رئوفیان: برخورد با مفسدان،‌ نوعی مسکن است/از اصلاح ساختارها غافل نشویم

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: در مقابله با فساد نباید فراموش شود که دانه درشت‌ها نیز باید به محاکمه کشیده شوند و جایی که منشأ اینگونه مشکلات و مسائل است پیدا شود و فساد به صورت سیستماتیک درمان شود.

رئوفیان: برخورد با مفسدان،‌ نوعی مسکن است/از اصلاح ساختارها غافل نشویم

ابوالقاسم رئوفیان در پاسخ به این پرسش که برای مبارزه با فساد در شرایط فعلی چه راهکارهایی از اهمیت بیشتری برخوردارند و آیا روند فعلی در این زمینه قابل قبول است یا خیر؟ اظهار کرد: اگر ما به اصلاح ساختار نپردازیم طبیعی است که اقدامات فعلی همچون برگزاری دادگاه‌ها نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت؛ چرا که اشکال ما خرابی ساختار است. برخورد جدی که احساس می‌کنیم امروز با مفسدان انجام می‌شود هر چند به عنوان نوعی مسکن عمل می‌کند، اما قطعا راه درمان نیست.

وی افزود: ما باید به دنبال اصلاح ساختار باشیم. من معتقدم برگزاری دادگاه‌ها در شرایط فعلی لازم است و ضرورت هم ایجاب می‌کند که چنین برخوردهایی انجام شود، اما از سوی دیگر اصلاح ساختار نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین تاکید کرد: در قوه قضائیه باید این رویکرد دیده شود که اصلاح ساختار پیشه راه مسئولانش شده و به شکلی عمل می‌شود که زمینه فساد در آنجا از میان برود.

رئوفیان در پاسخ به این پرسش که ادعای سیاسی بودن برخورد با فساد در ماه‌های اخیر را تا چه اندازه قبول دارد؟ اظهار کرد: من چنین چیزی را احساس نمی‌کنم و برداشتم هم این نیست. به خصوص که به نظر می‌رسد آقای رئیسی که در راس قوه قضائیه قرار گرفته از فضاهای جناحی و سیاسی فاصله می‌گیرد و با مفسدان از هر جناح و دسته‌ای که باشند برخورد می‌کنند، اما یک مسئله که باید به آن توجه شود این است که باید به سراغ دانه درشت‌ها برویم و بیشتر منشأ فساد را پیدا کنیم و مشکلات را سیستماتیک برطرف سازیم.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها