تحویل ندادن پارکینگ و انباری به مستاجر چه مجازاتی دارد؟

یک وکیل دادگستری درباره چگونگی شکایت مستاجر از موجر و تحویل ندادن موارد ذکر شده در اسناد به مستاجر توضیحاتی داد.

تحویل ندادن پارکینگ و انباری به مستاجر چه مجازاتی دارد؟

در سند خرید یا اجاره یک ملک تمام موارد مربوطه راجع به آن ملک اعم از متراژ و امکانات ذکر می‌شود.

در اسناد ملکی و قرارداد‌های اجاره از سوی صاحب خانه دارا بودن پارکینگ یا انباری در خانه ذکر می‌شود و از همین رو مالک وظیفه دارد خانه را به طور کامل در اختیار مستاجر قرار دهد.

اما گاهی اوقات موجر از تحویل پارکینگ یا انباری به مستاجر جلوگیری می‌کند که این موضوع خلاف قانون است.

حامد پروندی وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار ، درباره تحویل ندادن پارکینگ یا انباری از سوی موجر به مستاجر گفت: در قانون مدنی ذکر شده است که موجر باید عین مستاجره و همان مواردی را که در سند ذکر شده را در اختیار مستاجر قرار دهد.

این وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به حق مستاجر در صورت عدم امتناع موجر بیان کرد: اگر موجر وظیفه قانونی خود را مبنی بر تحویل دادن بخش‌هایی از خانه انجام ندهد مستاجر اختیار فسق قرارداد را دارد.

او ادامه داد: بر اساس ماده ۴۷۶ قانون مدنی مستاجر می‌تواند دادخواست الزام موجر به تحویل پارکینگ و اجرت‌المثل ایام تصرف را در دادگاه حقوقی مطرح کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مستاجر
    0

    خدمت شما عارضم 1395 ت. 396 و ا. من تسویه کامل اب برق تلفن اما او. به دلیل اینکه سه ماه ازمهر که خانه را تحویل گرفتم اب گرم کن نداشت و کولر نداشت و چاه اشپز خانه گرفته و. گفتم می خواهییم برویم گفت یک ماه خسارت و برا همین شارلاتان رفت شورا شکایت به دورغ گفت شش ماه اجاره ندادم در صورتی که از مهر تا 10 بهمن می شود چهار ماه و ادعا هشت ملیون و 500 ادعا طلب در صورتی که می شد 5 ملیون 600 و ده ملیون هم پول پیش دستش داشتم. و بعد که قرارداد را تسویه کردم سال 97 رفته ادعا طلب. و شورای بی در و پیکر و قاضی بیسواد. دستورمسدودی حقوق و تلفن و یارانه را داده. و من از همه جا بی خبر سال 98 دو باره پرونده را به جریان و انداخته متاسفانه باعث شد که 6 ماه دویدم و واخواهی با هزینه زیاد تا ثابت کردم که دورغ می گوید واگذارش کردم به خدا که قاضی القضات است .خدارو شکر اقای رئیسی نباید گول حسن روحانیو مجلس را بخورد کارش درست است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها