توقف یک بازی لیگ اروپا به دلیل پرواز پهباد

در جریان دیدار دیشب دو تیم دودلانژ لوکزامبورگ و قره‌باغ آذربایجان در لیگ اروپا، پرواز یک پهباد با پیامی سیاسی در ورزشگاه باعث شد بازی متوقف شده و بعد از 15 دقیقه از سر گرفته شود.

توقف یک بازی لیگ اروپا به دلیل پرواز پهباد

دیشب در جریان دیدار دو تیم دودلانژ لوکزامبورگ و قره‌باغ جمهوری آذربایجان در لیگ اروپا که به میزبانی باشگاه لوکزامبورگی برگزار می‌شد یک پهباد با پرچم ناحیه ناگورنو- قره‌باغ در استادیوم و بر فراز زمین چمن به پرواز درآمد و باعث شد بازی متوقف شود. این پهباد پرچمی را حمل می‌کرد که متعلق به منطقه‌ای است که درباره حاکمیت آن بین دو کشور آذربایجان و ارمنستان اختلاف وجود دارد. باشگاه دودلانژ بعد از بازی از تیم قره‌باغ به خاطر این اتفاق عذرخواهی کرد.

در جریان دیدار این دو تیم، در نیمه اول بازی یک پهباد با پرچم منطقه ناگورنو- قره‌باغ که آذربایجان آن را به رسمیت نمی‌شناسد و بخشی از خاک خود می‌داند در استادیوم و بر فراز زمین چمن به پرواز درآمد. این پرچم که بر اساس پرچم ارمنستان طراحی شده آذربایجانی‌ها را عصبانی کرده بود. بازیکنان هر دو تیم سعی کردند با شوت کردن توپ به سمت پهباد آن را به زمین بیندازند و بازی به همین خاطر متوقف شده و بعد از توقف 15 دقیقه‌ای از سر گرفته شد.

با شروع مجدد بازی، قره‌باغ کنترل بازی را بدست گرفت و در نهایت موفق شد حریف لوکزامبورگی خود را با نتیجه 4-1 شکست دهد. باشگاه دودلانژ در پایان بازی با انتشار بیانیه‌ای از قره‌باغ عذرخواهی کرده و نوشت:" ما از مهمانان آذربایجانی‌مان عذرخواهی می‌کنیم. ما در این حرکت تحریک‌آمیز هیچ نقشی نداشتیم و آن را پیگیری خواهیم کرد".

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها