دستمزد مهران مدیری، محمدرضا گلزار و احسان علیخانی، برای برگزاری یک برنامه برای صداوسیما چه‌قدر است؟

مجریان مطرح تلویزیون برای دو ساعت برنامه کمتر از 25 میلیون تومان دریافت نمی کنند.

دستمزد مهران مدیری، محمدرضا گلزار و احسان علیخانی، برای برگزاری یک برنامه برای صداوسیما چه‌قدر است؟

به گزارش خبر فوری به نقل از پرسش، دستمزد مجریان تلویزیوتی و به طور کل سلبریتی ها موضوعی مورد علاقه و پیگیری افکارعمومی است اما موضوع آنجا جالب می شود که میزان دستمزذ مجریان صداوسیما بر مبنای واحد «ساعت-دستمزد» جزو بالاترین دستمزدها و در آمدها در ایران محسوب می شود.

براساس بررسی «پرسش» ؛ مجریان مطرح تلویزیون برای دو ساعت برنامه کمتر از 25 میلیون تومان دریافت نمی کنند.

البته منظور از دستمزد در اینجا ، برنامه های خارج از صداوسیماست که دستمزد آنها برای اجرا در برنامه های شرکت ها و برندهایی مثل شرکت های لوازم خانگی همچون ال جی، و برندهای مخابراتی همچون رایتل و ایرانسل و یا برندهایی درهمین زمینه همچون توسکا و روبیکا پرداخت می شود.

مجریان تلویزیون عموماً مبالغی که از بابت اجرای خود برنامه های صداوسیما دریافت می کنند، به مراتب کمتر از این است که این مجریان به این هم رضایت دارند زیرا سلبریتی سازی آنها از طریق آنتن صداوسیما و همین برنامه ها صورت می گیرد و تداوم می یابد. در واقع صداوسیما دروازه ای برای این مجریان جهت رسیدن به اجراهایی با دستمزد ده ها میلیون تومانی در بیرون از صداوسیما و پرداخت آن توسط امثال شرکت و برندهای یادشده است.

چنین فرصت طلایی برای کسب درآمد هنگفت ار طریق سلبریتی سازی و مشهور سازی توسط صداوسیما باعث شده که رقابت پنهانی میان مجریان تلویزیونی برای گرفتن برنامه و از آن شدیدتر برای کسانی است که تازه می خواهند وارد این عرصه شوند که بعضا با بی رحمی ها و بی اخلاقی هایی هم همراهست، شکل بگیرد.

نکته دیگر اینکه مجری تلویزیونی آن است که دائما مبادرت به این حرفه بکند و به آن اشتغال داشته باشد. بر این اساس برخی هنرپیشه ها را نمی توان جزو مجریان دانست اگرچه مبلغ دریافتی آنها هم بسیار بالاست.

درهرحال براساس بررسی ها «پرسش»، رضا رشیدپور که تا چندی یش و تا اوایل مدیریت علی فروغی در شبکه سه، برنامه «حالا خورشید» را برای این شبکه در صبح ها اجرا می کرد، گران ترین مجری تلویزیونی(برای برنامه ها خارج از صداوسیما) به حساب می آید.

رضا رشیدپور برای اجرای برنامه در خارج از صداوسیما به تعبیر تلویزیونی ها؛ «استیج» ( STAGE ) که معمولاً دو ساعت برنامه است، 50 میلیون تومان دریافت می کند.

البته این نرخ، ویژۀ تهران است و اگر برنامه در شهرستان باشد، مبلغ یادشده به 60 میلیون تومان افزایش می یابد، باصافه اینکه هزینه تامین بلیت رفت و برگشت هواپیما و اقامت هم با دعوت کننده خواهد بود.

آنچه نیاز به گفتن ندارد اینست که مجری برنامه، تمام این دو ساعت را به اجرای برنامه نمی پردازد بلکه واضح است که دقایقی اجرای برنامه دارد که در این صورت می توان اگر میانگین «دقیقه-دستمزد» را به دست آورد، میزان چنین دریافتی هایی از برخی پزشکان متخصص نامدار هم بیشتر است، البته اینکه؛ این مجریان هر روز چنین برنامه هایی را ندارند بلکه به طور متوسط چهار پنج برنامه در ماه اجرا می کنند.

بعد از رضا رشید پور، احسان علیخانی قرار دارد که میزان دریافتی وی برای یک اجرای خارج از صداوسیما، حدود 30 تا 40 ملیون تومان است که نرح او هم برای اجرا در شهرستان، به تناسب افزایش می یابد.

و بالاخره از میان مجریان مطرح تلویزیونی ، دستمزد علی ضیا، از دو نفر یادشده کمتر و حدود 25 میلیون تومان است.

اما اگر بخواهیم برخی هنرپیشه های مطرح همچون مهران مدیری و محمدرضا گلزار را وارد این بررسی کنیم، موضوع ابعاد دیگر و متفاوتی پیدا می کند. به طوری که این دو ستاره سینما و تلویزیون هرگز در خارج از صداوسیما برنامه (استیج) اجرا نمی کنند بلکه به عکس دستمزد آنها فقط از اجرای برنامه های صداوسیماست.

اگر میزان دستمزد برای برنامه صداوسیما را درنظر بگیریم،این دوتن بالاترین نرخ دستمزد اجرا را درتاریخ صداوسیما به نام خود ثبت کرده اند.

مثلاٌ مهران مدیری بابت «یک» برنامۀ «دورهمی» 50 تا 60 میلیون دستمزد(بالاتر از رضا رشیدپور) دریافت کرده است.

و یا محمدرضا گلزار به همین سیاق، از بابت «یک» برنامه «برنده باش» حدود همین مبلغ را دریافت کرده است.

البته دستمزد این دوتن توسط غول های «مخابراتی-سرگرمی» ایران به نام های روبیکا و توسکا و ... به عنوان اسپانسرهای گردن کلفت صداوسیما تامین شده است.

این هم باید اضافه کرد که احسان علیخانی هم علاوه بر میزان دستمزد وی در اجرای اسیتج که اشاره شد، برای هر برنامه تلویزیونی «عصر جدید» که اسپانسر آن یکی از شرکت های تابعه بانک ملت بود؛ مبلغ 60 میلیون تومان دریافت کرد.

به همین قیاس می توان دستمزد اجرای دیگر مجریان نسبتاً مظرح و غیر مطرح تلویزیون را که کمتر از ارقام فوق خواهد بود، به دست آورد.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • عقیل
    0

    خب این هم یکی از برکات انقلاب اسلامی است دیگه کاریش نمیشه کرد...مردم بدبخت گرسنه و درمانده اند اون وقت چندتا بیسواد مثل اینها پولهای مفت میگیرن...از حلق یک ملت میگیرن به حلق یک نفر جا میکنن...هر کاری که کشور های خارجی میکنن ماهم مثل میمون باید از اونها تقلید کنیم...اما این را نمیبینیم که آنها کجا و ما کجا

    نظرات شما -
    • هستی
      0

      بی سواد خودتی اگه نمیدونی بدون که گلزار رتبه 5 کنکور بود

    • Sh
      0

      آهای خانمه هستی گلزاررتبه پنج کنکورنشده،خوبه خودشم گفته دانشگاه آزاد که دانشگاه آزادرتبه ایی نیس ترازداره قبول شده،توبرواون سالی که گلزارکنکورداده جستوجوکن ببینم جزوتک رقمی هاهس یانه،پس گلزارزِرزده،دروغ گفته یاراجعبش شایعه ساختن که خودشم فک کنم توماه عسل گفته،نمیدونم چطورتونسته این دروغ روبگه؟

  • آنا زمانی
    0

    خوش به حالشون

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چرا حال خوش برای علیخانی و امسالش فرض میکنی در حالی که شاید تو از همه اونها هنرمندتر باشی. نه تنها تو بلکه امسال تو که شاید استعداد و ذات هنری داشته باشن که جامعه هنوز کشف نکرده و این به این دلیل که ذهن شما از این افراد مثل علیخانی بت ساخته و آه و افسوسشو در دل شما کاشته. پس هیچ وقت این تناقض رو به حال خوب تعبیر نکن.

  • ناشناس
    0

    مثلا این آقایان به ظاهر مجری دارن به مخاطب چی نشون ميدن؟؟ مگر رسالت تلویزیون فرهنگ سازی نیست؟ من در کلام رشید پور هيچي جز يه نیش باز و بد قواره نمیبینم علیخانی هم که ماشالا از بی. سوادی چیزی کم نداره برای جبران سوادش مثل مانکنها ی تبلیغاتی يه دست کت و شلوار گرون میپوشه مياد خودشو نشون ميده اونم در چنین شرایطی از وضع جامعه. بعدشم تا دلتان بخواد کنایه ونيش تو حرفاشه.صدا و سیمایی که برای جذب مخاطبش علیخانی گرا باشه همون بهتر دیده نشه

    نظرات شما -
    • S
      0

      به من شبی۵۰هزارتومن بدن دلقک بازی هم براشون میکنم

  • هستی
    0

    گلزار هرچی میگیره نوش جونش

  • Rty
    0

    همه میدونن که نباید تهیه کنندها این پولو بدن راستی به ما چه که داخل همه ی مسایل سلبریتی ها دخالت میکنیم یعنی چی همش فضولی میکنیم تو زندگیشون یه بار خودمونو جای اونا بذاریم اگه خودمون بودیم که هی بهشون فحش وناسزا میگفتیم

    نظرات شما -
    • Z
      0

      یعنی چی به ماچه؟بعضی ها این جمله ی مسخره رویادگرفتن هنوز به معنیش هم نرسیدن،مگه چیکار میکنن که بابت یک برنامه باید۶۰میلیون بگیره،از یه رفتگرکه جون میکنه ماهی ۲میلیون میگیره بیشترسختی میکشن؟

  • سارا
    0

    حالا بی انصاف هم نباشیم کار مجری هامون بد نیست بی سواد نیستن و حق مطلب رو ادا میکنن اما روا نیست یکی حقوق بازنشستگی بگیره یک میلیون که من میشناسم کسی رو که با یک میلیون حقوق خرج خونه میده هم خانم و هم آقا هر دو مریضن و در ماه چند بار خونریزی معده میکنه اون خانم اما از نداری دکتر نمیره داروهاش خیلی هزینه داره اما خب دستشون بستس اونوقت اینا 25 میلیون خب بی انصافا حقوقای بقیه مردم زیاد کنید

    نظرات شما -
    • من
      0

      شما مامور توزیع کننده عدالت هستید؟؟ من این توزیع رو.برحسب لیاقت و شایستگی تقسیم میکنم. یکی مثل علیخانی بیسواد که حرفی برای گفتن در رسانه نداره جز حرافی شایسته دوربین مخاطبان نیست. پس قدم اول شد شایسته سالاري قدم دوم ميشه حقوق ارزشی مالی که سازمانی مثل صدا وسيما بخواد حقوق نجومی به علیخانی و امسالش بده که داده فاتحه بودجه شو باید خوند. پس یاد بگیریم به هر کسی بها ندیم تا عدالت رعایت بشه.

  • ناشناس
    0

    من از همه سلبریتی پرستهای متعصب ميخوام که کنترل احساس داشته باشن تا امور نظارت مالی هم بتونه درست و به اندازه دستمزد افراد به ظاهر هنرمندشو بده. اما کلا با حضور علیخانی در رسانه مخالفيم از طرف تیم بچه های کوچه.

  • Z
    0

    خودشونم خوبه اونقدسوادندارن همه حرفاشونوبزنن اولا یه گوشی توگوششونه همه چیزوبهشون میگن بعدشم بقیه رومینویسن توکاغذبهشون میدن یاجلودوربین از روش میخونن بااینکه حفظش میکنن،به خدا۶۰میلیون حقشون نیست....اونم واسه یه برنامه،مگه کوه میکنن؟بعضی هاشون که اصلابلدنیستن اجرا کنن مثله گلزارچنان نفس نفس میزنه موقع اجراانگار۵۰کیلومتردویده

  • رضا
    0

    والا ما که نداریم به سیل زده ها کمک کنیم شما که واسه یه برنامه اینقدر می گیری کمک کن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها