نمایشگاه بزرگ کتاب در چهارمحال و بختیاری گشایش یافت

جواد کارگران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ۲۰ مهرماه در این آیین با اشاره به حضور ۴۰۰ ناشر کشوری در این نمایشگاه، اظهار کرد: خوشبختانه کتب موجود در نمایشگاه کاملا به روز و جدید هستند که ناشران کشوری در ۲۰۰ غرفه کتاب‌های خود را در معرض دید عموم قرار داده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارائه جدیدترین و به روزترین کتب منتشر شده مورد نیاز جامعه و استان را از اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد و گفت: امسال برای نمایشگاه کتاب یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال یارانه پیش‌بینی شده است که در صورت استقبال، مبلغ یارانه افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌هایی بود که در عرضه کتاب و نمایشگاه در کشور حرف‌های بسیاری برای گفتن داشت، تصریح کرد: سال گذشته میزان فروش کتاب در نمایشگاه کتاب استان، یک میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان و تعداد افراد بازدیدکننده از نمایشگاه ۱۹۰ هزار نفر بود که امید است امسال استقبال و فروش کتاب بیش از این باشد.

کارگران با اشاره به اینکه همزمان با افتتاح این نمایشگاه، نمایشگاه کتاب در استان لرستان برپا می‌شود، تصریح کرد: تعداد عناوین کتاب در این نمایشگاه ۷۰ هزار عنوان بوده که نسبت به سال گذشته از افزایش ۲۳ درصدی برخوردار است، در صورتی که قرار است در نمایشگاه کتاب لرستان ۵۷ هزار عنوان کتاب ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ارائه کتب و نرم‌افزار، برنامه‌های جنبی از جمله کارگاه نقد و بررسی کتاب، جشن و امضای کتاب، عصر شعر عاشورایی، حافظ‌خوانی و ... روزانه در این نمایشگاه برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها