در گفت‌وگو با خبر فوری مطرح شد؛

ایران رتبه نهم مصرف الکل در دنیا را دارد؟ / حریرچی: آمار سازمان جهانی بهداشت را تکذیب می‌کنیم

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آمار ارائه شده ازسوی سازمان جهانی بهداشت درباره مصرف الکل در ایران را تکذیب کرد.

ایران رتبه نهم مصرف الکل در دنیا را دارد؟ / حریرچی: آمار سازمان جهانی بهداشت را تکذیب می‌کنیم

به گزارش خبر فوری ، سازمان بهداشت جهانی مدعی شده ایران رتبه نهم مصرف الکل را در میان ۱۸۹ کشور جهان دارد!

آنطور که یورو نیوز نوشته، تازه‌ترین گزارش سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که ایران از نظر سرانه مصرف الکل در میان مصرف‌کنندگان «مداوم» نوشیدنی‌های الکلی، رتبه نهم را در میان ۱۸۹ کشور جهان به خود اختصاص داده است.

مطابق این گزارش هر ایرانی‌ بالای ۱۵ سال که «بطور مرتب الکل می‌نوشد»، در سال ۲۰۱۶ به طور میانگین ۲۸.۴ لیتر الکل خالص مصرف کرده‌ است، این رقم در سال ۲۰۱۰ به میزان ۲۴.۸ لیتر بوده است.

اما این ادعاها را وزارت بهداشت تایید نمی‌کند. قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبر فوری آمار منتشر شده سازمانی جهانی بهداشت را تکذیب کرد.

ایرج حریرچی با اشاره به این که در این زمینه آمار متفاوتی وجود دارد، توضیح داد: نخست آمار تعداد مصرف کنندگان الکل و در بخش دیگر آماری مبنی بر میزان متوسط افرادی که الکل مصرف می کنند داریم که در هر دو این موارد به طرز معنی داری نسبت به دیگر کشورها پایین تر هستیم.
وی بیان کرد: همچنین آماری مربوط به میزان مصرف در میان مصرف کنندگان حرفه ای الکل (همان افراد به اصطلاح الکلی) وجود دارد.
وی در ادامه با تاکید بر این که آمار کشور ما در مصرف الکل بسیار پایین‌تر از سایر کشورهاست تصریح کرد: آنچه سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده این است که میزان مصرف الکل افراد الکی در ایران، نسبت به دیگر کشورها در رتبه نهم است.
وی یادآور شد: بنابراین انتشار خبری از آمار سازمان جهانی بهداشت مبنی بر رتبه نهم ایران در مصرف الکل کاملا اشتباه است.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • فهيمه
    0

    خودتون تيتر زديد سازمان بهداشت جهاني گفته ٩٦درصد مردم ايران لب به الكل نزدن ،بعد آمار ديگه كه همون ٤درصد مصرفشون بالاتر از مصرف جهانيه رو جوري نشون داديد كه يعني مصرف الكل در ايران از همه جا بالاتره ،يعني صدا و سيما دستتون بيفته چه دروغايي رو به مردم تحويل ميديد!!!

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      احسنت

  • فهيمه
    0

    ♦️ #چند_خبر_کوتاه

    نظرات شما -
    • بهار
      0

      در ایران در ابتدا بیشتر خبر های ناگوارتکذیب میشه .و بعد کاملا تایید میشه متاسفانه.

  • داداش
    0

    آمار ممکن است بالا باشد ولی این آمار از کجا آمده در ایران یه قطره الکل پیدا نمیشه میکده قزوین با علامت مصرف برای کنسولکری فراوان فروش میرود احتمالا مردم ایران دیپلمات باشند همه که سیاستمدارن چه اشکالی دارد دیپلمات هم باشند

  • ناشناس۱
    0

    منم اول تعجب کردم که سازمان جهانی یه حرفی به نفع ما زده الان که این خبرو دیدم فهمیدم مشکل از شما بود و سازمان های جهانی باز دشمنی خودشون دارن این آماری که این سازمان داده مثل اینکه که تو خیابون رفتی از هر ۱۰ نفر ۸ نفر الکلی ببینی در حالی که اصلا همچین چیزی تو کشور نیست نه اینکه الکلی نداشته باشیم ولی بسیار پایین تر از این آماری هست که این سازمان داده بیرون

  • Sasan
    0

    نه بابا بنظرم همش دروغه

  • ایرانی
    0

    ایران الکلیش زیاد نیست. معتادش زیاده. خدا بیامرز مادر بزرگم میگفت الکلی آخرت نداره ولی معتاد نه دنیا داره نه آخرت، فقط موندم این ملا ها چرا مواد مخدر را حرام نکردن، مگه اینکه خودشون هم.....

    نظرات شما -
    • محمد صادق
      0

      عزیزم مصرف هر چیزی که به انسان ضرر جدی بزنه حرامه

  • مجتبی شفیعی )شاهرخ
    0

    اقا یه اهنگ داریوش هم بگذار همه چیز ردیف میشه..... اونا داریوش ندارن که کم میخورن...بی جنبه ان

  • حسینی
    0

    درست گفته رتبه نهم ازمصرف مشروبات الکلی واعتیادرتبه اول برویدتمام کلینک های ترک اعتیادرادرتهران بازدیدکنیدببینیدچه جوانهای نازنین اونجابستری هستندکبک نباشید

  • می نابی
    0

    دایی جان ناپلئون میگفت آقاجان دورغ چرا تاحالا آ آ آ آ کله پدر هرچه دروغگو لعنت.

  • علی
    0

    چه امار مزخرفی . در قاره امریکا و اروپا و خیلی از کشورهای جهان که همه میدانیم حتی توی رختخواب و توالت خانه شان شراب میخورند . انوقت ایران رتبه نهم را دارد ! ؟

  • قادر
    0

    کاشکی هر کی لب به الکل می زد، زود به درک واصل می شد !

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها