در چه مواقعی دندان‌ها احتیاج به جراحی پیدا می‌کنند؟

یک متخصص دندانپزشک گفت: ضربه باعث عدم تحرک و کاهش رشد دندان می‌شود و در نهایت برای دستکاری و باز شدن فک به جراحی نیاز می‌شود.

در چه مواقعی دندان‌ها احتیاج به جراحی پیدا می‌کنند؟

بهزاد قریب‌زاده متخصص دندان درباره زمان جراحی دندان اظهار کرد: علت اینکه افراد نیاز به جراحی دندان پیدا می‌کنند ممکن است کیستیک ایجادشده باشد یا اینکه مصرف آنتی ویروس‌های دندانی موجب انجام این کار شوند.

وی در ادامه افزود: جراحی دندان زمانی صورت می‌گیرد که یک دندان یا ریشه باقیمانده در دهان به وسیله ابزارهای کشیدن خارج نشود و این خود دلایلی دارد؛ مثلاً ریشه دندان انحنای شدیدی داشته باشد یا تعداد و مدل ریشه‌های دندان غیرطبیعی باشد یا دسترسی به دندان مربوطه برای دندانپزشک مقدور نباشد. همچنین گاهی مجاورت بعضی اعصاب و عروق یا فضاهای آناتومیک صورت به ریشه دندان، دندانپزشک را مجبور به انتخاب بین کشیدن و اعمال فشار روی دندان و عمل جراحی دندان می‌کند تا بتواند بهترین و مطمئن‌ترین روش را برای فرد انتخاب کند و احتمال آسیب به این نقاط حیاتی را پایین آورد.

وی گفت: اگر عوامل ژنتیکی دخیل باشد اقدامات گام به گام سخت‌تر خواهد شد. سوراخ ایجادشده بین سقف کاذب و بینی و کف بینی به جراحی نیاز پیدا خواهد کرد.

قریب زاده توضیح داد: ضربه باعث عدم تحرک و کاهش رشد دندان می‌شود و در نهایت برای دستکاری و باز شدن فک به جراحی نیاز می‌شود. پس خانواده‌ها با مشاهده این نوع عارضه حتماً به پزشک مراجعه کنند تا در همان کودکی این عامل رفع شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها