جزئیات حذف یارانه افراد پردرآمد/ هر شاخص‌ حذف یارانه نقدی خانوار‌ ضریبی دارد

مجموع شاخص‌هایی همچون دارایی، خودرو، املاک، سهام، تسهیلات، حقوق و سفر‌های خارجی افراد خانوار، ملاک تعیین دهک و حذف یارانه است.

جزئیات حذف یارانه افراد پردرآمد/ هر شاخص‌ حذف یارانه نقدی خانوار‌ ضریبی دارد

میرزایی سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ در برنامه ۱۸:۳۰ در خصوص جزئیات حذف یارانه افراد پردرآمد‌ها تصریح کرد: ما درصدد نهی درآمدزایی و درآمد بالا نیستیم و افراد جامعه باید به سمت تولید و خلق ارزش افزوده بروند، اما منابعی محدودی داریم که باید اولویت بندی کنیم و یارانه تنها به اقشار کم درآمد پرداخت شود.

وی درباره شاخص حذف یارانه خانوار گفت: مجموع شاخص‌هایی همچون دارایی، خودرو، املاک، سهام، تسهیلات، حقوق و سفر‌های خارجی افراد خانوار، ملاک ما برای تعیین دهک و حذف یارانه است.

میرزایی درمورد بانک‌های اطلاعاتی مد نظر این طرح گفت: سازمان تامین اجتماعی، سازمان بازنشستگی ازجمله این بانک‌های اطلاعاتی هستند. بعضی بانک‌های اطلاعاتی مثل خودرو باید به روز باشد.

این مقام مسئول افزود: در این مرحله ۱۷۰ هزار خانوار از دریافت یارانه حذف شدند که در ۱۵ هزار و ۶۰۰ خانوار مجموع ارزش خودرو بالای ۵۰۰ میلیون و در ۴۲ هزار خانوار بین ۲۰۰ میلیون و تا ۵۰۰ میلیون بوده است.

وی ادامه داد: انجام معاملات مسکن یکی دیگر از شاخص هاست که حتی افرادی که برای خود ملکی ندارند، اما معاملات ملکی زیادی انجام میدهند هم مشمول حذف یارانه شده اند.

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ تاکید کرد: مجموع این شاخص‌ها ملاک حذف یارانه است و هر کدام از این بانک‌های اطلاعاتی یک ضریبی دارد.

وی ادامه داد: شاخص بانک مرکزی می‌گوید خانوار ۴ نفره که ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان درامد داشته باشد دهک ۸ قرار دارد و یارانه آن باید حذف شود.

میرزایی گفت: مسکن و معاملات مسکنی نیز به توان مالی برمی گردد همچنین حقوقی که برای افراد ثبت شده و رتبه فرد از نظر تمول مالی در حوزه سفر خارجی نیز در اولویت حذف یارانه است، اما سفر‌های زیارتی مسکن استیجاری و اجاره بها نیز از اولویت کسر شده است.

وی ادامه داد: برای بررسی از تراکنش‌های بانکی نیز استفاده شده است.

این مقام مسئول درباره نحوه اعتراض گفت: افراد با ارائه دلایل درست می‌توانند اعتراض کنند، اعتراضات از طریق سیستم و گزارش میدانی قابل بررسی است.

سخنگوی ستاد یارانه تبصره ۱۴ در ادامه درباره ارسال پیامک گفت: پیامک برای سرپرست خانوار در صورت قرار گرفتن در لیست حذف یارانه ارسال می‌شود که این پیام با سربرگ yaraneh ارسال می‌شود.

وی افزود: برای ثبت اعتراض سرپرست خانوار در اولین قدم باید به صورت حضوری با کارت شناسایی معتبر به دفتر پیشخوان دولت مراجعه کند و بعد از آن با اجازه نامه کتبی امکان دسترسی حساب خود را به دولت می‌دهد ۴۸ ساعت بعد از دریافت کد رهگیری بعد از آن باید با مراجعه به سامانه مراجعه، اما در صورت اعتراض باید دلیل اعتراض ثبت شود.

میرزایی با بیان اینکه حذف یارانه در مراحل بعدی نیز ادامه خواهد داشت، گفت: از محل حذف سه دهک در سال ۱۱ تا ۱۴ هزار میلیارد تومان ذخیره سازی برای دولت انجام می‌شود و به خزانه برمی گردد، اما این مرحله از حذف یارانه برای معلولان هزینه خواهد شد.

میرزایی گفت: با توجه به اینکه تراکنش‌های کل افراد خانوار بررسی می‌شود توصیه می‌شود، در گام اول افراد فقط تراکنش‌های مربوط به خود را انجام دهند، چون درصد بالای تراکنش‌ها نشان می‌دهد افراد باید به دنبال شفافیت مالی باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • یه نفر
    0

    شگرد 40 سالتونه دولت بعدی میاد قیمتهارو میبره بالا یارانه رو میاره باز دولت بعد از اون میاد میگه اشتباه بوده حذفش میکنه ولی قیمتها بالاتر میره که پائین نمیاد! دیگه حنای شما پیش ما رنگی نداره! ...دیگه تمومه ماجرا...

  • حسن
    0

    این روش کی اجرا می کنید واقعا اشتباء است از نظرعقلی هرکس که در ایران زندگی می کند حق برخورداری از فروش تمامی ذخایر معدنی طبیعی وحتی صید ماهیان دریا برخودار هستن ولذا شما باید کسانی که بیشتر از یک ماشین ویاخانه به نام دارند از سیتم یارنه سوخت دارند آن تعدادبالا بغیر از یک را آزاد حساب کنید نه اینکه یارانه اش را حذف کنید .فرض کنید شخصی 5عدد ماشین سبک 3عدد ماشین سنگین و 4عدد خانه دارد حق استفاد سوخت یارانه و برق آب وغیره به ترتیب 4-2-3آزاد حساب کنید وخواهشا در جامعه باعث اعتراضات نشوید درست وعقلانی فکر کنید.

  • محمد
    0

    خدا پدر احمدی نژد را بیامرزه برخلاف این دولت که هر روز یک استرس داریم هر روز یه خبر خوش داشتیم

  • محمد
    0

    درجواب شما میشه گفت فقط خجالت بکشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها