فرزندخواند‌ه‌های دوست‌داشتنی در دنیای حیوانات

در این مطلب ماجرا‌های دلگرم‌ کننده و زیبایی از دوستی‌ها و فرزندخواندگی‌های عجیب در دنیای حیوانات خواهید خواند.

فرزندخواند‌ه‌های دوست‌داشتنی در دنیای حیوانات

سگ و بچه میمون

فرزندخوانده های دوست داشتنی در دنیای حیوانات

میمون‌های باغ وحشی در چین، یک بچه میمون یتیم را حسابی آزار و اذیت می‌کردند که سگ مهربانی به نام «سای هو» برای نجات او آمد. حالا هر وقت بچه میمون احساس خطر می‌کند، پشت سای هو می‌پرد تا از او محافظت کند. سای هو هم هر کسی که بچه میمون را اذیت کند دنبال می‌کند. او بهترین بادیگاردی است که یک موجود می‌تواند داشته باشد.

گربه و بچه سنجاب

فرزندخوانده های دوست داشتنی در دنیای حیوانات

«جیم واتکینز» و همسرش «کارن» زندگی خود را صرف نجات حیوانات کرده اند و به ساماندهی یک پناهگاه برای حیوانات کمک می‌کنند. آن‌ها در همان دورانی که اِمی (گربه‌ای که مراقبش بودند) بچه‌هایش را به دنیا آورده بود، سنجابی پیدا کردند که از درخت افتاده بود و به شدت نیاز به مراقبت داشت. وقتی کارن سنجاب را در جعبه بچه گربه‌ها گذاشت، امی فورا او را پذیرفت، به او غذا داد و او را درست مثل بچه‌های خودش بزرگ کرد. حتی این سنجاب کوچولو مثل بچه گربه‌ها خرخر می‌کرد.

سگ و بچه خرگوش‌ها

فرزندخوانده های دوست داشتنی در دنیای حیوانات

بسیار عجیب است که سگی از نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل که در اصل برای شکار حیوانات کوچک پرورش داده می‌شود، مادرخوانده خرگوش‌های یتیم باشد، اما این دقیقا همان چیزی است که اتفاق افتاده! غرایز مادری الی، سگ کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل، وقتی بیدار شد که لانه‌ای پر از بچه خرگوش‌ دید که مادرشان را از دست داده بودند. الی آن‌ها رانوازش می‌کند، با آن‌ها بازی می‌کند، می‌خوابد و آن‌ها را تحت نظر می‌گیرد، طوری که انگار بچه‌های خودش هستند.

دوستان خال‌خالی

فرزندخوانده های دوست داشتنی در دنیای حیوانات

بره خالداری که مادرش او را رها کرده بود، آرامش و راحتی را در محبت مادرانه یک سگ خالدار دالماسین به نام «زو» پیدا کرد. رنگ سیاه و سفید این گوسفند کوچک شبیه خال‌های دالماسین است. آن‌ها از اولین دیدار خود جدایی‌ناپذیر شده اند. زو با عشق از این گوسفند کوچک مراقبت می‌کند، او را می‌لیسد و با پوزه نوازشش می‌کند.

میمون و بچه گربه

فرزندخوانده های دوست داشتنی در دنیای حیوانات

عکاس حیات وحش «آنه یونگ» به بالی در اندونزی سفر کرده بود تا از میمون‌های ساکن پارک جنگلی میمون‌ها عکس بگیرد. اما انتظار نداشت منظره حیرت انگیز یک میمون بزرگ را ببیند که با احتیاط یک بچه گربه ولگرد نارنجی رنگ را در بغلش تاب می‌دهد. سایر میمون‌ها دور بچه گربه جمع شده بودند و با خوشحالی از ورود او به خانواده‌شان استقبال می‌کردند. آنه عکس‌هایی از بچه گربه گرفت که به نظر می‌آمد از این همه توجهی که از خانواده جدیدش دریافت می‌کند خوشحال است.

موش و فیل

فرزندخوانده های دوست داشتنی در دنیای حیوانات

همه ما فکر می‌کنیم فیل‌ها از موش‌ها می‌ترسند (اما حقیقت کمی پیچیده‌تر است). حفاظتگاه فیل‌ها در نایروبی، کنیا بچه فیلی به نام کوتانیا را نجات داد که پس از افتادن در چاه، گله اش او را رها کرده بودند. کوتانیا آنقدر از طرد شدن می‌ترسید که اگر فیل‌های دیگر فورا با او ارتباط برقرار نمی‌کرد، فرار می‌کرد. یک روز، کارکنان حفاظتگاه سعی می‌کردند موشی را بیرون کنند که ناگهان کوتانیا آن را برداشت و روی سرش گذاشت. آن‌ها هنوز با هم هستند. کارشناسان معتقدند موش هم یتیم است. شاید این درد مشترک همان چیزی باشد که آن‌ها را کنار هم نگه داشته است.

سگ باکسر نر به عنوان مادرخوانده

فرزندخوانده های دوست داشتنی در دنیای حیوانات

یک سگ باکسر نر به نام «بیلی» نقش مادرخوانده بزغاله‌ای را بازی می‌کند که مادرش بعد از تولد او را رها کرده است. این بزغاله که لیلی نام دارد از نظر مادرش بیش از حد کوچک و ضعیف بود که از او نگهداری کند، چون قبل از او دو فرزند دیگر هم داشت. بیلی با بوسه بزغاله را تمیز می‌کند و هرگز او را تنها نمی‌گذارد. الیزابت، صاحب بیلی، رابطه آن‌ها را این گونه توصیف می‌کند: «لیلی همه جا دنبال بیلی می‌رود، بیلی کنار او می‌خوابد و دهانش را بعد از غذا خوردن تمیز می‌کند.»

گربه‌ای که مادر جوجه اردک‌ها شد

فرزندخوانده های دوست داشتنی در دنیای حیوانات

وقتی جوجه اردک‌های «رونان» و «اِما» در مزرعه آن‌ها در ایرلند از تخم درآمدند، گربه‌شان «دلا» را دیدند که یک جوجه اردک را به دهان گرفته است. آن‌ها ترسیدند که دلا جوجه اردک‌ها را بخورد، اما بعد دیدند دلا که خودش هم تازه بچه‌دار شده، جوجه اردک‌ها را به فرزندی گرفته است.

طاووس و غاز

فرزندخوانده های دوست داشتنی در دنیای حیوانات

«کارولین هالس» دو تخم غاز بزرگ از دوستانش گرفت، اما مطمئن نبود که تخم‌ها بارور باشند. بنابراین آن‌ها را زیر طاووسش، ولنتاین، گذاشت تا ببیند روی آن‌ها می‌خوابد یا نه. طاووس روی تخم‌ها خوابید. سی و یک روز بعد، یک جوجه غاز زرد کوچک به دنیا آمد. (چون فقط یکی از تخم‌ها بارور بود) ولنتاین در کنار فرزندخوانده خود می‌خوابد و به او نشان می‌دهد چطور در باغ به دنبال حشرات و کرم‌ها بگردد.

سمور و گورکن

فرزندخوانده های دوست داشتنی در دنیای حیوانات

پائولین کیدنر، سموری به نام «تورنت» را که سرد و خیس در کنار برادر مرده‌اش دراز کشیده بود را پیدا کرد و با خود برد. او آن را کنار سه توله گورکن گذاشت که آن‌ها هم از شرایط خطرناکی نجات یافته بودند، دو تا از آن‌ها در جاده زخمی شده بودند و یکی کاملا تنها و یخ‌زده در مزرعه پیدا شده بود. تورنت و گورکن‌ها فورا با هم دوست شدند. او عضو افتخاری خانواده آن‌ها شد. آن‌ها با هم بازی می‌کنند و می‌خوابند. اگرچه آن‌ها با هم فرق دارند، اما یکدیگر را درک می‌کنند.

لاک‌پشت پیر و بچه اسب آبی

فرزندخوانده های دوست داشتنی در دنیای حیوانات

یک اسب آبی به نام «اوون» بعد از سونامی اقیانوس هند والدین خود را از دست داد. او را وحشت‌زده و تنها روی تپه‌ای در آب پیدا کردند. ناجیان او را به پارک طبیعی در کنیا بردند، جایی که اون با مزی، یک لاکپشت نر ۱۳۰ ساله آشنا شد. مزی پدرخوانده او شد. اوون فورا به مزی چسبید و در مقابل، مزی هم از او مثل پسرش مراقبت کرد.

سگ و جوجه جغد

فرزندخوانده های دوست داشتنی در دنیای حیوانات

«شرک» جوجه جغدی است که نگهبانان آن را از مادرش جدا کردند چون نگران بودند به او آسیب بزند. جان پیکون «شرک» را با سگ ۶ماهه‌اش، «تورک» آشنا کرد. بعد از چند روز، تورک پدرخوانده شرک شد. این زوج منحصربه‌فرد عاشق بازی کردن و دراز کشیدن روی مبل و تماشای تلویزیون هستند.

اورانگوتانی که عاشق توله ببر‌ها است

ماجرای فرزندخواندگی‌های دوست‌داشتنی در دنیای حیوانات

این اورانگوتان دوست‌داشتنی، اوایل فقط سه توله ببر را تماشا می‌کرد اما بعدا خودش والد آن‌ها شد. او با بطری شیر به توله ببر‌ها غذا می‌دهد و مراقب آن‌ها است. تعامل دلنشین و محبت آمیز بین این اورانگوتان و توله ببر‌ها نشان می‌دهد که حیوانات واقعاً چقدر «انسان» هستند.

منبع: برترین‌ها

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها