معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام:

خروج دارو از مرز مهران در ایام اربعین ممنوع است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی استان ایلام گفت: خروج دارو به‌طور کامل از مرز مهران ممنوع شده است، کارشناسان معاونت غذا و دارو تا پایان اربعین برای بررسی و کنترل، به‌صورت شبانه‌روزی در محل پایانه مرزی مستقر هستند.

خروج دارو از مرز مهران در ایام اربعین ممنوع است

مهتاب شاهماری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام گفت: امسال معاونت غذا و دارو با توجه به تجربیات موفق سال‌های گذشته، به‌صورت منسجم‌تری برای ارائه خدمات به زائران در کنگره بزرگ اربعین برنامه‌ریزی کرده است.
وی افزود: در این واقعه عظیم، مدیریت درمان تامین اجتماعی، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و سایر ارگان‌هایی که دارای توانایی ارائه خدمات سلامت هستند، با محوریت دانشگاه علوم‌پزشکی در سرویس‌دهی خدمات سلامت به زائران فعالیت دارند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام اظهار کرد: به‌منظور کنترل و ایمنی مواد خوراکی، آزمایشگاه کنترل مواد خوراکی و آشامیدنی در شهر مهران مستقر شده و نمونه‌های ارسالی از طرف همکاران معاونت بهداشتی به‌صورت شبانه‌روزی بررسی و نتایج در اسرع وقت اعلام می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم امسال بحث قاچاق معکوس کالاهای سلامت محور به‌خصوص دارو است، خروج دارو به‌طور کامل از مرز مهران ممنوع شده و برای بررسی و کنترل محموله‌های کالاهای سلامت محور مشکوک احتمالی، کارشناسان معاونت غذا و دارو تا پایان راهپیمایی عظیم اربعین به‌صورت شبانه‌روزی در محل پایانه مرزی مستقر هستند.
شاهماری تصریح کرد: امسال هم معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام، این افتخار را دارد که میزبان زائران اباعبدالله الحسین(ع) در کنگره عظیم اربعین باشد، قطعا یکی از مهمترین دغدغه‌های ما تامین نیازهای دارویی و ملزومات پزشکی به زائران در طول این سفر است.
وی عنوان کرد: خوشبختانه ضمن اینکه دپوی مناسبی در مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌ها ایجاد شده، حدود ۲۰۰ آمبولانس فوریت‌های پزشکی هم تجهیز شده‌اند تا در فواصل مشخصی استقرار یافته و به عنوان پایگاه سلامت سیار به زائران ارائه خدمت کنند.
شاهماری خاطرنشان کرد: شرکت‌های توزیع کننده دارو هم مثل سایر مراکز در حال آماده‌باش هستند تا در موقع لزوم نسبت به رفع نیاز احتمالی مراکز اقدام کنند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: امسال درمانگاه پایانه مرزی مهران از ۲۰ مهر ماه تا ۳۰ مهرماه در اختیار بنیاد برکت قرار داده شده که از طریق برکت تل و بنیاد احسان ستاد اجرائی فرمان امام خمینی(ره) ارائه خدمات دارویی و درمانی در درمانگاه پایانه مرزی را عهده‌دار خواهند بود.

منبع: فارس

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها