قیمت نوبرانه‌های پاییزی در مشهد کاهش یافت

رییس اتحادیه صنف میوه و تره‌بار مشهد گفت: قیمت نوبرانه‌های پاییزی در بازار این شهر نسبت به پاییز پارسال ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

قیمت نوبرانه‌های پاییزی در مشهد کاهش یافت

به گزارش مشهد فوری ،حسین مصدق افزود: باران امسال بسیاری از باغات میوه را سیراب کرد و باعث تولید فراوان میوه در خراسان رضوی و استان های دیگر شد.

وی اظهار داشت: نوبرانه های پاییزی مانند سیب، نارنگی، پرتقال و انار در بازار مشهد به وفور یافت می شود و قیمت آنها به دلیل فراوانی محصول نسبت به سال گذشته کمتر است.

وی گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو گرم نارنگی در میدان بار (عمده فروشی) از ۲۰ هزار تا ۳۵ هزار ریال، قیمت هر کیلو گرم سیب از ۲۰ هزار تا ۸۰ هزار ریال، قیمت هر کیلو گرم پرتقال از ۳۰ هزار تا ۱۲۰ هزار ریال و قیمت هر کیلو گرم انار از ۳۰ هزار تا ۸۰ هزار ریال بسته به کیفیت محصول است.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و تره بار مشهد افزود: قیمت میوه در خرده فروشی ها با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود قانونی فروشندگان بیشتر از میدان بار یا عمده فروشی است.

وی اظهار داشت: بیشتر پرتقال هایی که در این ماه به بازار می آید، نارس است و برخی فروشندگان اقدام به رنگ کردن آنها می کنند که خریداران باید آن را مدنظر داشته باشند، با این حال هم اکنون پرتقال محصول جیرفت در بازار مشهد به قیمت مناسب عرضه می شود.

وی ادامه داد: میوه های تابستانی از اول مهرماه تاکنون به دلیل کاهش آنها در بازار مقداری افزایش قیمت داشته به طوری که به عنوان مثال هم اکنون قیمت هر کیلو خربزه به ۳۵ هزار ریال رسیده است.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها