فاطمه ذوالقدر: سهمیه‌ای برای فرزندان عشایر در دانشگاه فرهنگیان درنظر می‌گیریم

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه دولت را نسبت به ارتقای منزلت اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر و سایر آحاد جامعه مکلف کردیم.

فاطمه ذوالقدر: سهمیه‌ای برای فرزندان عشایر در دانشگاه فرهنگیان درنظر می‌گیریم

فاطمه ذوالقدر با بیان اینکه از آنجا امسال به نام سال رونق تولید نامگذاری شده است باید به وضعیت زیستی و معاش تولیدکنندگان واقعی که در روستاها ساکن هستند رسیدگی کنیم، گفت: قطعا تحقق رونق تولید به حضور پررنگ روستائیان، کشاورزان و عشایر بستگی دارد.

وی افزود: خود را مکلف می‌دانیم که به خواسته‌های آنها در زمینه توسعه روستایی توجه کنیم و امکانات مناسب، راه، مسکن، کتابخانه و مراکز آموزشی را در اختیار آنها قرار دهیم. در این راه قدم‌های مناسبی برداشته شده است.

ذوالقدر با بیان اینکه در ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کردیم تا به خواسته‌های رفاهی رسیدگی کند، گفت: در این ماده قانونی بر ارتقای منزلت اجتماعی، روستائیان، کشاورزان و عشایر و سایر آ‌حاد جامعه تاکید شده است. همچنین پیشرفت‌های عدالت‌محور مورد توجه ما قرار گرفته‌اند به همین خاطر دولت مکلف است که هر سال در بودجه‌های سنواتی منابع تامین عدالت اجتماعی را مهیا کند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه‌های اختصاص داده شده پیشین گفت: در سال ۹۷، ۲۰ میلیارد تومان بودجه به توسعه و عمران روستایی اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه همچنین در حمایت از زنان سرپرست خانوار ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شد، گفت: همین امر را در بودجه ۹۹ ادامه می‌دهیم.

وی در پایان افزود: برای فرزندان عشایر در دانشگاه فرهنگیان سهمیه‌ای را هم در نظر می‌گیریم.

منبع: ایلنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مهدی
    0

    حاج خانم خسته نباشید دانشگاههای کشور راه به ارگانها و سازمانها خاصی اختصاص بدید وکنکور راجمع کنید ده پانزده درصد باقی مانده از سهمیه راهم بفرستید قاز بچرانند مردم راهم سرکار نگذارید از خدا بترسید اگر میشناسد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها