ردپای آلودگی هوای چین در فضا!/ چرا فضا سیاه است؟

درک نحوه زندگی در فضا برای بسیاری افراد جالب است؛ در این بسته خبری قصد داریم جذابترین اتفاقات فضایی را ارائه دهیم.

ردپای آلودگی هوای چین در فضا!/ چرا فضا سیاه است؟

رفتن به فضا برای خیلی از افراد رویایی بیش نیست، اما حال که نمی‌شود به آن مکان‌ها به راحتی سفر کرد، اطلاعاتی از زندگی و زیست‌بوم سیارات مختلف جالب توجه است؛ در این گزارش قصد داریم به بررسی جالب‌ترین مسائل حوزه نجوم و فضا بپردازیم.

جهان چگونه به وجود آمد؟

دانشمندان می‌گویند دنیای ما با انفجار بزرگ آغاز شده و انرژی عظیمی در سرتاسر جهان پخش شده. این انرژی میزان خاصی دارد و براساس قانون آنتروپی، بالاخره یک روز به انتها می‌رسد، هیچ راهی هم برای متوقف کردن آن وجود ندارد؛ بنابراین آماده یک گرمایش عظیم باشید و بدانید که روزی دنیا از شدت گرما از هم فرو می‌پاشد، البته این موضوع یک فرضیه است و شکل گیری دنیا را کسی جز خداوند نمی‌داند.

فضا سیاه نیست

تاریکی فضا نشان دهنده نبود نور نیست. فضا پر از نور ستارگانی مانند خورشید است، ولی از آن جایی که چشم مسیر حرکت نور را نمی‌بیند و در فضا هیچ چیز، حتی مولکول‌های هوا هم وجود ندارد و خلا حاکم مطلق است، نور بازتاب نمی‌کند و در نتیجه ما فضا را تاریک و سیاه می‌بینیم.

همچنین فضا برای ادراک ما سیاه است، زیرا سحابی‌های اندکی وجود دارند که می‌توانند مانند اتمسفر ما بر روی زمین نور را پراکنده کنند یا بازتاب دهند. به این دلیل که نور در خطی مستقیم حرکت می‌کند به نظر می‌رسد که توسط خلا و فضای تهی جذب می‌شود در غیر اینصورت فضا شبیه به آسمان زمین به نظر می‌رسید.

دنیا چگونه تشکیل شد؟ / فضا سیاه نیست/ حبس نکردن نفس در فضا نفستان را می‌گیرد

آلودگی هوای چین به فضا هم رسیده است

جالب است بدانید گفته شده دیوار بزرگ چین از فضا قابل مشاهده نیست، ولی آلودگی هوای کشور چین قابل مشاهده است.

دنیا چگونه تشکیل شد؟ / فضا سیاه نیست/ حبس نکردن نفس در فضا نفستان را می‌گیرد

حبس نکردن نفس در فضا نفستان را می‌گیرد

گفته شده انسان اگر نفس خود را حبس نکند، می‌تواند حدود ۳۰ ثانیه در فضا محافظت نشده، زنده بماند.
در صورتیکه نفس خود را حبس کنید گاز موجود در ریه‌های شما بدلیل عدم وجود فشار هوا منبسط می‌شود که این امر سبب پارگی ریه‌ها و رها شدن هوا در جریان گردش خون می‌گردد. اگر روزی خودتان را رها شده در فضا یافتید آنهم بدون تجهیزات مناسب، به خاطر داشته باشید انجام بازدم کمی به شما زمان بیشتری خواهد داد.

دنیا چگونه تشکیل شد؟ / فضا سیاه نیست/ حبس نکردن نفس در فضا نفستان را می‌گیرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها