در ملاقات با زنی که دوستش دارید، خود را وابسته نشان ندهید

دوست دارید بدانید در دیدار با دختر مورد علاقه‌تان چگونه خود را وابسته و نیازمند جلوه ندهید؟ با ما همراه باشید تا بگوییم چگونه وابسته و نیازمند نباشید و در عوض کاری کنید که دختر مورد علاقه‌تان به شما بیشتر علاقه‌مند شود.

در ملاقات با زنی که دوستش دارید، خود را وابسته نشان ندهید

اول باید ببینیم تعریف «وابسته و نیازمند» بودن یا به زبان عامیانه‌تر «آویزان بودن» چیست.

این تعریف در حوزه‌ی روابط زن و مرد کمی حساس‌تر می‌شود. در یک رابطه، وابسته و نیازمند بودن یعنی اینکه شما مدام احساس تردید داشته باشید و نگران این باشید که مبادا طرف مقابل‌تان به شما علاقه‌مند نباشد یا ترک‌تان کند. بر اساس این طرز فکر و حس تردید، ممکن است دست به کار‌هایی بزنید که بعد‌ها تأسف به جا بگذارد.

مثلاً با کسی بمانید و رابطه‌تان را ادامه دهید که احترامی برای‌تان قائل نیست و شما صرفاً به این علت با او مانده‌اید که خیلی زیباست یا شما از تنها ماندن می‌ترسید.

اما بدترین قسمت ماجرا این است که نیازمند و وابسته یا همان آویزان بودن باعث می‌شود حتی یک سری از چیز‌های خوب نیز تخریب شوند. زیرا زنی که شما بیش از حد به او وابسته‌اید، جور دیگری به شما نگاه می‌کند. خیلی زود به جایی می‌رسید که زن مورد علاقه‌تان دیگر شما را به عنوان یک مرد مستقل و با اعتماد بنفس نمی‌بیند و دیگر آن کسی نیستید که زمانی می‌خواست.

این اتفاق در بیشتر مواقع زن را وادار به ترک رابطه می‌کند.

این ماجرا‌ها برای‌تان آشناست؟ پس وقت آن است که این سیکل معیوب را بشکنید. در این مطلب با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه وابسته و نیازمند نباشید و در عوض کاری کنید که دختر مورد علاقه‌تان به شما بیشتر و بیشتر علاقه‌مند شود.

پیش از هر چیز باید بدانید نشانه‌های «وابسته و نیازمند» بودن چیست

«آویزان» بودن در یک رابطه باعث می‌شود این ویژگی‌تان را به روش‌های گوناگونی بروز دهید. دانستن تمام این راه و روش‌ها قدم بسیار مهمی به سمت تغییر است.

مدام از او می‌پرسید چه می‌کند و کجاست و ...

این طبیعی است که برای تعیین زمانی برای ملاقات از دختر مورد علاقه‌تان در مورد برنامه‌هایش بپرسید یا بعد از چند روز بی‌خبری، چنین سوال‌هایی از او بکنید، اما آیا واقعاً لازم است هر ساعت بدانید کجاست و چه می‌کند؟ شاید تصور کنید این نشان‌دهنده‌ی علاقه و توجه شماست، اما طرف مقابل‌تان چنین فکری نمی‌کند، در عوض فکر می‌کند شما مدام در حال کنترل او هستید.

زیاد از او تعریف و تمجید می‌کنید

اگر زیاد از زن مورد علاقه‌تان تعریف کنید، نیازمند جلوه خواهید کرد. اگر آنقدر از محاسنش بگویید و هر لحظه او را در تحسین‌های‌تان غرق کنید تا حدی که تکراری شود باید از خودتان بپرسید: «آیا واقعاً دارید سعی می‌کنید کاری کنید که بیشتر دوست‌تان داشته باشد؟!».

مثل حسود‌ها رفتار می‌کنید

اگر دختر مورد علاقه‌تان بگوید قرار است با کسی جایی برود، شاید شما عصبی و پریشان شوید. یا اگر حرف خوبی در مورد مرد دیگری بزند ممکن است شما برآشفته شوید و اعتراض کنید. خیلی وقت‌ها چنین واکنش‌هایی نشان‌دهنده‌ی ضعف اعتماد بنفس و حس شک و تردید است.

مسائل شخصی‌تان را بیش از حد با او درمیان می‌گذارید

شاید تنها دو سه بار با او بیرون رفته باشید و دیدار کرده باشید، اما طی همین مدت، شخصی‌ترین مسائل‌تان را با او مطرح کرده باشید. چند لحظه چشمان‌تان را ببندید و سعی کنید به یاد بیاورید وقتی در مورد مسائل خصوصی‌تان حرف می‌زدید واکنش او چه بوده است.

آیا سوال‌هایی از شما می‌پرسید که تشویق‌تان کند به حرف‌های‌تان ادامه دهید یا اینکه تا حدودی متعجب و شگفت زده از رفتار شما بود؟ بیش از اندازه در مورد مسائل شخصی حرف زدن یک نوع تحسین و تعریف بیش از اندازه است و راهی است که خیلی از افراد سعی می‌کنند دیگران را وادار به دوست داشتن خود کنند. البته این رفتار یکی از بارزترین نشانه‌های «آویزان» بودن است.

مدام با او تماس می‌گیرید یا به او پیام می‌دهید

روزی چند بار به دختر مورد علاقه‌تان پیام می‌دهید یا با او تماس می‌گیرید؟ او چند بار جواب‌تان را می‌دهد؟ هر بار به این امید که گوشی را بردارد تماس می‌گیرید، اما به نتیجه نمی‌رسید؟ انرژی و وقت‌تان را صرف کاری می‌کنید که دختر مورد علاقه‌تان را از شما دور خواهد کرد.

کاری می‌کنید که به او احساس گناه و تقصیر بدهید

فرض کنید او نمی‌تواند با شما به نمایشگاه نقاشی بیاید، چون قرار است دوستش را به فرودگاه برساند. با وقار و خوشرویی می‌پذیرید یا اینکه اندوهگین و معترض به او می‌گویید که فرصتی به این خوبی را از شما می‌گیرد و حس بدی به شما می‌دهد و توجهی به خواسته‌ها و احساسات شما ندارد؟ احساس گناه دادن به طرف مقابل هرگز در بلند مدت جواب نمی‌دهد.

نظرات دیگران را به نفع خودتان جمع می‌کنید

آیا از آن دسته مرد‌هایی هستید که عقاید و نظرات دیگران را جمع می‌کنید و سپس به زن مورد علاقه‌تان می‌گویید که همه طرف شما هستند؟ اگر زیاد از این جمله استفاده می‌کنید که «من از همه سوال کردم و همه مثل من فکر می‌کردند»، پس سعی دارید طرف مقابل‌تان را وادار کنید کاری کند که شما می‌خواهید و این به شما احساس امنیت می‌دهد.

قهر می‌کنید

شاید از آن آدم‌هایی هستید که با هر چیز ناخوشایندی فوراً قهر می‌کنند. به علامت قهر، جواب پیام‌ها را ندادن یا روبرگرداندن شاید یکی دو بار جواب بدهد و طرف مقابل‌تان را وادار به واکنشی کند که احتمالا می‌خواهید، اما راه حلی بسیار فوری، سطحی و بی‌ارزش است.

حالا که متوجه شدید نشانه‌های وابسته بودن در یک رابطه چیست می‌توانید تکنیک‌هایی را برای تغییر رفتار و طرز فکرتان به کار ببرید که خیلی از آن‌ها واقعا ساده‌اند:

بیشتر به او گوش بدهید

آدمی که زیاد از حد وابسته و آویزان است معمولاً بیشتر به خودش توجه دارد. ممکن است شما به دنبال کسی باشید که بیقراری درون‌تان را آرام کند، چون احساس تنهایی یا تردید می‌کنید. در عوض سعی کنید بیشتر روی شناخت طرف مقابل‌تان و گوش دادن به او تمرکز کنید.

وقتی تمام فکرتان مشغول تردید‌هایی است که دارید نمی‌توانید به خوبی متوجه شوید با چه کسی دیدار می‌کنید و اگر هم طرف مقابل‌تان توجهی که به دنبالش هستید را به شما بدهد، فقط تائیدی بر احساس ضعف شما در این رابطه خواهد بود.

چگونه باید این اتفاق را متوقف کنید؟ با تمرین ِ «گوش دادن» شروع کنید. اگر با توجه بیشتری به حرف‌های دختر مورد علاقه‌تان گوش دهید، ماجرا‌هایی که بین شما دو نفر روی می‌دهد به سرعت تغییر خواهد کرد.

با این کار نه تنها تمرکز از روی «احساس نیاز شما» برداشته می‌شود بلکه شما نیز به شناخت بهتری از طرف مقابل‌تان دست پیدا می‌کنید و می‌توانید بررسی کنید آیا او واقعا کسی هست که به دنبالش هستید.

برای اینکه به زن مورد علاقه‌تان واقعا گوش بدهید نکات زیر را به یاد داشته باشید: از او زیاد سوال بپرسید. اگر از شما سوالی کرد فقط بر اساس همان چیزی که پرسیده جواب بدهید، نه چیزی که منتظرید از او بشنوید یا فراتر از سوال او. کلامش را قطع نکنید. طولانی حرف نزنید و داستان تعریف نکنید. زیاد از خودتان نگویید

اگر سعی کنید بیشتر گوش دهید تا اینکه حرف بزنید، می‌توانید دختر مورد علاقه‌تان را بهتر بشناسید و به عنوان یک انسان واقعی ببینید نه به عنوان کسی که می‌خواهید از او برای جواب دادن به احساس نیاز و وابستگی‌تان استفاده کنید.

مدیتیشن کنید

مدیتیشن یک نوع سرمایه گذاری است، پس باید کمی صبر کنید تا نتیجه‌اش را ببینید. تنها ۵ تا ۱۰ دقیقه در روز کافیست تا مدیتیشن را تمرین کنید و تفاوت را ببینید. روش‌هایی که مدیتیشن به شما کمک می‌کند به مرور زمان کمتر احساس ضعف و نیازمند بودن بکنید به شما می‌گوییم:کمتر واکنش نشان خواهید داد.

مطالعه‌ای جدید دریافته که تنها ۲۰ دقیقه مدیتیشن می‌تواند واکنش‌های هیجانی‌تان را تنظیم کند تا به محرک‌های منفی کمتر واکنش نشان بدهید. یعنی بهتر می‌توانید خونسردی‌تان را حفظ کنید و کم کم احساس تردیدتان برطرف خواهد شد.. خودتان را بهتر خواهید شناخت.

مدیتیشن می‌تواند به شما احساس شناخت نسبت به خودتان بدهد که قبلا نداشتید. مدیتیشن می‌تواند کمک‌تان کند متوجه جزئیات ریز در هیجانات خود شوید، بنابراین می‌توانید قبل از اینکه احساس نیاز و ضعف‌تان تبدیل به رفتاری بد شود و رابطه‌تان را خراب کند، آن را مهار نمایید.. وقتی با دختر مورد علاقه‌تان هستید بیشتر در لحظه حضور دارید و لذت می‌برید.

مدیتیشن به طور منظم می‌تواند مانع شود که درگیر احساسات و افکار خودتان شوید و زمانی که در کنار دختر مورد علاقه‌تان هستید، از بودن با او بیشتر لذت ببرید.

علت وابستگی و احساس نیازتان را بررسی کنید

آیا گاهی تعجب می‌کنید که این همه احساس وابستگی و ضعف و نیاز از کجا ناشی می‌شود؟ روانشناسان می‌گویند دوران کودکی شما می‌تواند علت این ویژگی‌تان در روابط باشد.

نحوه‌ی پاسخ والدین شما به نیازهای‌تان در دوران کودکی تأثیر زیادی در شیوه‌ی وابستگی‌تان در دوران بزرگسالی دارد:

اگر نیازهای‌تان به عنوان یک کودک به خوبی برآورده می‌شده است پس به طور کلی آدمی هستید که در روابط می‌توانید به طرف مقابل‌تان اعتماد کنید.

اگر پدر و مادرتان در پاسخ به نیاز‌های شما به عنوان یک کودک، واکنش منفی نشان می‌دادند پس حالا به عنوان یک بزرگسال از نزدیک شدن به دیگران و صمیمی شدن با آن‌ها می‌ترسید و اجتناب می‌کنید.

اگر پدر و مادر شما پاسخ‌های غیرقابل پیش بینی به نیاز‌های شما به عنوان یک کودک می‌دادند پس حالا به عنوان یک بزرگسال در روابط تان احساس تردید دارید و نیازمندانه رفتار می‌کنید، یعنی در واقع دچار نوعی اضطراب در روابط هستید.

روابط اجتماعی‌تان را گسترش دهید

اجازه ندهید زنی که با او آشنا شده‌اید و مورد علاقه‌ی شماست تنها سرگرمی‌تان باشد. البته این روز‌ها با توجه به مشغله‌های زیادی که وجود دارد به سختی می‌توان فرصتی برای دیدار با دوستان و روابط اجتماعی بیشتر پیدا کرد. اما اگر سعی کنید روابط تان تنها محدود به زن مورد علاقه‌تان نشود، کمتر هم احساس وابستگی و نیازمند بودن خواهید کرد، زیرا در شرایطی قرار نمی‌گیرید که فکر کنید اعتماد بنفس و انگیزه‌های شما فقط در یک نفر خلاصه شده است.

شما می‌توانید برای روز‌های آزادتان برنامه ریزی کنید تا علاوه بر دیدار با فرد مورد علاقه‌تان با دوستان و آشنایان نیز دیدار‌هایی داشته باشید.

باشگاه بروید و تمرینات بدنسازی را جدی دنبال کنید

بعد از پایان تمرینات، تنها کسی که به او فکر می‌کنید خودتان هستید، زیرا سعی دارید بدن‌تان را بعد از تمرینات سنگین، ریکاوری کنید. وقتی به خانه می‌رسید تنها چیزی که می‌خواهید یک دوش آب گرم و سپس استراحت کردن است. اگر ذهن‌تان درگیر تمرینات سخت و پیشرفت در روند بدنسازی‌تان باشد، دیگر نگران پیام دادن به فرد مورد علاقه‌تان و اینکه چه زمانی جواب بدهد و چه بگوید و ... نخواهید بود.

منبع: برترین‌ها

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    واقعا متن فوق العاده ای بود، من دقیقا دچار این مشکل شدم متاسفانه، ممنون

  • کاوه منصور
    0

    (زیرا در شرایطی قرار نمی‌گیرید که فکر کنید اعتماد بنفس و انگیزه‌های شما فقط در یک نفر خلاصه شده است.) وابستگی به یک نفر واحساس های مشابه ان اگر با مدیریت وطرز فکر صحیحی باشد بد نیست اگر وابستگی به طور مطلق باشد انوقت نامطلوب است. دعوت به دیدار با افراد دیگر و مشغول کردن خود با تمرینات بدنسازی این کار نمیشود گفت رفتار صحیحی است زیرا افرادی که در زندگمان میشناسیم هر کدام‌ارزش و جایگاه خود را دارند مسلما ما ارزش و توجه بیشتری برای کسی که برایمان مهم است قائل میشویم وبا این رفتار ها که از توجه مان کم میکنند از شدت مفاهیمی چون وفا داری، عشق ، صمیمیت می کاهیم.

  • امین
    0

    کلا چرت و پرت گفتی.

  • محمد کزازی
    0

    خیلی مطلب مفیدی بود ممنون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها