تارتار: با باشگاه گل گهر هیچ مذاکره‌ای نداشته‌ام

مهدی تارتار، سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان می‌گوید از قول‌های داده شده برای حل مشکلات مالی تیم خسته شده است و دیگر تمرکز کار کردن در تیم نفت مسجد سلیمان را ندارد.

تارتار: با باشگاه گل گهر هیچ مذاکره‌ای نداشته‌ام

مهدی تارتار در این باره می‌گوید: فوتبال نه الان بلکه سال‌های سال است که در جهان حرفه‌ای شده و طبیعی است بازیکن به خاطر زحماتی که می‌کشد دستمزد خود را سر تایم‌های تعیین شده طلب کند. تیم فقط متشکل از سرمربی نیست. ده‌ها بازیکن در تیم حضور دارند که حق خود را مطالبه می‌کنند و اولین کسی هم که به او مراجعه می‌شود سرمربی تیم است. من در سال‌‍های گذشته به اندازه کافی در تیم‌هایی که دارای مشکلات مالی بوده‌‌اند کار کرده‌ام. از داماش گیلان، راه آهن، پارس جنوبی جم و... و به صراحت می‌گویم ظرفیت کار کردن در چنین تیم‌هایی را دیگر ندارم و اگر دینی هم بوده ادا کرده‌ام. با عشق به نفت مسجد سلیمان آمدم و به دنبال این بودم همان طور که در دو سه سال اخیر باعث شادی مردم خوب شهر جم شده بودم مردم شهر مسجد سلیمان را هم با یک تیم خوب و در خور تحسین شاد کنم که به نظرم در هفته‌های ابتدایی این اتفاق رخ داد. اما به من قول‌هایی داده شد که تیم مشکل مالی نخواهد داشت اما هیچ یک از وعده‌های داده شده عملی نشد و من دیگر تمرکز کار در این تیم را ندارم و اگر هم بمانم معتقدم هم به ضرر من تمام می‌شود و هم تیم. بازیکن حق دارد. وقتی به صورت بازیکن نگاه می‌کنم هم حق را به او می‌دهم و هم جوابی ندارم و این برایم آزاردهنده است و موجب می‌شود تمرکز خود را از دست بدهم و دیگر روی مسایل فنی زوم نشوم. به هر صورت من تصمیم خود را گرفتم و دیگر به تیم نفت برنمی‌گردم. اما برای مربی جدید تیم آرزوی موفقیت می‌کنم و بر این باورم نفت مسجد سلیمان پدیده این فصل بازی‌های لیگ برتر خواهد شد.

سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان که حالا باید به او سرمربی سابق این تیم بنامیم، ادامه داد: مصوبه وزارت نفت هم از نظر روحی و روانی به ضرر تیم ما تمام شد. ضمن اینکه همه را متوجه کرد که وزارت نفت از نظر قانونی نمی‌تواند برای تیم هزینه کند! در صورتی که به عقیده من باید در این قانون بازنگری شود. حق مردم شهرهایی چون مسجد سلیمان، جم، آبادان و... یک تیم فوتبال است. هزینه‌های این تیم‌ها در برابر درآمدهای نفتی بسیار ناچیز است. در عوض مردم این شهرها با حضور قدرتمندانه تیم‌های خود در لیگ برتر خوشحال می‌شوند که این یک اقدام خداپسندانه است. از درآمد نفت برای همه ایران هزینه می‌شود و طبیعی است انتظار داشته باشیم شهرهای نفت خیز هم از این امکانات بهره‌مند شوند. به خصوص که شهرهایی چون مسجد سلیمان و جم جز مناطق محروم کشور به حساب می‌آیند و شاید فوتبال بزرگترین تفریح و دلخوشی آنها باشد. تقاضای من از نمایندگان مجلس این است که مردم مهربان این شهرها را درک کنند.

مهدی تارتار صحبت‌هایش را این چنین ادامه داد: من هیچ گاه تیم‌هایی را که خودم ساخته‌ام رها نکردم و دوست داشتم تا پایان در تیمم بمانم. فصل گذشته در پارس جنوبی که بودم یکی از باشگاه‌های لیگ برتری پیشنهاد مالی جالب توجهی به من داد که شاید هر مربی دیگری جای من بود تیمش را به بهانه مشکلات مالی رها می‌کرد و می‌رفت. اما من ماندم و گفتم مربی نیمه راه نیستم اما هر آدمی یک ظرفیتی دارد. ظرفیت من از کار در چنین تیم‌هایی به پایان رسیده است و به این نتیجه رسیده‌ام دیگر نمی‌توانم در نفت به روی کار فنی تمرکز داشته باشم و ماندن من جفایی است که در حق خود و تیم می‌کنم. هر روز صحبت از مشکل مالی است. هر روز بازیکن صحبت پول می‌کند که حق دارد. آیا در چنین فضایی فرصت این پیش می‌آید که در مورد مسائل فنی فکر کرد؟ چرا من باید کارنامه مربی‌گری خود را خراب کنم؟ من در اولین فصل حضور در پارس جنوبی که تیم مشکل مالی نداشت به همراه این تیم قهرمان لیگ یک شدم و به لیگ برتر آمدم در حالی که تیم اولین فصل حضور در لیگ یک را تجربه می‌کرد. در دومین فصل حضور که زمزمه مشکلات مالی پیش آمد تیم پنجم شد و در فصل سوم که مشکلات مالی به اوج خود رسید تیم در مکان سیزدهم قرار گرفت! مربی بهانه‌جویی نیستم و نمی‌خواهم بگویم مربی بدون ایراد فنی هستم اما به یقین اگر مشکلات مالی نبود تیم پارس جنوبی می‌توانست در لیگ برتر ماجراجویی کند و حتی سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بگیرد. در همه این سال‌ها همه وعده‌هایی که برای رفع مشکلات مالی داده شد در حد حرف بوده است و اکنون می‌بینیم برخی تیم‌ها دهه‌هاست که مشکل مالی دارند و حرف آخر اینکه کشش کار در چنین تیم‌هایی را ندارم. البته که از روزهای حضور در مسجد سلیمان به خاطر مردم خوبش یک دنیا خاطره خوب دارم و همیشه از آنها به نیکی یاد می‌کنم.

سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان در پاسخ به این سوال که آیا به خاطر گل گهر از تیم نفت جدا شده است؟ گفت: اصلا این‌طور نیست. من به تیمی که در نفت بسته‌ام ایمان داشتم و دارم و شک ندارم می‌تواند پدیده این فصل از بازی‌ها شود. من هیچ مذاکره‌ای با مدیران باشگاه گل گهر نداشته‌ام اما اکنون که اعلام کرده‌ام دیگر مربی نفت مسجد سلیمان نیستم طبیعتا هر مذاکره‌ای با من صورت گیرد به آن فکر خواهم کرد چون مخارج زندگی‌ام از مسیر مربی‌گری تامین می‌شود و کار دیگری ندارم. اگر باشگاه نفت به قول‌هایی که به من داده بود عمل می‌کرد اکنون این بحث‌ها مطرح نمی‌شد. من در آینده ممکن است به هر تیمی بروم. اما در حال حاضر تیم بعدی‌ام مشخص نیست چون با هیچ تیمی مذاکره نکردم. اینجا از اعضای کادر فنی تیم و بازیکنان و هم چنین تماشاگران خوب نفت به خاطر محبت‌هایی که به من داشتند تشکر می‌کنم.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها