یک سال از تکه‌تکه شدن جمال خاشقچی توسط ماموران آل سعود گذشت/ در نهایت بن سلمان قتل را به گردن گرفت

یک سال از قتل روزنامه نگار و ستون نویس واشنگتن پست و فعال مخالف حکومت سعودی گذشت این درحالی است که در اکنون معلوم نشد جسد او چه شد؟

یک سال از تکه‌تکه شدن جمال خاشقچی توسط ماموران آل سعود گذشت/ در نهایت بن سلمان قتل را به گردن گرفت

سال گذشته در چنین روزی جمال خاشقچی روزنامه‌نگار واشنگتن پست وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد. پس از آن هرگز دیده نشد.

خبرگزاری ها اعلام کردند که جمال خاشقچی روزنامه نگار و ستون نویس واشنگتن پست و فعال مخالف حکومت سعودی در سفارت عربستان در ترکیه کشته شد. آن هم به طرز وحشیانه ای که در نهایت معلوم نشد جسد او چه شد؟

این مساله در تاریخ عربستان از لحاظ سیاسی بحرانی ترین شرایط را به وجود آورد. بی تفاوتی سازمان های حقوق بشری، نسبت به این جنایت داد فعالان را در آورد و ان ها روزها به خیابان ها می امدند تا بلکه سرنخی از جسد او به دست اوردند.

با اینحال محمد بن سلمان چند روز پیش در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه فاکس نیوز گفت که دولت عربستان مسولیت کشته شدن خاشقچی را می پذیرد.


«فِرِد هایات» ادیتور سرمقاله‌های واشنگتن پست در سالگرد قتل خاشقچی نوشت: یک سال پیش محمد بن سلمان خیال کرد می‌تواند با اره استخوان‌بُر بحث و گفت‌و‌گو را پایان دهد.

او موفق به پایان دادن یک زندگی و خاموش کردن یک «صدا» شود{همکار شجاع و برجسته ما،جمال خاشقچی} اما همان طور که می‌بینید بحث و گفت‌و‌گو ادامه یافته و تلاشها برای روح بخشیدن به زندگانی خاشقچی ادامه یافته و ثابت شد که آزادی، دموکراسی، مدارا و درک بیشتر فرهنگی به راحتی قابل شکست نیست.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها