تاجرنیا: رعایت اخلاق یک امر مهم در علم سیاست است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:رعایت اخلاق در علم سیاست امری مهم است و به عنوان یک اصل وجود دارد. سیاست ورزی در کشور ما که عنوان جمهوری اسلامی را یدک می کشد باید مبتنی بر آموزه‌های دینی باشد.

تاجرنیا: رعایت اخلاق یک امر مهم در علم سیاست است

علی تاجرنیا در باره ضرورت حفظ اخلاق در مسئولیت‌های سیاسی اظهار کرد: رعایت اخلاقیات در علم سیاست امری مهم است و به عنوان یک اصل وجود دارد. سیاست ورزی در کشور ما که عنوان جمهوری اسلامی را یدک می کشد باید مبتنی بر آموزه‌های دینی باشد. از آنجایی که پیامبر(ص) گفته‌اند برای احیای اخلاقیات مبعوث شده‌اند همواره باید ایشان را سر مشق قرار بدهیم.

وی ادامه داد: در این نوع رفتار هیچ وقت شاهد این نبودیم که پیامبر(ص) در مواجهه با مخالفان اسلام از گفتار و عبارات خارج از عرف بهره برده باشند. پیامبر(ص) حتی با کسانی که با اسلام دشمنی داشتند نیز نرم رفتار می کرد در صلح حدبیه این موضوع دیده‌ می‌شود بنابر این ما باید از این رفتار پیروی کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: نکته دیگر این است که اگر اخلاقیات در ادبیات سیاسی سیاستمداران رعایت نشود؛ بی‌اخلاقی توسط آنان فرهنگ سازی شده به نوعی ترویج پیدا می‌کند. ما آموزه های دینی را نباید زیر پا بگذاریم؛ چراکه برای اصلاح فضای عمومی جامعه و پیشبرد اهداف باید توجه جدی به موضوع اخلاقیات داشته باشیم.

وی همچنین گفت: شرایط دشواری که ایجاد شده و تمایل به حضور در عرصه قدرت افراد را وادار کرده که از گفتار و رفتاری استفاده کنند که در شان نظام ما نیست. چهره های سیاسی اصلاح طلب را با منتقدین خود در گذشته مقایسه کنید، ببینید ادبیاتشان تا چه اندازه با ادبیات برخی از سیاستمدران امروزی متفاوت است.

تاجرنیا گفت: هر چه جلوتر آمدیم به جای نهادینه شدن رفتارهای خوب شاهد تندی‌هایی هستیم که در سطح حاکمان رواج پیدا کرده است، این رفتارها نفرت پراکنی در جامعه ایجاد می‌کند. گویی هر کدام از گروه‌ها به قدرت برسند مجموعه دیگر سعی می کند تا به هر روشی حتی ادبیات ضد اخلاقی جلوی توفیق آنان را بگیرد.

وی ادامه داد: جناح‌های پیروز نمی توانند با مجموعه هایی که رای مردم را به دست آوردند، تعامل کنند، همواره شکاف و درگیری میان آنان و منتخبان مردم وجود دارد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: من فکر می کنم اگر به قانون تمکین کنیم و اگر قانون را در تمام سطوح بدون تنازل برای همه به درستی اجرا کنیم دیگر شاهد رفتارهای زشت و پرخاش‌های سیاسی نخواهیم بود. اجرای یکسان قانون برای همه چاره این بداخلاقی‌ها است.

وی در پایان به ضرورت گرفتن تریبون‌هایی مثل صدا و سیما از هتاکان سیاسی تاکید کرد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها