پریسا جهانفکریان، وزنه‌بردار کشورمان در مسابقات جهانی:

حتی رقبا هم به ما انرژی مثبت می‌دادند

مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان 2019 در تایلند در حالی به پایان رسید که یکی از نکات قابل توجه حضور زنان ایرانی برای اولین بار در این سطح بود. گفت‌وگو با پریسا جهانفکریان یکی از این زنان وزنه‌بردار را بخوانید.

حتی رقبا هم به ما انرژی مثبت می‌دادند

مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان 2019 در تایلند در حالی به پایان رسید که یکی از نکات قابل توجه حضور بانوان ایرانی برای اولین بار در این سطح بود. در این مسابقات 4 وزنه‌بردار بانوی کشورمان برای نخستین بار با حریفان خود رقابت کردند و وزنه‌های جهانی را بالای سر بردند.
حاصل کار نمایندگان بانوی کشورمان کسب 50 امتیاز و حضور در جایگاه 47 دنیا بود. جایگاهی که قطعاً در سال‌های پیش رو با توجه به علاقه و توانمندی زنان وزنه بردار، ارتقا خواهد یافت.
پریسا جهانفکریان، وزنه بردار دسته 87 کیلوگرم درخصوص این رقابت‌ها گفت:«سطح مسابقات خیلی بالا بود. در وزن من حریفان بسیار قدرتمندی از چین، کره و ژاپن حضور داشتند که هدفشان رکوردشکنی در این مسابقات بود. با توجه به اینکه ما تجربه اول‌مان بود، خیلی خوب ظاهر شدیم. ما بیشتر حرکت‌ها را صحیح ثبت کردیم و خطای زیادی نداشتیم. تلاش کردیم که به استرس‌مان غلبه کنیم و از نظر من مسابقات فوق‌العاده‌ای بود. جو مسابقات کاملاً مثبت بود، من و هم تیمی‌هایم تجربه بسیار خوبی پشت سرگذاشتیم. » او در ادامه افزود:«ما به عنوان اولین وزنه برداران خانم از ایران که در صحنه جهانی حاضر شدیم، از طرف خیلی‌ها مورد حمایت قرار گرفتیم و تشویق شدیم. حمایت‌ها فوق‌العاده بود حتی رقبای‌مان هم انرژی مثبتی به ما دادند و برای مان آرزوی موفقیت کردند، این برخورد رقبا برای ما بسیار جالب بود و انتظار چنین برخوردهایی را نداشتیم. نه تنها از سوی مردم کشورمان بلکه برخی دیگر از کشورها هم تشویق شدیم و همه به ما انرژی مثبت دادند.»
جهانفکریان با اشاره به اینکه زمان زیادی از فعالیت تیم ملی بانوان ایران نمی گذرد، گفت: «2 سال است که وزنه برداری بانوان شروع به فعالیت کرده و در این مدت کم توانستیم در مسابقات جهانی حضور یابیم. وزنه برداران کشورهای دیگر حدود 16 سال است که در مسابقات جهانی حاضر می‌شوند اما امسال نخستین حضور ما بود. تمرینات مداوم و اردویی 4 ماهه را پشت سر گذاشتیم و در طول این مدت خیلی خوب توانستیم خودمان را آماده کنیم. در واقع جهش خوبی در 2 سال گذشته داشتیم و این برای خیلی‌ها جالب بود. تیم ما با وجود فعالیت 2 ساله نه تنها به برخی از تیم‌های آسیایی و حتی اروپایی رسیده بلکه آنها را پشت سرگذاشته است. نکته مهم این است که تیم‌های آسیایی در وزنه برداری بانوان قدرت بیشتری دارند.»
این وزنه بردار بانوی کشورمان در پاسخ به این سؤال که چگونه بر استرس غلبه کردید؟ بیان داشت:«استرس برای تمام ورزشکاران است اما مربیان به گونه‌ای با ما تمرین کرده بودند که بتوانیم استرس مان را کنترل کنیم. ما برای حضور در این مسابقات روانشناس داشتیم و این به ما کمک کرد تا بتوانیم استرس مان را کنترل کنیم. استرس خللی در کار ما ایجاد نکرد و نتوانست برنامه‌های‌مان را عقب بیندازد.»
جهانفکریان به این سؤال که چرا وزنه برداری را انتخاب کردی؟ چنین پاسخ داد: «از کودکی مسابقات وزنه برداری را از طریق تلویزیون دنبال می‌کردم و این ورزش را دوست داشتم.

فیزیک و استعدادم باعث شد در این ورزش فعالیت کنم. خانواده‌ام ورزشی هستند به این دلیل برای آنها عجیب نبود که وارد رشته وزنه برداری شوم و حمایتم کردند. البته انتخاب این رشته برای برخی از دوستانم عجیب بود و با تعجب می‌گفتند که مگر وزنه برداری بانوان وجود دارد؟!» او در مسابقات جهانی رکورد خودش در مسابقات کشوری را ارتقا داد:«9 کیلوگرم در مجموع رکورد یکضرب و دو ضرب را ارتقا دادم و قصد دارم با حضور در مسابقات مختلف رکورد بزنم. کمتر از یک سال دیگر المپیک است و باید برای کسب سهمیه المپیک تلاش کنیم. شاید در شرایط فعلی حضور بانوان وزنه بردار ایرانی در المپیک چیزی شبیه رؤیا باشد اما من می‌گویم چرا که نه. ما توانایی حضور در المپیک را داریم.»

منبع: ایران‌آنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها