معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد:

یک چهارم سالمندان کشور تحت حمایت کمیته امداد هستند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه سالمندان حدود ۴۰ درصد جامعه تحت حمایت کمیته امداد را تشکیل می‌دهند، گفت: بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار سالمند از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند هستند.

یک چهارم سالمندان کشور تحت حمایت کمیته امداد هستند

حسین خدرویسی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه براساس آمار سرشماری سال ۹۵ کشور حدود ۷,۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند، افزود: از این تعداد یک میلیون و ۶۴۳ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند.
وی ارزش خدمات ارائه شده به سالمندان تحت حمایت در سال گذشته را ۱۳۸ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در سال ۹۸ حدود ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای ارائه خدمات به مددجویان سالمند پیش‌بینی شده است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خدمات عمومی همچون کمک معیشت، خدمات درمانی و بهداشتی، توانبخشی، خدمات مسکن و برنامه‌های فرهنگی را از جمله خدمات ارائه شده به سالمندان تحت حمایت دانست و خاطرنشان کرد: برخی خدمات ویژه همچون سبد غذایی و خدمات نگهداری نیز به سالمندان تحت پوشش ارائه می‌شود.
خدرویسی با تاکید بر اینکه حدود یک میلیون نفر از سالمندان تحت حمایت امداد در مناطق روستایی سکونت دارند، اضافه کرد: همچنین ۶۸۱ هزار نفر از مددجویان سالمند، ساکن مناطق محروم کشور هستند که این مساله حمایت‌های بیش‌تر از سالمندان را ضروری مي‌کند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد جامعه تحت حمایت کمیته امداد را سالمندان تشکیل می‌دهند، گفت: از این تعداد ۶۲ درصد در سنین ۶۰ تا ۷۴ سال، ۳۵ درصد در سنین ۷۵ تا ۹۰ سال و ۳ درصد در سنین بالای ۹۰ سال هستند.

منبع: کمیته امداد

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    آیا بازنشستگان تنها را میپدیرند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها