رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه اعلام کرد:

پایان سکوت زندگی ناشنوایان در غرب کشور

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: راه‌اندازی پیوند حلزون شنوایی، خدمت بسیار بزرگی به بیماران استان کرمانشاه و استان‌های هم‌جوار است.

پایان سکوت زندگی ناشنوایان در غرب کشور

بخش کاشت حلزون در بیمارستان امام خمینی (ره) با حضور آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، فاطمه رضوان‌مدنی مدیرکل بهزیستی و مسؤولان استانی برگزار شد.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در این مراسم، اظهار داشت: کرمانشاه همواره مرکز غرب بوده و ساکنان استان‌های هم‌جوار همواره به این استان مراجعه می‌کردند و درمان هم از این قاعده مستثنی نیست به طوری که 17 تا 20 درصد مراجعان به بیمارستان‌های دولتی را بیماران استان‌های مجاور تشکیل می‌دهد.
محمودرضا مرادی ادامه داد: کرمانشاه قطب غرب کشور است و‌ این رسالتی ایجاد می‌کند تا علاوه بر خدمات روزمره به‌دنبال افزایش خدمات تخصصی در استان باشیم.وی افزود: در کرمانشاه تاکنون یک‌هزار و 625 مورد پیوند‌ کلیه، 114 مورد پیوند مغز استخوان و بیش از 280 مورد پیوند قرنیه صورت گرفته و به‌دنبال مقدمات راه‌اندازی پیوند بقیه اعضا هستیم.
مرادی تصریح کرد: از روز شنبه آینده همکاران ما برای آموزش و‌ راه‌اندازی ‌پیوند قلب به بیمارستان شهید رجایی خواهند رفت و برای پیوند کبد هم اقدام به اعزام‌ همکار برای آموزش کرده و تجهیزات فوق‌تخصصی مورد نیاز را هم خریداری و تهیه خواهیم کرد و در چند وقت اخیر بیش از 100 میلیارد‌ تومان قرارداد خرید تجهیزات پزشکی بسته شده است.
وی گفت: کاشت حلزون یکی از موفقیت‌های دانشگاه به عنوان دوازدهمین مرکز کشور است و خدمت بسیار بزرگی به مددجویان است.
مرادی عنوان کرد: برای هزینه‌های سنگین 11 هزار یورویی پروتز، جراحی و جلسات متعدد توانبخشی دولت کمک بسیار زیادی به هزینه‌های پیوند حلزون شنوایی می‌کند و با کمک خیران تقریبا هزینه‌ای بر خانواده‌ها تحمیل نخواهد شد
وی در پایان، از همه اساتید گروه بورد، اعضای گروه گوش و‌ حلق و بینی، معاونان و‌ مسؤولانی که در راه‌اندازی این اقدام بزرگ همت کرده‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

منبع: فارس

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها