تا ۳ سال آینده در تولید چادر مشکی به خودکفایی می‌رسیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سه سال آینده در تولید چادر مشکی به خودکفایی کامل می‌رسیم.

تا ۳ سال آینده در تولید چادر مشکی به خودکفایی می‌رسیم

رضا رحمانی اظهار کرد: در گذشته بخش عمده ای از نیاز بازار به محصولات نساجی از خارج کشور و از طریق واردات انجام می‌شد، که در بخش تامین چادر مشکی این رقم ۸۰ درصد مصرف این محصول را به خود اختصاص داده بود.

وی افزود: با توجه به اهمیت خودکفایی در این بخش برخی شرکتهای داخلی در این حوزه سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده و از واحدهای پیشرو ما در تامین مواد اولیه و تولید پارچه مخصوص چادر مشکی در کشور هستند.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: تولیدات یکی از این شرکتهای داخلی در محصول چادر مشکی، دارای کیفیت بسیار بالایی است و همتراز با تولیدات کشورهای ژاپن و کره جنوبی می‌تواند بخش اعظمی از نیاز بازار مصرف این کالا را در کشور پوشش دهد.

رحمانی تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی و زمان‌بندی انجام گرفته از سوی وزارت صمت، امیدواریم تا سه سال آینده در تولید چادر مشکی در کشور به طور کامل به خودکفایی برسیم.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • علی
    0

    چقدر خوب دیگه هیچ مشکلی تو مملکت ندارم چادرمشکی قواره ای یک میلیون تومان مردم مثل آب خوردن میخرند به به به این مسئولین فعال یکی نون نداشت بخوره پیاز میخورد اشتهاش بازبشه .همه کارامون بدبختیهامون حل شده فقط چادر مشکی مون یود که اینم تاسه سال دیگه حل میشه .دیگه چه غمی داریم

  • سعید
    0

    خسته نباشید من فکر کردم چادر مشکی از اول انقلاب اینجا تولید میشد انقدر حجاب حجاب میکردین وابسته به واردات بودیم پس. چجوری عقلتون به ساخت موشک میرسه اونوقت تو نساجی تولید چادر مونده بودیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها