گواردیولا را به عنوان یک انسان دوست ندارم!

ساموئل اتوئو، ستاره کامرونی سابق تیم های بارسلونا و اینتر، لوئیس آراگونس فقید را بهترین مربی دوران فوتبال خود می داند.

گواردیولا را به عنوان یک انسان دوست ندارم!

ساموئل اتوئو در طول دوران حرفه ای 22 ساله خود با بسیاری از سرمربیان نامدار فوتبال از جمله ژوزه مورینیو و پپ گواردیولا همکاری داشته است اما این ستاره کامرونی در اجلاس جهانی آکادمی اسپایر قطر فاش کرد که مورینیو پرتغالی را به گواردیولا ترجیح می دهد. او در ادامه این مصاحبه در مورد مهم ترین مربیان خود صحبت کرد.

لوئیس آراگونس
" برای این که تبدیل به یک مربی خوب شوم باید بیشتر مطالعه کنم. من در زمان فوتبالم با یک سرمربی فوق العاده به نام لوئیس آراگونس آشنا شدم که کمک زیادی به من کرد.
او همیشه به من می گفت که به حرف همه مربیان خود به خوبی گوش بدهم و ایده من برای مربی گری نیز از همان جا شکل گرفت. من در حال حاضر در یک دوره تفکر به این موضوع قرار دارم."

در حالی که گواردیولا و مورینیو تاثیر شگرفی در دوران فوتبال اتوئو داشتند اما او آراگونس را با جمله " کسی که زندگی من را تغییر داده است" بهترین مربی دوران فوتبال خود می داند. او در این باره گفت:" انتخاب یک نفر به عنوان بهترین مربی برای من کار ساده ای نیست اما اگر مجبور باشم فقط یک نفر را انتخاب کنم قطعا دآن یک نفر آراگونس خواهد بود. هنگامی که من در مایورکا بودم، او یک روز من را به دفتر خود برد و گفت که من تمام کارهایی را که باید در مایورکا انجام داده ام و حالا باید به تیمی با سطح بالاتر بروم تا سطح واقعی خود را نشان دهم. او زندگی مرا به طور کلی تغییر داد."

گواردیولا و مورینیو
اتوئو در ادامه پیرامون کار کردن زیر نظر پپ گواردیولا گفت: " من او را به عنوان یک مربی دوست داشتم اما به عنوان یک انسان نه. او به من چیزهای زیادی در فوتبال یاد داد."
این کامرونی در ادامه درباره کار با مورینیو که در سال 2010 با او موفق به فتح لیگ قهرمانان با اینتر شد نیز صحبت کرد و گفت: " او یک ماه من را روی نیمکت نشاند و کمک کرد تا آسیب دیدگی به فوتبال من ضربه نزند. او همیشه از من می خواست که بهترین سطحم را ارائه دهم."
پنجمین اجلاس جهانی آکادمی اسپایر دوحه از 2 تا 7 اکتبر در قطر برگزار شد؛ اجلاسی که به جز اتوئو شخصیت های مهم دیگری مثل مائوریسیو پوچتینو، سانتیاگو سولاری، گری کهیل و هرنان کرسپو نیز در آن حاضر شدند.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها