زندگی در روستای « سرآقا سید»+ عکس

این تصاویر مربوط به روستای پلکانی سرآقاسید در ۴۵ کیلومتری چلگرد در استان چهارمحال و بختیاری است.

زندگی در روستای « سرآقا سید»+ عکس

صفا، صمیمیت، سرزندگی، سادگی، یکدلی و یکرنگی، عطر سبزه و صدای بلند سلام، در قوطی هیچ عطاری پیدا نمی شود اما در روستا، خالص ترینشان با قوت، در میان لحظه ها جاریست. نان روستا طعم زحمت دارد، کوچه هایش به رنگ مهربانی است و نگاه ها از جنس صمیمیت است. روستا میعادگاه زنان و مردانی سخت کوش با سفره هایی از جنس نان حلال است. روستا هنوز قطعه ای از بهشت است روی زمین. روزتان مبارک روستاییان عزیز هم وطن.
این تصاویر مربوط به روستای پلکانی سرآقاسید در ۴۵ کیلومتری چلگرد در استان چهارمحال و بختیاری است. راه خاکی این روستا پس از بارش اولین برف در پاییز تا بهار سال بعد مسدود می شده و ارتباط مردم با شهر قطع می شود. این روستا تنها از برق برخوردار بوده و اهالی آن زمستان های سخت آن را با سوزاندن چوب های جنگلی و بوته های گون سپری می کنند. خانه های این روستا معمولا متشکل از یک اتاق با یک در و پنجره های کوچک است.
۱۵ مهر ماه روز ملی روستا و عشایر به عنوان یکی از مناسبت های مندرج در تقویم رسمی کشور ثبت گردیده است.

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • طرفدار
    0

    هموطن چه صفایی داری! چه خوب در بیغوله ها زندگی میکنی. فرزندانت رشیدت یکی یکی به خدمت سربازی می روند و و برمیگردند سد زحمت و بیکاری شان!! حتی در پادگانها هم صفای روستایی و لهجه شان مورد تمسخر همقطاران تهرونی است؛ تو آنجا بمان تا ما اینجا بنزین سوبسیدی را بسوزانیم و در اتوبانها ویراژ بدهیم. هموطن مسئولین از تو نمی ترسند ، از بهم ریخته شدن خیابنهای تهران میترند. آخر تو که جلوی دوربین خبرگزاری ها نیستی و صدایت به جایی از دنیا نمی رسد. تو فقط جوان اماده کن که مرزهای اطراف را نگهبانی دهند و سربازی کنند. نگهبای این کارخانه هایی که صاحبانش با اختلاسگران دست به یکی هستند. هر کدوم هم چندتا دختر بیشتر ندارند که با دوست پسرشان پورشه سواری می کنند. اگر هم داشته باشند فرستاده اند کانادا و امریکا. هموطنان خوش باش که با ما پایتختی ها در یک جغرافیا محصور شده ای. تحت یک حکمرانی و حکمروایی هستیم. برو حالشو ببر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها