ایرانمنش: کسب سهمیه المپیک سخت شده اما امیدواریم

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان می‌گوید رقابت برای کسب سهمیه المپیک در منطقه آسیای میانه سخت شده است.

ایرانمنش: کسب سهمیه المپیک سخت شده اما امیدواریم

حمیده ایرانمنش، سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان به مسابقات انتخابی المپیک در آسیای میانه اشاره کرد و گفت: ۱۸ فروردین ماه مسابقات انتخابی انفرادی المپیک ۲۰۲۰ توکیو برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی‌هایمان از اول سال در راستای این مسابقات بوده است در نتیجه مسابقاتی را تدارک دیدیم. به احتمال زیاد دو نفر اول رنکینگ جهانی را اعزام می‌کنیم که در حال حاضر ندا شهسواری و مهشید اشتری هستند. البته ممکن است این رنکینگ تغییر کند.

او در ادامه بیان کرد: بازیکنان قبل از انتخابی المپیک چند مسابقه پیش رو دارند. از اول تا هفتم آبان اردوی تیم ملی برگزار می‌شود و ندا شهسواری و مهشید اشتری هشتم آبان به بلاروس اعزام می‌شوند. این سفر بخشی با هزینه فدراسیون و بخشی با هزینه شخصی این دو بازیکن انجام می‌شود و بلافاصله بعد از برگشت این بازیکنان لیگ را شروع می‌کنیم.

ایرانمنش در مورد مسابقات لیگ گفت: این مسابقات ابتدا به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود و از هر منطقه یک تیم‌ وارد لیگ برتر می‌شود و با هشت تیمی که از فصل گذشته در لیگ بودند در صورت اعلام آمادگی آنها، رقابت می‌کنند. بعد از پایان لیگ اردوهای داخلی تا اوایل فروردین ماه که مسابقات تیمی قهرمانی جهان را داریم، ادامه پیدا می‌کند.

او به مسابقات کاپ آسیا اشاره کرد و گفت: قبل از مسابقات جهانی و انتخابی المپیک، کاپ آسیا برگزار و نفر اول آسیای میانه به این مسابقات اعزام می‌شود. قبلا شهسواری و اشتری اول و سوم آسیای میانه بودند اما اکنون به جایگاه سوم و پنجم سقوط کرده‌اند چون امتیازهای جهانی از آنها کسر شده است. از آنجایی که اشتری در قهرمانی آسیا نبود امتیازش برنمی‌گردد اما شهسواری بعد از قهرمانی آسیا ۴۰ پله در جهان صعود کرد و امیدوارم با تورنمنتی که در نظر گرفتیم این بازیکنان به جایگاه اصلی خود برگردند و در کاپ آسیا هم سهمیه داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی بانوان در مورد شرایط سخت کسب سهمیه المپیک گفت: همه کشورها برای انتخابی المپیک تلاش می‌کنند و بیکار ننشسته‌اند. حتی در مسابقات آسیایی بازی بازیکنان ما را رصد و آنالیز می کردند. سهمیه این منطقه دو دوره برای ایران بوده و آنها تلاش می‌کنند تا سهمیه را بگیرند با این حال امیدوار هستیم که بتوانیم این سهمیه را مجددا برای المپیک بگیریم.

او در مورد عملکرد تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا که با یک پله صعود نسبت به قبل یازدهم شد، گفت: با توجه به اینکه ترکیب تیم از نظر تجربه جوان بود عملکرد خوبی داشتیم و یک پله صعود کردیم. علاوه براین بازی‌هایمان از نظر کیفیت بهتر شده بود، قبلا ماکائو را با نتایج متغیر و با گیم های نزدیک سه بر یک می‌بردیم اما امسال همه بردهایمان سه بر صفر بود.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان در ادامه افزود: در بازی با مالزی هم دو بر صفر جلو بودیم و این شانس را داشتیم که دو پله صعود کنیم اما این اتفاق نیفتاد چون تجربه حضور در بازی‌های برون مرزی نیز عامل مهمی است. به جز خانم شهسواری بقیه بازیکنان تجربه کمی در بزرگسالان داشتند؛ شیما صفایی برای اولین بار در مسابقات بخش بزرگسالان شرکت کرد، صامت بعد از ۷ سال دوری از رقابت‌های بین المللی برای اولین بار به عضویت تیم ملی بزرگسالان در آمد و فاطمه جمالی فر نیز دوسال از میادین بین‌المللی دور بود. با این شرایط تیم‌مان عملکرد خوبی داشت. برای اعزام به این مسابقات اردوهای مداوم برگزار شد و سبک‌های مختلفی تمرین کردیم که با این وجود عملکرد مطلوبی نسبت به گذشته داشتیم.

ایرانمنش در پایان از مسئولان فدراسیون تنیس روی میز تشکر کرد و گفت: از آقای قارداشی تشکر می‌کنم. او درمسابقات آسیایی همراه تیم بود و با حمایت و تشویق بازیکنان به آنها انگیزه می‌داد. علاوه بر این از دبیر فدراسیون و مدیر تیم های ملی هم به خاطر کمک به ارتقا سطح پینگ پنگ بانوان تشکر می کنم.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها