آیا ساخت‌و‌ساز علت خشک‌شدن بوستان چیتگر است؟

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت بوستان چیتگر توضیحاتی داد.

آیا ساخت‌و‌ساز علت خشک‌شدن بوستان چیتگر است؟

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت بوستان جنگلی چیتگر در جمع خبرنگاران، با تأکید بر این نکته که کمیسیون سلامت و محیط زیست به صورت مستمر بازدید‌های میدانی از بوستان‌ها و فضای سبز دارد، گفت: مأموریت ویژه‌ای بر عهده کمیسیون محیط زیست برای نظارت از فضا‌های سبز پایتخت قرار دارد و در بررسی و بازدید‌ها از فضای سبز پایتخت، بوستان جنگلی چیتگر مورد بازدید قرار گرفت.

او با تأکید بر این نکته که خشک شدن بوستان چیتگر مورد توجه قرار گرفت، گفت: باتوجه به خشک شدن بخشی از درختان بوستان چیتگر، جلسه‌ای با حضور شهردار منطقه ۲۲ برگزار شد و در آن جلسه اقدام‌هایی که مدیریت شهری برای جلوگیری از گسترش خشک شدن بوستان چیتگر انجام شده بود، مطرح شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تأکید بر این نکته که بوستان جنگلی چیتگر ۸۰۰ هکتار است، گفت: این بوستان در دهه ۴۰ احداث شد و در غرب تهران با عنوان ریه پایتخت در منطقه غرب پایتخت شناخته شد.

صدراعظم نوری افزود: بوستان چیتگر از چندین دهه مشکلاتی را داشت که این مشکلات در نهایت منجر شد که ۹۰ هکتار از بوستان چیتگر دچار آسیب شود.

او ادامه داد: تغییرات اقلیمی و گرمای هوا در کنار دیگر موضوعات مانند بیماری از دیگر عواملی بود که تا به امروز موجب شد بخشی از درختان بوستان چیتگر دچار آسیب شوند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به جلسه‌های برگزار شده، گفت: در مسیر احیای بوستان چیتگر جلسه‌هایی برگزار شد که در این جلسات اقدام‌های خوبی انجام شد تا بوستان چیتگر احیا شود.

صدراعظم نوری در پاسخ به این سوال که آیا ساخت و ساز‌های گسترده در منطقه ۲۲ موجب خشک شدن قسمتی از درختان بوستان چیتگر شده است یا خیر، گفت: بوستان چیتگر محلی نیست که مورد تصرف شخص و یا نهادی قرار بگیرد و تبدیل به مجتمع مسکونی و یا تجاری شود.

او با اشاره به توده‌گذاری محدود، گفت: ممکن است توده‌گذاری محدود صورت گرفته شده باشد و برای فضای تفریحی در بوستان چیتگر فضایی ساخته شود که این موضوع جدا از ساخت و ساز گسترده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تأکید کرد: بوستان چیتگر ۸۰۰ هکتار فضا دارد که حتما در این فضا مکان‌هایی وجود دارد که در این مکان‌ها ساخت و ساز صورت گرفته باشد.

صدراعظم نوری با تأکید بر بحران آب در کشور، گفت: بحث تأمین آب در کشور موضوعی جدی است و باید تلاش کنیم آبی که به دست می‌آوریم در مصارف مناسب و شکل‌های متناسب با اقلیم مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها