عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبر فوری:

نقص قانونی برای مدرک تحصیلی جعلی نداریم / برخوردها بازدارنده شوند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه نقص قانونی برای مدرک تحصیلی جعلی نداریم، گفت: در همین سال جاری مواردی داشتیم که برای بررسی صحت مدارک تحصیلی به ما معرفی شد.

نقص قانونی برای مدرک تحصیلی جعلی نداریم / برخوردها بازدارنده شوند

کارن خانلری در گفت‌وگو با خبر فوری در خصوص ارائه مدارک جعلی تحصیلی توسط مسئولان اظهار داشت: ارائه مدارک تحصیلی جعلی مقوله تازه‌ای نیست و قانون هم در این زمینه وجود دارد.

نماینده مسیحیان ارمنی شمال در مجلس با اشاره به این که در رابطه با این موضوع مجلس موظف به تصویب قوانین و ارائه راهکارهای لازم است، گفت: باید برخورد جدی در این زمینه صورت گیرد و این فرایند همیشه در جریان بوده است.

وی یادآور شد: بررسی صحت مدارک تحصیلی بر عهده وزارت علوم است و سازوکارهای لازم برای این موضوع پیش بینی شده است.

خانلری خطاب به رسانه‌ها عنوان کرد: متاسفانه رسانه‌های ما خیلی جلوتر حرکت می‌کنند و متصورند در این زمینه برخوردی صورت نمی‌گیرد کمااینکه اصل موضوع به غیر از این است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این که مبحث مدارک تحصیلی جعلی مفاد حقوقی و قانونی دارد و قطعا طبق قانون رسیدگی می‌شود، اظهار داشت: وزارت علوم و آموزش و پرورش مطابق با قوانین این مسائل را مانیتورینگ و چک می‌کند.

خانلری بیان کرد: به نظر من موضوع مذکور جزو مباحث روتینی است که به زعم خود رسیدگی‌های مربوطه به آن صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: ما در این زمینه کمبود قوانین نداریم و قوانین موجود به اندازه کافی بازدارنده هستند؛ منتهی باید بگویم متاسفانه تخلفات وجود دارد و نیازمند برخورد قاطعانه هستیم.

وی خاطر نشان ساخت: مسائل مربوط به تخلفات مدارک تحصیلی جعلی باید پیگیری و به قوه قضاییه منتقل شود؛ این مهم جزو وظایف ذاتی تمام ارکان دولت است.

خانلری گفت: به صورت آماری نمی‌توانم بگویم که گزارشات بررسی صحت مدارک تحصیلی نسبت به سال‌های گذشته بیشتر یا کمتر شده است. آنچه می‌توانم بگویم این است که همزمان با حضور در کمیسیون آموزشی مجلس تخلفاتی با کمیت و سقف بالایی وجود داشت که در همان موقع پیگیری کردیم، اما تخلفات در ماه‌های اخیر به صورت انفرادی بیشتر بوده است.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • تاجیک
    0

    مدارک جعلی عموما به صورت کپی ارایه می شود ازنظر قوه قَضاییه ارایه اصل مدرک الزامی است .اصل مدرک نیز هیچ وقت ارایه نمی شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها