3 خطر "لایحه مالیات بر ارزش افزوده" برای شوراها و مدیریت شهری

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بااشاره به سه خطر لایحه مالیات بر ارزش افزوده برای شوراها و مدیریت شهری، از نمایندگان مجلس درخواست کرد که به دغدغه‌های شورای عالی استان‌ها در این رابطه توجه کنند.

3 خطر "لایحه مالیات بر ارزش افزوده" برای شوراها و مدیریت شهری

علی اعطا در ابتدای این نشست خبری ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: این روزها در مجلس لایحه مالیات بر ارزش افزوده که برای مدیریت شهری واجد اهمیت است در حال بررسی است. بحث این لایحه در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده که در آستانه تعیین تکلیف قرار گرفته اما از سه منظر مشخص، شوراها و مدیریت شهری در آستانه یک خطر بالقوه قرار گرفتند که به نمایندگی از شورا از نمایندگان مجلس درخواست می‌کنم در آستانه تصمیم گیری به دغدغه‌های که از سوی شورای عالی استان‌ها در ر ابطه با این سه موضوع مطرح شده ، توجه کافی کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به این که مجلس نپذیرفت موضوع مالیات از عوارض تصویب شود و عوارضی که شهرداری وصول می‌کند مستثنی باشد شوراها در معرض خطر بالقوه قرار دارند بند 10 ماده 9 این لایحه به کمیسیون تخصصی برگشته و باید این اصلاح انجام شود تا شوراها و شهرداری ها با مشکل مواجه نشوند.

به گفته اعطا، در حال حاضر سهم شهرداری ها از این محل 4 درصد است و در آستانه کاهش آن به 3 درصد قرار گرفتند. در حالی که این منابع به عنوان درآمدهای پایدار شهرداری‌ها قلمداد می‌شود و تحقق این کاهش می‌تواند به شهرداری ها لطمه وارد کنند. در بحث ماده 53 لایحه این بحث مطرح شده که حق وضع عوارض از شوراها گرفته شود و در اختیار وزارت کشور قرار گیرد. اگر این موضوع محقق شود یکی از جایگاه‌های که قانون برای شوراها در نظر گرفته از بین می‌رود و عملا شوراها از حیزانتفاع خارج می‌شوند.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: در مورد برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران نیز در اجرای ماده 94 این برنامه به زودی ماده واحده‌ای با موضوع شاخص‌های این برنامه در صحن شورا مطرح خواهد شد که کنترل بر اجرای برنامه را سنجش پذیر می‌کند. به شکلی که در هر ماه هر فصل و هر نیم سال و سال کامل می‌توان بررسی کرد چه اقداماتی باید انجام می‌شده و چه اقداماتی انجام شده است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها