بنا: دبیر را یاری کنند تا دغدغه‌هایش کم‌تر شود

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: از مسئولان ورزش کشور تقاضا می‌کنم دبیر را یاری کنند چون وقتی دغدغه‌های رئیس فدراسیون کم می‌شود، می‌تواند با خیال راحت تری خواسته‌های ما را هم اجرا کند.

بنا: دبیر را یاری کنند تا دغدغه‌هایش کم‌تر شود

محمد بنا درباره جلسه‌ای که امروز با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی و حسن رنگرز مدیر جدید تیم‌های ملی کشتی فرنگی داشته است، گفت: ابتدا باید یک تبریک ویژه به جامعه کشتی فرنگی به خاطر انتخاب یک انسان والا و قهرمانی که به مجموعه کشتی فرنگی اضافه شده است، بگویم. انتخاب حسن رنگرز واقعا برای من خوشحال‌کننده بود و با این اتفاق و با حضور حمید سوریان و حسن رنگرز، دیگر احساس تنهایی نمی‌کنم.

وی ادامه داد: جلسه خوبی با رئیس فدراسیون کشتی برگزار کردیم و در مورد اردوهای تیم ملی، مسابقات و رقابت‌های لیگ بحث و تبادل نظر کردیم. ادامه کار نیز با همراهی و کمک حسن رنگرز و حمید سوریان برنامه‌ریزی خواهد شد تا چگونه این راه را تا المپیک طی کنیم.

* باید تیم قدرتمندی را برای جام جهانی آماده کنیم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره صحبت‌های دبیر مبنی بر اینکه اعلام کرده بود سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برنامه‌های خود را تا المپیک 2020 ارائه دهند، گفت: ما هم چند روز پیش برنامه‌های مقطعی خود را به حمید سوریان و فدراسیون ارائه کردیم. چون لیگ را داریم مجبوریم برنامه‌ها را به صورت مقطعی ارائه دهیم. مسابقات قهرمانی کشور، جام جهانی، انتخابی تیم ملی، جام تختی، جام باشگاه‌های جهان، قهرمانی آسیا و در کنار آن گزینشی‌های پیش رو در فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده را در این برنامه‌ها لحاظ کردیم. از طرفی به خاطر درآمد بچه‌ها از مسابقات لیگ، نمی‌توانیم اردوهای متمرکز زیادی داشته باشیم و سعی کردیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا هم بتوانیم جام جهانی را برگزار کنیم و هم بچه‌ها به حضورشان در لیگ برسند.

بنا تصریح کرد: با توجه به اینکه میزبان مسابقات جام جهانی فرنگی در تهران هستیم، باید تیمی قدرتمند را برای حضور در این رقابت‌ها آماده کنیم. از طرفی، این فرصت را باید در اختیار فرنگی‌کاران قرار دهیم تا با حضور در لیگ، دغدغه‌های مالی‌شان برطرف شود که با کم کردن فشار اردوها این کار را انجام خواهیم داد. در کنار آن نیز برای کسب 3 سهمیه باقی‌مانده برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا در نهایت در این مدت باقی‌مانده بتوانیم در المپیک نتایج آبرومندانه‌ای کسب کنیم.

* تلاش می‌کنیم با ترکیبی کامل در المپیک حضور پیدا کنیم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه کادر فنی پیش از رسیدن به المپیک، کسب 3 سهمیه باقی‌مانده است، گفت: ما در اوزان 87 و 97 کیلوگرم دغدغه چندانی نداریم و فکر می‌کنم در همان گزینشی اول که فروردین‌ماه در قاره آسیا برگزار می‌شود، این سهمیه‌ها را کامل کنیم. کمی کار در وزن 67 کیلوگرم سخت است که سعی می‌کنیم با انتخابی درست، این سهمیه را هم به دست آوریم تا با ترکیبی کامل در بازی‌های المپیک حضور پیدا کنیم.

وی در خصوص تغییراتی که ممکن است در ترکیب تیم ملی برای حضور در مسابقات گزینشی صورت گیرد، گفت: حدودا شش ماه تا مرحله اول مسابقات گزینشی زمان داریم و نمی‌توان اظهارنظر دقیقی انجام داد، باید کشتی‌گیران را به اردوهای تیم ملی دعوت کنیم تا از میزان آمادگی آنها مطلع شویم. از طرفی مسابقات مختلفی از جمله جام تختی و جام جهانی را پیش‌رو داریم که می‌تواند میدان خوبی برای محک زدن نفرات باشد.

* با خیال راحت‌تری خواسته‌هایم را با رئیس فدراسیون مطرح می‌کنم

بنا در خصوص اینکه به نظر می‌رسد همدلی خوبی در تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی به وجود آمده است و آیا دغدغه‌های او بعد از ثبات در فدراسیون کشتی برطرف شده است، عنوان کرد: طبیعتاً آن بلاتکلیفی صدمه زیادی زد، هر چند دوستانی که در آن مقطع سرپرست بودند، زحمات خودشان را کشیدند، اما اختیارات رئیس فدراسیون را نداشتند که من مستقیم از آنها خواسته‌ای داشته باشم و دغدغه‌هایم را مطرح کنم.

وی افزود: بررسی عملکرد یک فدراسیون مستلزم پروسه‌ای 4 ساله است، از طرفی وقتی رئیس فدراسیون مستقر می‌شود، من با خیال راحت‌تری می‌توانم خواسته‌هایم را مطرح کنم و رئیس فدراسیون نیز زمان کافی برای برطرف کردن این دغدغه‌ها خواهد داشت. خوشبختانه هماهنگی خوبی با تیم ملی کشتی آزاد داریم و هر زمانی که محمدی و کاوه حضور داشته‌اند، رقابت خوبی برای بالای بردن تیم‌های خودمان داشته‌ایم و با هماهنگی و همدلی مناسبی که داشته‌ایم، به یکدیگر برای طی کردن مسیر موفقیت کمک کرده‌ایم. حتی زمانی من برای موفقیت کشتی آزاد تلاش می‌کنم و محمدی هم برای موفقیت کشتی فرنگی به ما یاری داده است.

* دبیر اقدامات خوبی برای کمک به کشتی فرنگی انجام داده است

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره مهم‌ترین خواسته‌اش در ماه‌های باقی‌مانده تا المپیک، گفت: تنها خواسته‌ام فراهم شدن شرایط و فضای المپیکی در کشتی است. خوشبختانه با تمام شدن بلاتکلیفی‌ها، رئیس فدراسیون اقدامات خوبی برای موفقیت کشتی به خصوص کشتی فرنگی انجام داده است. مهم‌ترین دغدغه دبیر در مقطع کنونی بودجه است تا تیم‌هایش با آرامش، سال المپیک را پشت سر بگذارند.

بنا تصریح کرد: در چند ماه منتهی به المپیک اعزام‌های گوناگونی داریم که نیازمند حمایت‌های مالی گسترده است. غیر از مسابقات گزینشی باید در تورنمنت‌های مختلف تدارکاتی نیز شرکت کنیم؛ مسابقات قهرمانی آسیا را هم پیش‌رو داریم. می‌دانم که شرایط اقتصادی تمام کشور سخت است، اما از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک می‌خواهم تا جایی که امکان دارد دغدغه‌های دبیر را کمتر کنند. وقتی دغدغه‌های رئیس فدراسیون کم می‌شود، می‌تواند با خیال راحت تری خواسته‌های ما را هم اجرا کند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی خاطر نشان کرد: خیلی بد است وقتی می‌خواهیم به یک مسابقات معمولی اعزام شویم، به خاطر مشکلات مالی و برای اینکه راحت‌تر این اعزام انجام شود مجبور به کاهش تعداد نفرات می‌شویم. واقعا چنین شرایطی در سال منتهی به المپیک سخت است و نباید اینطور باشد. برای همین از مسئولان ورزش کشور تقاضا می‌کنم دبیر را یاری کنند.

منبع: فارس

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها