خباز: اصلاح طلبان با صندوق رأی قهر کنند، کار دنیا که لنگ نمی‌ماند /مشارکت پایین تندروها را مجلس‌نشین می‌کند/نظرسنجی‌ها به نفع اصلاح‌طلبان است

محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: نمی‌توان سرنوشت جامعه‌ای را که در آن دموکراسی حاکم و رأی مردم صائب است با قهر کردن با صندوق رأی تعیین کرد و بین مردم و صندوق رأی جدایی انداخت.

خباز: اصلاح طلبان با صندوق رأی قهر کنند، کار دنیا که لنگ نمی‌ماند /مشارکت پایین تندروها را مجلس‌نشین می‌کند/نظرسنجی‌ها به نفع اصلاح‌طلبان است

چهار ماه و دو هفته دیگر به روز انتخابات مجلس یازدهم مانده است و تنور بحث و تبادل درباره شرایط حاکم بر جریان‌های سیاسی روز به روز داغ‌تر می‌شود.

محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در رابطه با وضعیتی که جریان اصلاحات در رابطه با انتخابات آتی دارد،‌ اظهار داشت: هر جریان سیاسی و در کل هر مجموعه سیاسی‌ای که به دنبال نقش‌آفرینی توام با تاثیرگذاری مثبت در اداره کشور است، طبیعتاً نمی‌توانند نسبت به اتفاق مهمی به نام انتخابات بی‌توجه باشند و با صندوق‌ها قهر کنند. نمی‌توان سرنوشت جامعه‌ای را که در آن دموکراسی حاکم و رای مردم صائب است با قهر کردن با صندوق رای تعیین کرد و بین مردم و صندوق رای جدایی انداخت.

عضو حزب اعتمادملی در ادامه گفت: در واقع اگر قرار بر قهر با صندوق رأی باشد، هم جریان‌های سیاسی و هم مردم ضرر خواهند کرد. چون به قول ما خراسانی‌ها کار دنیا که لنگ نمی‌ماند و به جای مشارکت ۶۰ درصدی فقط ۱۰ یا حداکثر ۲۰ درصد از مردم رأی می‌دهند. در نتیجه‌ انتخابات،‌ انتخاباتی سرد و طبیعتاً بی‌اثر یا کم‌اثر خواهد شد. همچنین باید این را در نظر داشت جهان به کشوری که فقط عده‌ای قلیل از مردمش رأی بدهند، روی خوش نشان نخواهد داد و از جایگاه قبلی‌اش افت خواهد کرد. قهر با رأی سبب خوشبختی تندروهاست، چون می‌توانند با رأی‌های پایین خود را مجلس‌نشین کنند.

این چهره اصلاح‌طلب همچنین با اشاره به فعالیت‌های این روزهای اصلاح‌طلبان درباره انتخابات گفت: برخلاف آنچه توسط برخی بیان می‌شود که اصلاح‌طلبان به فکر شرکت نکردن در انتخابات هستند، این روزها در جریان اصلاح‌طلبی تحرکات انتخاباتی شروع شده است. در چندین جلسه‌ای که تا امروز برگزار شده، چهره‌های اصلاح‌طلب نظرات و پیشنهادات خودشان را ارائه کرده‌اند که بعدها این نظرات دسته‌بندی شده و به شورای‌ عالی اصلاح‌طلبان، که مرکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است، ارائه خواهد شد. بنده به شخصه در ۲ جلسه حضور داشتم و می‌دانم که شرایط روزبه‌روز رو به بهبود است. می‌توانم با قطعیت بگویم مجموعه اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت خواهند کرد.

این نماینده ادوار مجلس ادامه داد: با وجود همه نارضایتی‌های به‌حقی که مردم دارند،‌ نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که اکثریت جامعه همچنان به اصلاح‌طلبی نظر مثبت دارند و حاضر هستند تا رأی‌های خود را به نام اصلاح‌طلبان به صندوق بیندازند. امیدوارم با چنین رویکردی امیدها برای اصلاح امور کشور و آرامش افکار عمومی بالا رود.

محمدرضا خباز در پایان صحبت‌هایش با اشاره به این مطلب که دست اصلاح‌طلبان در انتخابات بازتر از اصولگرایان است، گفت: توصیه‌ام به مردمی که پیش از این به تفکر اصلاح‌طلبی رأی داده‌اند و اصلاحات را راه نجات می‌دانند این است اگر همه بیایند و رأی بدهند، حتماً فضای لازم برای اداره هر چه بهتر مجلس یازدهم آماده‌تر خواهد شد.

منبع: اعتمادآنلاین

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • کاربر ناشناس
    0

    کاری نداره آمار دروغ بسازیداز رای های خیالی

  • arman
    0

    شرکت در انتخابات فقط بهدهدف بقا نظام هست. اما از این نظام مردم چه منفعتی بردند؟ نظام و مسئولینش پیروز منافع بودند یا مردم؟؟؟

  • milad
    0

    دموکراسی چه جک قشنگی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها