دربی نصف جهان تنور داغ جنگ استقلالی ها

دربی نصف جهان را می توان به تنوری داغ از جنگ استقلالی های سابق تشبیه کرد، جنگی که از نوروز پرحاشیه 98 استارت خورد تا به پاییز سرنوشت ساز کشیده شود.

دربی نصف جهان تنور داغ جنگ استقلالی ها

امیر قلعه نویی و علیرضا منصوریان در تمام سه دهه گذشته فوتبال باشگاهی ایران چه در لیگ آزادگان چه در لیگ برتر همواره وقتی نام شان بر زبان می آید ناخودآگاه ذهن اهالی فوتبال را به استقلال و اتفاقات داخل اردوی این تیم معطوف می کند. دو چهره مطرح و پرحاشیه دو سه دهه گذشته آبی های پایتخت که دست سرنوشت آنها را به نصف جهان کشاند تا عصر فردا در دومین دربی متوالی این شهر مقابل هم قرار بگیرند.

این بار هم دست بر قضا شرایط به نحوی رقم خورده که برحساسیت های تقابل دو رقیب دیرینه در اصفهان افزوده شده است چون هم سپاهان برای ادامه صدرنشینی و یکه تازی به سه امتیاز نیاز مبرم دارد هم ذوب آهن برای شکست طلسم نبردن و رسیدن به آرامش در لیگ برتر چشم به برد در دربی دوخته است. قلعه نویی و منصوریان، استاد و شاگرد سابق که در مقطعی کنار هم برای استقلال توپ می زدند و روایت های بسیار زیادی از نحوه آشنایی شان به گوش می رسد فردا قصه دیگری در کتاب رویارویی خود خواهند نوشت، قصه ای که می تواند همچون آخرین تقابل شان حاشیه ها و اتفاقات زیادی داشته باشد.

ششمین روز از نوروز 98 سپاهان در شرایطی که در کورس قهرمانی نیاز مبرمی به امتیازات دربی نصف جهان داشت در هشتاد و پنجمین دقیقه بازی با گلی که ارسلان مطهری به ثمررساند تمام آن چه رشته بود، از دست داد تا امیرقلعه نویی امتیازات حساسی را در کورس با سایر مدعیان از دست بدهد. دربی نوروزی اصفهانی ها تنها دستخوش این نتیجه نبود چون هم در طول بازی هم بعد از آن جنگ باشگاه و مربیان شان برقوت خود باقی بود به خصوص برسرمسائل داوری و پنالتی های گرفته شده و سوخته در جریان بازی.

قلعه نویی که در تمام تقابل های خود با تیم های منصوریان فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده است فردا در حالی دوباره میزبان تیم و شاگرد سابق خود خواهد بود که خوب می داند با حفظ یکه تازی تا قبل از وقفه دوباره لیگ گامی بلند برای بالابردن اعتماد به نفس در اردوی تیمش برخواهد داشت از همین رو شاگردان آماده این مربی در اندیشه چشیدن طعم شیرین برد مقابل رقیب دیرینه خود هستند. در مقابل منصوریان هم بعد از متوقف کردن استقلال در آن بازی پرحاشیه و دراماتیک این بار قصد وا دادن مقابل سپاهان پرستاره را ندارد درست مثل آخرین تقابل که تا ثانیه های پایانی برای فرار از شکست امیدوار ماند.
آخرین رویارویی رسمی قلعه نویی - منصوریان در قامت استاد و مربی با آغوش کشیدن همدیگر، رد و بدل کردن گل و همین طور بگو و بخندهای همیشگی استارت خورد و در پایان با جنگ های لفظی و فریادهای کنار خط طولی با تساوی 1-1 به سود سایر مدعیان و نه اصفهانی ها به پایان رسید تا بعد از گذشت چندماه از روزهای نوروزی این بار در آغازین روزهای پائیزی همه نگاه ها دوباره به این جنگ دیدنی در نقش جهان دوخته شود، جنگی که برای بسیاری از تیم های بالا و پایین جدول هم اهمیتی دوچندان دارد.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها