حذف کنکور از تمامی دانشگاه‌ها

رئیس آموزش وتحقیقات نمایندگان ادوار مجلس از اجرایی شدن طرح حذف کنکور در ورودی تمام دانشگاه‌های کشور ظرف مدت ۵ سال آینده خبرداد.

حذف کنکور از تمامی دانشگاه‌ها

کریم زارع استاددانشگاه شهید بهشتی ودانشگاه آزاد اسلامی علوم تحقیقات ورئیس باشگاه پژوهشگران جوان و رئیس آموزش وتحقیقات نمایندگان ادوار مجلس در خصوص حذف کنکور گفت:ما هیچ راهی جز حذف هرچه سریع‌تر کنکور را نداریم، چون یکی از راه‌های آسیب‌های بزرگ اجتماعی کنکور است.
او بااشاره به موضوع حذف کنکور افزود: ما برای اینکه بتوانیم جایگاه هر فرد را برای ورود در رشته‌های تکنسین وتکنسین سوپر یورو تکنسیسن ارشد و ... مشخص کنیم؛ باید حقوق آن‌ها از طرف مجلس تامین شود.
زارع بااشاره به مانع بودن آزمون سراسری برای ادمه تحصیل گفت:امام (ره) هم نیز فرمودند:کاری کنیدکه نیازی نباشدعزیزان ما به خارج بروند و ایران را دانشگاه کنید که این دو به نسبت انجام شده است اماموضوع سوم در خصوص ادامه تحصیل افراد خارجی در ایران محقق نشده است.
اوادامه داد:در سال تحصیلی جدید همچنان تعداددانشجویان دکتری کم است، اما نه به دلیل کمبود ظرفیت بلکه به دلیل وجود کنکور بوده که دانشجویان نتوانستند در جای خود دردانشگاه‌ها حاضرشوند.
استاد دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر حذف کنکور انقلاب تصریح کرد:دفتر سنجش ونظارت وزارت علوم باید به دفتر نظارت علمی قوی‌تر از حالا تبدیل شود.
او بااشاره به اینکه حذف کنکور موافق بسیاری دارد ادامه داد:در حوزه پزشکی به دلیل مشکلات فراوان با حذف کنکور هم مخالفت‌هایی شده است.
زارع بااشاره به مزایا ومعایب این طرح اظهارکرد:معایب این طرح اگر حذف نشود بسیار است، ولی با حذف آن مزایای مهمی از جمله بازگشت آرامش به فرد وخانواده را در بردارد.
او بااشاره به مسئله خروج ارز از کشور افزود:به دلیل وجود کنکور عده‌ی کثیری در حال خروج از کشور برای ادامه تحصیل هستند وعلاوه براین از بُعد فرهنگی هم دچار ضرر وزیان شده ایم.
رئیس آموزش وتحقیقات نمایندگان ادوار مجلس در پایان ابراز کرد:با توجه به شرایطی موجود در حوزه دانشگاهی چاره جز حذف کنکور را نداریم وبه بسیاری از دانشگاه‌ها اختیاراتی داده شود و تا ظرف ۵ سال این اتفاق بزرگ یعنی حذف کنکور در تمامی دانشگاه‌ها اجرایی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    اول ببینید با این روند تا 5 سال آینده اصلا ورودی دارید!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها